۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اقتصاد مقاومتی در تقابل با اقتصاد وابسته کشور/ حق مردم استفاده از کالای با کیفیت است
کد خبر: ۸۹۵۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام حسینی:

اقتصاد مقاومتی در تقابل با اقتصاد وابسته کشور/ حق مردم استفاده از کالای با کیفیت است

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي گفت: اقتصاد مقاومتي در تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده یک کشور قرار می گیرد.

اقتصاد مقاومتی در تقابل با اقتصاد وابسته کشور/ حق مردم استفاده از کالای با کیفیت است
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: برنامه کمیسیون های مجلس براساس اظهارات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده یک کشور قرار می گیرد، تصریح کرد: برای تداوم اقتصاد مقاومتی، باید هرچه بیشتر به سمت محدودکردن استفاده از منابع نفتی و رهایی از اتکاء اقتصاد کشور به این منابع حرکت کرد.

این مسئول تاکید کرذ: شناسایی نقاط ضعف کشور در اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به نقاط قوت، یکی دیگر از الزامات کشور در رسیدن به جایگاه واقعی در عرصه جهانی است.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی، تثبیت قیمت ارز در بازار است، افزود: نوسانات موجود در بازار ارز، زمینه نابسامانی در امر تولید، عرضه و مصرف کالا را فراهم می سازد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی که به آن توجه کمتری شده است، مسئله تورم است، گفت: اقتصاد در شرایط تورمی بازدهی ندارد و به موجب آن تولید داخل کاهش و بیکاری افزایش می یابد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ترجیح تولید بر واردات و خرید کالای داخلی مسئله مهمی است اما مردم حق استفاده از کالای باکیفیت را دارند، خاطرنشان کرد: مردم به دنبال خرید کالای با کیفیت هستند و اینطور نیست که کالای گران و بی کیفیت بخرند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: مصرف‌کنندگان ایرانی سال‌هاست که از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند و آزردگی به بخشی از تجربه آنها از خرید این محصولات تبدیل شده است.

حسینی همچنین با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از مراحل فیلمبرداری فیلم سینمایی «محمد رسول الله» که یکی از رویدادهای ارزشمند برای این فیلم سینمایی بوده، تصریح کرد: این فیلم فرهنگ و جایگاه ایران در فیلم سازی نشان می دهد که اثر گذاری بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل هزینه بالا و مشکلات کمتر شاهد فیلم های با کیفیت از سوی فیلم سازان هستیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قزوین شهری پویا و زنده با قدمت تاریخی، فرهنگی و دینداری بالایی است، گفت: بخشی از دانشگاه ها بدون زمینه سازی زیربنایی و عدم ثبات در برخی قوانین و مقررات آموزشی در قزوین مجوز می گیرند که به دنبال آن شاهد آسیب های اجتماعی و فرهنگی هستیم.


انتهای پیام/7008

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان