۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فقدان سالن تئاتر در استان یک فاجعه فرهنگی است/ با آغوش باز پذیرای انتقادات هستیم
کد خبر: ۸۹۰۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارگردان تئاتر"سوپراستار" در مصاحبه با صبح قزوین:

فقدان سالن تئاتر در استان یک فاجعه فرهنگی است/ با آغوش باز پذیرای انتقادات هستیم

کارگردان تئاتر"سوپراستار" در مصاحبه با صبح قزوین با بیان اینکه با آغوش باز پذیرای انتقادات هستیم گفت:اعضای تئاتر در یک سالن کوچک و بی‌کیفیت در گوشه‌ای از استان در حال تمرین هستند که این موضوع برای استان قزوین با این پیشینه فرهنگی فاجعه است.

فقدان سالن تئاتر در استان یک فاجعه فرهنگی است/ با آغوش باز پذیرای انتقادات هستیم
حمیدرضا میرآخور، کارگردان تئاتر"سوپراستار" در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با بیان اینکه این تئاتر 108 شب و در 130 سانس به نمایش درآمده است اظهار کرد: تئاتر سوپراستار تا 10 مهرماه در استان اجرا خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با اینکه تعدادی از تهیه کنندگان پایتخت با بازدید از این نمایش خواستار اجرا آن در تهران بودند؛ اما تمام انگیزه‌ام اجرای این تئاتر در استان قزوین بود زیرا زمانیکه مردم ما تا این اندازه خواهان تماشای هنر نمایشی فرزندان استان خودشان هستند نیازی به اجرا در استان‌های دیگر نداریم.
این کارگردان ادامه داد: استقبال از تئاتر بسیار خوب بوده است و از روز گذشته بلیط‌های امروز پیش فروش شده است و این موضوع نشان از نگاه ارزشمند مردم استان قزوین به حوزه هنرهای نمایشی دارد.
وی به دلایل استقبال مردم از تئاتر "سوپراستار" اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این است هدفش ایجاد شور و نشاط در بین مخاطبانش است، هدف‌های بعدی پیام و محتوای تئاتر است که با فکر نویسنده در نمایش تجلی پیدا می‌کند.
میرآخور در ادامه اضافه کرد: وجود کمدی و شادی و همچنین اجرای این تئاتر در سینما به عنوان مکانی شناخته شده در جذب مخاطب این نمایش موثر بوده است، دلیل دیگر بازی استادکارانه بازیگران کمدینی است به صورت بداهه فضای شادی را ایجاد می‌کنند.
وی با بیان اینکه هدفمان برپایی نمایشی دوساعته همراه با فضای مفرح برای مردم استان بود اذعان کرد: در این مدت نمایش اکثر مردم رضایت خود را از اهداف این نمایش ابراز کردند و این موضوع جای خرسندی برای تیم اجرایی این تئاتر داشت.
کارگردان تئاتر"سوپراستار" با بیان اینکه همیشه پذیرای نقدهای موجود در تئاتر هستیم بیان کرد: با استقبال باز پذیرای انتقادات به این تئاتر بودیم و سعی کردیم اگر مسئله ای وجود داشته به رفع آن بپردازیم تا بتوان مخاطبان زیادی را برای این نمایش در سطح استان داشته باشیم.
وی از رکودشکنی اجرای تئاتر"سوپراستار" در استان خبر داد و عنوان کرد: در تاریخ اجرای تئاتر در استان قزوین در مواردی چون زمان اجرا، فروش بلط، تعداد بازدیدکنندگان رکوردش شکسته شد.
این کارگردان قزوینی با بیان اینکه تعداد بازدیدکنندگان از نمایش سوپراستار به 30 هزار نفر افزایش یافته است و تصریح کرد: تئاتر یک هنر مادر است و در این نمایش هنرهای تجسمی، موسیقی و هنرهای دیگر را هم در آن ببینید و مهترین تاثیرگذاری را در انتقال مفاهیم فرهنگی دارد.
وی افزود: افکار مخاطب را در یک زمان نمایش می‌توان در دست گرفت و مفسر مفاهیم فرهنگی باشید، مسائل فرهنگی و اجتماعی استان را می‌توان با ایجاد فضای همزادپنداری در یک صحنه تئاتر به مخاطب خود انتقال داد.
میرآخور عنوان کرد: در نمایش سوپراستار سعی کردیم به موضوعاتی چون استفاده نادرست از تبلت و برنامه‌های ماهواره ای، معضلات اجتماعی را با زبان شوخی و تمسخر اشاره کردیم و بیننده را با این جریان مواجه می‌کنیم که چه مسائلی باید در زندگی اجتماعی تغییر پیدا کند.
وی با بیان اینکه این موضوع باعث افتخار است که همه اعضای اجرایی تئاتر سوپراستار بومی استان هستند ابراز کرد: استان قزوین دارای پتانسیل‌های فرهنگی و هنری بسیار خوبی است که امیدوارم با حمایت مسئولین بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده مفید را داشته باشیم.
کارگردان تئاتر"سوپراستار" با بیان اینکه یک سالن مناسب برای تمرین گروه تئاتر در استان وجود ندارد اذعان کرد: اعضای تئاتر در یک سالن کوچک و بی کیفیت در گوشه‌ای از استان در حال تمرین هستند که این موضوع برای استان قزوین با این پیشینه فرهنگی فاجعه است.
وی در ادامه افزود: اولین صحنه نمایش در دوره قاجار در قزوین شکل گرفته است یعنی اولین شهری در ایران بودیم که تئاتر برگزار کردیم اما متاسفانه امروز این حضور فرهنگی به شدت کمرنگ شده است.
میرآخور توقع ما از مسئولین این است که حمایت لازم را برای دیده شدن ما انجام دهند تاکید کرد: ما احتیاج به فضاهای تبلیغاتی برای اجرای تئاتر خود داریم تا ظرفیتهای پراستعداد جوانان استان خود را شناسایی کنیم و بهتریم نیروهای استان به تهران مهاجرت نکنند.
وی در پایان عنوان کرد: از سوی اداره ارشاد به ما تذکری داده شد و معتقدم این موضوع بسیار طبیعی است که تئاتری با این حجم اجرا در استان و استقبال بی نظیر مردم از آن نظرات و سلایق متفاوتی برای آن مطرح شود و احتمالا بسیاری از این نظرات با ما همسو نباشد و رمز موفقیت ما بهترین استفاده از انتقادات است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان