۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پیش‌ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین رایگان و داشتن ویزا ضروری است
کد خبر: ۸۹۰۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت:

پیش‌ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین رایگان و داشتن ویزا ضروری است

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اخباری که در زمینه پرداخت ۱۳۰ هزار تومان به منظور پیش‌ثبت‌نام اربعین شنیده می‌شود، صحت ندارد و پیش‌ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین در سایت سماح رایگان است.

 پیش‌ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین رایگان و داشتن ویزا ضروری است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، محسن نظافتی در پاسخ به سوالی در زمینه هزینه‌ 130 هزار تومانی برای ثبت‌نام در سایت سماح به منظور اعزام به پیاده‌روی اربعین، اظهار داشت: این مطلب درست نیست؛ سایت سماح دو بخش دارد، سمت راست و سمت چپ؛ سمت راست ویژه عموم برای اعزام به پیاده‌روی اربعین است و سمت چپ مربوط به کارگزاران است که مربوط به افرادی می‌شود که در طول سال می‌خواهند ویزای انفرادی بگیرند و باید به منظور تهیه ویزا،‌40 دلار بپردازند.
وی با بیان اینکه این هزینه 130 هزار تومان مربوط به سرتاسر سال است نه پیش‌ثبت‌نام اربعین، تصریح کرد: اخباری که در این زمینه منتشر شده است صحت ندارد و باید در نظر داشت که در قسمت سمت راست که مربوط به کارگزاران است، رمز ورود لازم است و هر کسی نمی‌تواند وارد آن شود.
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در برخی از این اخبار شنیده شد که اعلام کردند سال گذشته مردم بدون هزینه رفتند و الان سازمان حج می‌خواهند هزینه بگیرد که این موضوع هم صحیح نیست،؛ ماجرای اربعین سال گذشته به این نحو بود که دولت عراق در ابتدا 40 دلار بابت ویزا را می‌گرفت؛ سپس اعلام کردند که یک دلار کفایت می‌کند و بعد از مدتی هم اعلام کرد که هزینه‌ای نمی‌گیرم.
نظافتی اضافه کرد: امسال دولت عراق اعلام کرده است که باید زائران ویزا داشته باشند و تا تصمیم دولت عراق این باشد ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم،؛ البته مذاکراتی انجام دادیم که از ایرانی‌ها پول ویزا نگیرند، ولی حتماً ویزا بدهند که تا الان قبول نکردند.
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: این درست نیست که می‌گویند سازمان حج پول‌هارا برای خودش می‌گیرد، چرا که هزینه‌های اعزام مشخص است و هر چه مصوب شود در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌کنیم، البته تلاش می‌کنیم این هزینه‌ها را تا جایی که امکان دارد کم کنیم؛ اما به هر حال پیش‌ثبت‌نام برای اعزام به پیاده‌روی اربعین هیچ هزینه‌ای ندارد.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان