۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعزام ۴۸ هزار دانش‌آموز قزوینی به اردوی راهیان نور/ تعلیم و تربیت باید کیفی و منطبق با تعالیم اسلامی باشد
کد خبر: ۸۹۷۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

اعزام ۴۸ هزار دانش‌آموز قزوینی به اردوی راهیان نور/ تعلیم و تربیت باید کیفی و منطبق با تعالیم اسلامی باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ بیش از ۴۸ هزار دانش‌آموز استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

اعزام ۴۸ هزار دانش‌آموز قزوینی به اردوی راهیان نور/ تعلیم و تربیت باید کیفی و منطبق با تعالیم اسلامی باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه هماهنگی اردوی راهیان نور و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین سپاه، بسیج و آموزش و پرورش در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: اردوی راهیان نور فرصت طلایی برای آشنایی دانش‌آموزان با دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است و مدیران مدارس باید به این موضوع اعتقاد و باور داشته باشند.
وی افزود: باید از ظرفیت‌های استانی در برگزاری و حضور حداکثری در اردوی راهیان نور استفاده شود ضمن اینکه حضور پیشکسوتان فرهنگی در کنار دانش‌آموزان در برگزاری اردوی راهیان نور نقش مؤثری خواهد داشت.
قاسمی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان اعزامی به اردوی راهیان نور خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 48 هزار نفر از دانش‌آموزان استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: باید رسالت خود را در گرامیداشت هفته دفاع مقدس انجام دهیم و راه پر افتخار امام راحل، شهدا و آرمان‌های انقلاب و رهبری را به نسل جوان و دانش‌آموزان نشان دهیم.
وی در ادامه تأکید کرد: کار آموزش و پرورش فقط نمره دادن نیست چراکه تعلیم و تربیت باید کیفی، منطبق با تعالیم اسلامی و در راستای اهداف انقلاب، آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان یادآور شد: مدرسه خوب و مدیر خوب باید نمازخوان و کتابخوان بیشتری داشته باشد، تلاش کنیم در ایام بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس به این موضوعات به شکل مطلوبی بپردازیم.
در ادامه سردار شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بازگشایی مدارس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس به منظور آشنایی نسل جوان و دانش آموزان با هشت سال ایثار و شهادت و جنگ تحمیلی نامگذاری شده است از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای افزایش بصیرت و آگاهی آنها استفاده کرد.
وی افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌ها و حضور خانواده شهدا و ایثارگران در مدارس در معرفی و تبیین اهداف انقلاب نقش بسزایی دارد.
سردار شاهرخی در ادامه با اشاره به اردوی راهیان نور تصریح کرد: باید از حداکثر توان و ظرفیت استان در خصوص توسعه و گسترش اردوی راهیان نور استفاده کنیم که این یک فرصت است.
وی افزود: برگزاری اردوی راهیان نور یک کار مشترک بین سپاه، بسیج و آموزش و پرورش است لذا انتظار می‌رود مدیران مدارس اهتمام جدی به این امر داشته و در کنار توجه به کمیت به کیفیت آن نیز توجه لازم را مبذول دارند.
فرمانده سپاه استان قزوین با اشاره به لزوم تبیین اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور خاطر نشان کرد: باید اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور در مدارس و خانواده‌ها تبیین شود که این برنامه‌ها نقش به سزایی در تربیت فرزندان، دانش‌آموزان و آشنایی آنها با فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان