۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اسپانیایی ها در زمینه مدیریت مصرف آب و انرژی های نو به یاری ایران می شتابند
کد خبر: ۹۰۶۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر نیرو:

اسپانیایی ها در زمینه مدیریت مصرف آب و انرژی های نو به یاری ایران می شتابند

وزیر نیرو گفت: کارشناسان و متخصصان اسپانیایی تجارب ارزنده ای در زمینه مدیریت آب، کاهش مصارف آن و فناوری های مربوطه دارند و علاوه بر آن، همکاری در زمینه فناوری انرژی های نو مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

 اسپانیایی ها در زمینه مدیریت مصرف آب و انرژی های نو به یاری ایران می شتابند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، حمید چیت چیان شامگاه دوشنبه در حاشیه دیدار با وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدار، طرف اسپانیایی آمادگی کامل و حمایت جدی دولت متبوعش را برای همکاری متقابل بین شرکت های اسپانیایی و ایرانی اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: هرچند اقدامات اجرایی بین فعالان اقتصادی دو کشور به زمان رفع تحریم ها موکول شده، اما تا آن زمان تماس ها و مراودات بین شرکت ها ادامه خواهد یافت تا در نهایت در چارچوب تفاهمات بین دولت ها انجام پذیر شود.
چیت چیان با اشاره به شباهت های اقلیمی ایران و اسپانیا، تصریح کرد: کارشناسان و متخصصان اسپانیایی تجارب ارزنده ای در زمینه مدیریت آب، کاهش مصارف آن و فناوری های مربوطه دارند و علاوه بر آن، همکاری در زمینه فناوری انرژی های نو مورد توافق طرفین قرار گرفته است.
همچنین خایمر سوریانو وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ظرفیت ها و قابلیت های خارق العاده ای برای همکاری بین دولت ها و شرکت های دو کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه اسپانیا در زمان اعمال تحریم ها ایران را تنها نگذاشته بود، ابراز امیدواری کرد که شاهد ارتقای سطح همکاری های دو کشور در آینده نزدیک باشیم.
سوریانو همچنین از آمادگی کامل کشورش برای انتقال فناوری های نوین در زمینه مدیریت آب، مقابله با خشکسالی و عرضه تکنولوژی های جدید به ایران خبر داد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان