۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خانواده هاشمی‌ با امکانات مالی به دنبال تثبیت قدرت سیاسی خود هستند
کد خبر: ۹۰۸۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

طبیب‌زاده:

خانواده هاشمی‌ با امکانات مالی به دنبال تثبیت قدرت سیاسی خود هستند

عضو فراکسیون اصولگریان گفت: باید در سلامتی کسی که اوین را که جایگاه مجرمین است، با جایگاه انقلابیون همطراز می‎داند، شک کرد. قوه قضائیه در قبال اظهارات عفت مرعشی ساکت نباشد.

خانواده هاشمی‌ با امکانات مالی به دنبال تثبیت قدرت سیاسی خود هستند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس در مورد انحصار طلبی و قدرت‌طلبی برخی مسئولان، اظهار داشت: متاسفانه یک جریانی بعد از انقلاب در اندیشه های انقلاب انحراف ایجاد کرده است ؛ این جریان، از جمله سردمدارانی هستند که سوابق زندان و فعالیت‌های سیاسی شان در زمان شاه و نیز فعالیت‌هایی که در ابتدای انقلاب داشتند آنها را تبدیل به کسانی که در انقلاب نقش داشتند، کرده است و متأسفانه از همین منظر امکاناتی را در نظام به دست آوردند و با بحث خصوصی سازی، قدرت سیاسی‌شان تبدیل به قدرت اقتصادی در نظام شده است.
وی افزود: متاسفانه این جریان به تدریج تلاش کردند تا جریان انقلاب را به انحراف بکشند و از آن خاستگاه اصلی انقلاب که شعار اصلی اش حمایت از مستضعفین و پاک‌دستی مسئولان و وجهه اصلی مسئولان بحث سلامت مالی و اقتصادی‌شان بود انحراف ایجاد کرد.
طبیب زاده با بیان اینکه خاندان هاشمی رفسنجانی در راس این جریان قرار دارند، افزود: متأسفانه افراد این خاندان رفته رفته تلاش می‌کنند به خاطر امکانات مالی که به دست آورده‌اند، قدرت سیاسی شان را تثبیت کنند .
وی با اشاره به این‌که این جریان سیاسی در اواسط انقلاب یعنی بعد از دوران جنگ قدرت گرفت اما خوشبختانه افشا شد و باعث شد که رفته رفته دستش از قدرت سیاسی کوتاه شود، بیان داشت: این جریان همچنان در حال تلاش برای بازگرداندن قدرت سیاسی به جناح فکری مورد اعتقاد خود هستندتا مجدد در حکومت برای خود جایگاه سیاسی ایجاد کند.
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: بنده اظهارات همسر هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 تا به امروز و مانورهایی که در خصوص صدور حکم و اجرای حکم مهدی هاشمی صورت گرفت همه این سناریوها را هم راستای همان تلاش آن جریان سیاسی که تحت عنوان کارگزاران در دولت هاشمی رفسنجانی مطرح شد، می دانم.
وی با اشاره به اینکه در دولت آقای هاشمی و بعد در جریان اصلاحات، یک جنگ زرگری بین کارگزاران و اصلاحات به وجود آمد، گفت: ولی الآن بعد از به قدرت رسیدن مجدد این جریان سیاسی در دولت یازدهم شاهد نزدیک شدن دوباره آنها که در یک مقطعی دشمنی آشکار با هم داشتند به گونه‎ای که جریان اصلاحات جریان سازندگی را به شدت نفی می‌کرد و رئیس دولت سازندگی را عالیجناب سرخ‌پوش خطاب می‌کرد، هستیم.
طبیب زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر شاهد شاهد وحدت اصلاحات و سازندگی در صحنه سیاسی کشور هستیم، اظهارداشت: تلاش روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب در حمایت از مهدی هاشمی و سعی آنها در مظلوم‌نمایی و سیاسی جلوه دادن جرایم اقتصادی و امنیتی این فرد برگرفته از این است که ریشه‌های فکری طیف اصلاح طلب و کارگزاران بسیار به هم نزدیک است.
وی بیان داشت: سناریو سازی های این دو جریان بخاطر این بوده تا مرده را از داخل گورش بیرون کشیده و از مرگ نجاتش دهند و آن را به حیات مجدد سیاسی برگردانند.
طبیب زاده همچنین اظهار داشت: هر کسی که با مسائل مهدی هاشمی آشنا است و در چند ساله اخیر به خصوص در یک دهه اخیر وضعیت این فرد را بررسی کرده و از جرائم سیاسی‌اش، مسائل نفتی که در اواخر دولت اصلاحات داشته، پول‌ها و رشوه‌های کلانی که در قرارداد‌های نفتی گرفته و از حضور این فرد در جریان فتنه 88 به عنوان یکی از مهمترین عناصر سازمان‌دهنده اطلاع دارد به خوبی می‌دانند که این فرد تا چه حد مجرم است و به هیچ وجه مظلوم‌نمایی‌های این فرد و جریان سیاسی حامی‌اش را باور نمی‌کند و می‌داند که اینها همه سناریوی بازگشت این خاندان به قدرت است.
وی در خصوص اظهارنظرهای عفت مرعشی در جریان فتنه 88 تا محاکمه و دستگیری فرزندش، توضیح داد: وی خانم مسنی است که ادراک خیلی درستی از مسائل سیاسی و مصالح جامعه و انقلاب و نظام ندارد بنابراین طبیعی است که حرف‌های وی ناشی از یک نقضی باشد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه خارج از اینکه عفت مرعشی همسر آقای هاشمی هستند اظهاراتی که ایشان کرده یک اظهارات مجرمانه است و خودش نیاز به تعقیب و مجازات قضایی دارد، گفت: به نظر من اگر ایشان نمی‌تواند اظهاراتش را کنترل کند و یا خانواده نمی‌تواند اظهارات مجرمانه این فرد را کنترل کند قطعاً باید مسئولین قضائی کشور به خانواده ایشان یک اولتیماتوم بسیار جدی بدهند.
طبیب زاده متذکر شد: باید در سلامت عقلی فردی که زندان اوین را که محل رشوه بگیران، اختلاسگران، مجرمین جرائم امنیتی و ارازل و اوباش است با جایگاه انقلابیون هم طراز کند شک کرد.
وی در پایان با بیان اینکه ورای احساسات مادر فرزندی عفت مرعشی باید اظهارات وی یک جرم سیاسی تلقی شود، گفت: مسئولین قوه قضائیه باید اخطارهای لازم و برخوردهای لازم قضائی را در قبال صحبت‌های عفت مرعشی داشته باشند و ایشان نباید رها شود تا هر چیزی که از دهنش در میآید علیه اسلام ، نظام و سیستم حاکمیتی بیان کند.


انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان