۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین احیای بافت تاریخی قزوین با مشارکت مردم و اعطای تسهیلات ویژه
کد خبر: ۹۱۰۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در نشست مشترک استاندار و معاون وزیر راه و شهرسازی مصوب شد

احیای بافت تاریخی قزوین با مشارکت مردم و اعطای تسهیلات ویژه

در نشست مشترک روزبه استاندار و ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی براحیای بافت تاریخی قزوین با مشارکت مردم و اعطای تسهیلات ویژه تاکید شد.

احیای بافت تاریخی قزوین با مشارکت مردم و اعطای تسهیلات ویژه
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، منوچهرحبیبی با اشاره به دیدار و نشست مشترک روزبه استاندار و محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهرهای ایران که در محل دفتر معاون وزیر انجام شد اظهار داشت: در این نشست بر احیاء و بازسازی بافت تاریخی قزوین با مشارکت مردم و دستگاه های مسوول و اجرای پروژه ها زودبازده و طرح هایی که در کوتاه مدت به بهره برداری می رسند تاکید شد.
وی افزود: مقرر گردید طرح بازآفرینی بافت تاریخی شهر قزوین با همکاری و مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین پیگیری و عملیاتی شود.
معاون امور عمرانی استاندار با اعلام اینکه "اعطای تسهیلات بانکی ویژه برای احیای بافت های تاریخی و سنتی از دیگر مصوبات و نتایج این دیدار و نشست مشترک بود." تصریح کرد: در این جلسه مقرر گردید مناطق امامزاده حسین(ع)،محله سردار،بازار مسگرها و مناطق و محلاتی که در آنها حمام های تاریخی قرار دارند در اولویت بازسازی و بازآفرینی قرار بگیرند.
حبیبی افزود: باتوجه به اینکه شهر قزوین از ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در زمینه آثار تاریخی و فرهنگی برخوردار می باشد مقرر گردید ستادبازآفرینی بافت های تاریخی به طور مستمر و باجدیت در استان تشکیل و مصوبات آن پیگیری و اجرایی شود.
وی گفت: موقعیت مواصلاتی و نزدیکی قزوین به تهران از یک طرف و شناخت مسوولین و مدیران کشوری و استانی از بافت تاریخی این شهر از طرفی دیگر از مواردی بود که در این جلسه مطرح و مورد تاکید قرار گرفت و از آنها بعنوان دلایلی که ضرورت و اهمیت بازسازی بافت تاریخی قزوین را دوچندان می کند ،یاد شد.
گفتنی است در این دیدار علاوه بر معاون امور عمرانی استاندار،مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و نصرتی شهردار قزوین نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/7008

منبع: استانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان