۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان ما در جواب دادن به اظهارات آمریکایی‌ها کوتاهی کردند
کد خبر: ۸۹۲۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کوثری:

مسئولان ما در جواب دادن به اظهارات آمریکایی‌ها کوتاهی کردند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در "تیتر امشب" گفت: در عمل نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد. آمریکایی‌ها خیال می‌کنند هنوز دوران جنگ جهانی دوم است. آمریکایی‌ها فراتر از توافق می‌خواهند.

مسئولان ما در جواب دادن به اظهارات آمریکایی‌ها کوتاهی کردند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، اسماعیل کوثری در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر با موضوع" چرایی پاسخ به سخنان مقامات آمریکایی" گفت: آمریکایی ها خود را حاکم دنیا می دانند در صورتی که آن دوران گذشته است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود : آمریکاییها پیغام دادند که بیایید مذاکره کنید اما بعد از اینکه وارد مذاکره شدیم به گونه ای دیگر عمل کردند.
وی ادامه داد: البته در ژنو نیز اینگونه بود ما به راحتی به توافقات خود عمل کردیم اما آنها چندتا از توافق را عمل کردند و چند تای دیگر را عمل نکردند.
کوثری گفت: اینکه مقام معظم رهبری می گوید ما به اینها نمی توانیم اطمینان کنیم این فرمایشات بی پایه واساس نیست و در عمل نمی توان به آنها اعتماد کرد.
وی افزود: با این گستاخی هایی که آنها می کنند خیال می کنند هنوز دوران جنگ جهانی دوم است در حالیکه اکنون ملت ها بیدار وآگاه شده اند و می خواهند در کشور خودشان خودشان تصمیم گیرنده باشند .
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما بایستی حواسمان جمع باشد گفت: آمریکاییها فراتر از توافق می خواهند و می گویند ما ایران را پای میز مذاکره آوردیم درحالیکه ما نیازی به مذاکره نداشتیم ودر اوج دوران تحریم برنامه های صلح آمیز هسته ای خود را پیش بردیم آنچنان که تعداد سانتریفیوژها را به بیش از 19 هزار رساندیم .
وی افزود: اورانیوم 3.5 تا 5 درصد را به حدود 10 تن رساندیم و اورانیوم 20 درصد را خودمان تولید کردیم و آنها از این عملکرد ما به وحشت افتادند.
وی ادامه داد: از آن طرف مسائل موشکی خود را پیش بردیم و اینگونه نیست که آنها ما را به پای میز مذاکره بردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: حضور ما در پای میز مذاکره برای این بود که به دنیا نشان دهیم که حرف منطقی داریم و بر اساس منطق کار خود را پیش می بریم این در حالیست که آمریکاییها و متحدان اروپایی اش اینگونه نیستند و این را به دنیا نشان دادیم و اکنون دنیا به این موضوع توجه دارد.
کوثری افزود: اکنون نیز اگر مسئولان ما در مقابل اظهارات آمریکاییها ساکت باشند و آنها هر مطلبی را که می خواهند در دنیا منتشر کنند در میان افکار عمومی اینگونه تلقی می شود که اظهارات آنها درست است.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: در حالیکه ما در دنیا گفتمان ایجاد کردیم و مطالب خود را در مقابل حرفهایی که آنها می زنند بگوییم.
وی افزود: یکطرفه صحبت کردن همانند یک طرفه پیش قاضی رفتن است و باید در این خصوص پاسخگو باشند.
این نماینده مجلس گفت: مسئولان ما در این خصوص کوتاهی کردند باید بلافاصله جواب اظهارات آنان را می دادند و این مسئله را به مجامع بین المللی می کشاندند که چرا طرف مقابل یک طرفه صحبت می کند و چرا چنین صحبت هایی شده است در حالیکه توافق ما اینگونه نیست.
وی افزود: باید مردم دنیا را برای چندصدایی آماده کنیم و خود آنها حرف درست را انتخاب کنند و در این خصوص نباید ساکت بمانیم.
کوثری در ادامه گفت: این مقاومتی که اکنون در منطقه می بینید بر اساس همین اگاهی بخشی و انتقال تجربیات است و گرنه ما کمک مالی نداریم.
وی افزود: اکنون آمریکا در منطقه دنبال دو چیز است نخست اینکه اسرائیل و چاه های نفتی کشورهای عربی را حفظ کند و دوم اینکه جمهوری اسلامی ایران را بتواند از مسیر اصلی خود منحرف کنند.
وی ادامه داد: لذا باید دقت کنیم که این موضوع یک مسئله ساده هسته ای نیست که بگوییم توافق شده است.
کوثری گفت: نفوذ آمریکاییها بر اساس این است که در داخل عواملی را پیدا کنند و خواسته های خود را در کشور کشور جامع عمل بپوشانند و فرهنگ خود را غیر ملموس القا و جای پا پیدا کنند تا به اهداف خود برسند و در واقع تفرقه ایجاد کنند و وحدت ملی را از بین ببرند.
وی افزود: در منطقه نیز کاری کنند که کشورها را تجزیه کنند تا زور این کشورها به اسرائیل نرسد و عامل و دست نشانده آنها باشند.
این نماینده مجلس گفت: اکنون با امنیتی که ما داریم نشان دهنده آن است که توطئه های آمریکا اثر گذار نبوده و چون نمی توانند کاری بکنند همین موضوع موجب عصبانیت آنها شده است.
وی درباره بحث آگاه سازی و افشاگری رسانه ملی نیز گفت: اگر این کار را نکند زیر سوال است و وظیفه رسانه است که آگاه سازی کند و اگر این کار را نکند مردم از کجا این مطالب و اظهارات آنها را بدست بیاورند.
کوثری گفت: اکنون نیز این آگاهی بخشی برای ملت های ما و منطقه صورت گرفته و ملت ها آگاه شده اند و نه تنها در منطقه بلکه در آمریکای لاتین که حیات خلوت آنهاست این افشاگریها و اطلاع رسانیها صورت گرفته است و آنها از انسان های آگاه می ترسند.


انتهای پیام/7008

منبع: صدا و سیما

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان