۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نقش ۱۷ شهریور در سقوط رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب
کد خبر: ۹۰۷۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

صباغ تشریح کرد

نقش ۱۷ شهریور در سقوط رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور با اشاره به نقش روز ۱۷ شهریور در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جنایت رژیم پهلوی در این روز شکاف میان ملت و حکومت را بیشتر کرد.

 نقش ۱۷ شهریور در سقوط رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، محسن صباغ با بیان اینکه خون شهدای 17 شهریور، پیروزی 22 بهمن 57 را امضا کرد، اظهار کرد: این واقعه عامل تسریع کننده در روند پیروزی انقلاب اسلامی بود و تأثیر عمیقی در روند نهضت مردم ایران داشت.

وی افزود: قیام 17 شهریور یک نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم شاهنشاهی است. این روز که به جمعه سیاه نام‌گذاری شد به عنوان لکه ننگی در تاریخ رژیم طاغوت ثبت شد و ابعاد وسیع کشتار و سرکوب مردم بی‌گناه موجب شد که مردم با رهبری مدبرانه امام (ره) در حرکت خود مصمم‌تر شوند.

صباغ خاطرنشان کرد: قیام 17 شهریور موجب تسریع در سقوط رژیم پهلوی شد و جدایی ملت و حکومت را بیشتر کرد و امکان سازش با حکومت را از بین برد. پس از این روز بود که همه تلاش کردند به شکل انقلابی عمل کنند تا بالأخره نظام شاهنشاهی سرنگون شد.

وی با بیان اینکه هفدهم شهریور از نمادهای مقاومت، شجاعت و ایستادگی مردم ایران است، گفت: امام (ره) فرمودند 17 شهریور روز خدا و مکرر عاشورا است. تاریخ انقلاب ما عاشوراهای زیادی دارد که هفدهم شهریور یکی از آن روزهاست.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای 17 شهریور در ادامه با اشاره به اینکه خون شهدای 17 شهریور که مظلومانه مقابل تانک‌ها و مسلسل‌های رژیم طاغوت ایستادند هیچ گاه خشک نشده و از جوشش نمی‌افتد، گفت: نمونه تأثیرگذاری خون شهدا را نیز در بیداری و هوشیاری ملت‌های مسلمان و مقاومت ‌آنها می‌توان مشاهده کرد. مقاومت‌های مردم فلسطین، لبنان، یمن و سایر کشورهای اسلامی ثمره خون شهداست و پیروزی‌های ملت ما هم حاصل همین خون‌هاست.

وی در ادامه درباره تأثیر روز 17 شهریور در روند انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها در مسیر انقلاب به دنبال کسب امتیاز از رژیم پهلوی بودند. اما بحث امام خمینی (ره) بحث حکومت اسلامی و ریشه کن کردن ظلم و طاغوت بود. از سال 42 تا 57 مبارزان انقلابی متحمل شکنجه‌های زیادی شدند و تبعید و زندان‌های طولانی مدت را تحمل کردند. بنابراین امام (ره) و شاگردان او به دنبال انقلاب اسلامی به منظور ریشه‌کن کردن ظلم بودند.

صباغ تصریح کرد: کشتار مردم در روز 17 شهریور در واقع نشان داد که سازش با رژیم پهلوی امکان‌پذیر نیست و در واقع همه روزنه‌های امید را برای کسانی که دنبال سازش بودند از بین برد.

وی با اشاره به ضرورت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای 17 شهریور و تأکید امام (ره) و رهبر انقلاب بر این موضوع، گفت: ما همه ساله در سالگرد 17 شهریور مراسم یادبود شهدا را در میدان شهدا برگزار می‌کنیم. امروز (سه‌شنبه) هم ساعت 17:30 در محل یادمان شهدای هفدهم شهریور واقع در خیابان مجاهدین، نرسیده به میدان شهدا روبروی شهرداری منطقه 12 مراسمی با حضور همه اقشار مردم برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای 17 شهریور گفت: در این مراسم قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید حجت الاسلام والمسلمین حسنی سخنرانی کرده و برنامه‌های متنوعی مثل خاطره‌گویی خانواده شهدا نیز برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: روز پنج‌شنبه (19 شهریور) هم در ساعت 17 مراسم عطرافشانی و گلریزان در مزار شهدای 17 شهریور برگزار شده و روز جمعه هم در این محل دعای ندبه برگزار می‌شود. امیدواریم مردم همانند همیشه با حضور در این مراسم یاد شهدا را گرامی بدارند.

صباغ همچنین با اشاره به اینکه پیام شهدا این است که مردم باید دین باور و مطیع دستورات الهی و تابع ولی فقیه زمان باشند، گفت: مردم باید بیدار و آگاه بود و در مقابل هر نوع ظلمی که به مسلمانان می‌شود ایستادگی کرده و برای پایداری این نظام مقدس از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی در پایان تأکید کرد: مردم ما فارغ از هرگونه تحولات سیاسی چه داخل کشور و چه در خارج کشور باید همواره یاد شهدا را زنده نگاه داشته و پیام شهدا را به ثبت برسانند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان