۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین موافق اختلاط نامناسب کنسرت‌ها نیستم/ برگزاری نمایشگاه قرآن در آبان امسال
کد خبر: ۸۹۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

موافق اختلاط نامناسب کنسرت‌ها نیستم/ برگزاری نمایشگاه قرآن در آبان امسال

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: موافق اختلاط نامناسب در فضای کنسرت‌ها نیستم زیرا باید شان اسلامی شهر قزوین حفظ شود.

موافق اختلاط نامناسب کنسرت‌ها نیستم/ برگزاری نمایشگاه قرآن در آبان امسال
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مهدی احمدی در جمع خبرنگاران استان درباره جابه‌جایی برخی مدیران در این بخش فرهنگی و هنری، اظهار کرد: جابه‌جایی‌های صورت گرفته در این اداره به هیچ وجه از باب سیاسی نبوده است.
وی تعویض مدیران در اداره کل ارشاد را شایعه دانست و افزود: نیروهای این اداره بنابر تخصص خود در جایگاه‌های دیگر همین اداره قرار گرفتند و تنها یک نفر از آموزش و پرورش به این اداره دعوت شد.
احمدی درباره خبری که چندی پیش در فضای مجازی مبنی بر نام نهادن قزوین به عنوان شهر دوستدار زنان منتشر شد، ابراز کرد: در همایشی که برای توسعه پایدار شهرهای اسلامی در مشهد مقدس برگزار شده بود، به این نتیجه رسیدیم که نقش زنان در این توسعه نادیده گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: طی جلساتی که با فرهیختگان و مسئولین استان برگزار کردیم، تصمیم گرفته شد همایشی با محوریت نقش زنان در توسعه شهرهای اسلامی در قزوین برگزار شود، البته عنوان خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تاکید کرد: موضوعی که مطرح شده، عنوان همایش نیست بلکه محوریت اصلی همایش توسعه پایدار شهر اسلامی است و منافاتی با شان اسلامی بانوان ندارد.
وی در خصوص شورای توسعه قرآنی استان، یادآور شد: دو جلسه با شورای توسعه قرآنی استان برگزار شده است تا عملکرد موسسات و نهادهای قرآنی کیفیت بخشی شود، البته قزوین در سطح کشور دارای شرایط خوبی در حوزه قرآن است.
احمدی خاطر نشان کرد: در حوزه قرآن یک موازی کاری بین اداره کل ارشاد و آموزش و پرورش وجود دارد که اگر این دو نهاد تجمیع شوند، بسیاری از امور بهتر پیگیری می‌شود.
وی از برگزاری نمایشگاه فاخر قرآنی در آبان ماه خبر داد وافزود: یکی از مطالبات جامعه قرآنی استان برگزاری نمایشگاه قرآن بود که امسال از 4 تا 8 آبان ماه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین، درباره اختلاط در کنسرت‌ها، اظهار کرد: ما مخالف شادی مردم نیستیم و البته موافق اختلاط نامناسب در فضای کنسرت‌های قزوین نیز نیستیم.
وی افزود: رعایت حجاب و رعایت شأن افراد هنگام ورود و خروج باید کنترل شده و با نظارت محترمانه باشد.
وی تاکید کرد: باید کنسرت‌ها به صورت هدایت شده و منطبق بر فرهنگ بومی استان باشد زیرا این شهر یک شهر اسلامی است و باید شان این شهر حفظ شود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان