۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ایجاد ۷۰۰ هزار شغل توسط اصناف/ فعالیت ۳ میلیون واحد صنفی در کشور
کد خبر: ۸۷۸۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

ایجاد ۷۰۰ هزار شغل توسط اصناف/ فعالیت ۳ میلیون واحد صنفی در کشور

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه در حدود ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعال هستند، گفت: در سال گذشته بخش‌های خصوصی و واحدهای صنفی ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردند.

ایجاد ۷۰۰ هزار شغل توسط اصناف/ فعالیت ۳ میلیون واحد صنفی در کشور
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز همایش تجلیل از واحدهای پیشکسوت و نمونه صنفی استان قزوین با حضور جمعی از مسئولین استانی و کسبه بازار در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس در این همایش، ضمن قدردانی از کسبه پرتلاش و منصف استان قزوین، گفت: طی بررسی‌هایی که در خصوص نقش اصناف در مقیاس کلی و کشوری انجام دادم مشخص شد که بدون اغراق اصناف یکی از مهمترین و اثربخش ترین اجزای جامعه هستند.
وی با بیان اینکه اصناف همیشه در شرایط سخت کشور همراه مردم بوده‌اند، افزود: در حال حاضر بیکاری به عنوان یک معضل حاد در جامعه محسوب می‌شود و طبق صحبت دکتر روحانی در حال حاضر 42 درصد قشر تحصیل کرده بیکار هستند و نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است.
این مسئول ادامه داد: در سال گذشته بخش‌های خصوصی و واحدهای صنفی 700 هزار شغل در کشور ایجاد کردند.
محمدی با بیان اینکه در حال حاضر در حدود 3 میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت دارند، اضافه کرد: بیش از 2 میلیون و 200 واحد صنفی دارای پروانه و حدود 700 هزار واحد صنفی بدون پروانه در کل کشور در حال فعالیت هستند.
وی بیان کرد: تاکنون 50 هزار میلیارد تومان توسط اصناف به اقتصاد کشور کمک شده که درصورت مقایسه با بودجه کل استان که 270 میلیارد تومان بوده، اهمیت اصناف در اقتصاد کشور کاملا مشخص می شود و توجه به این بخش در اولویت قرار می‌گیرد.
نماینده مردم قزوین در مجلس، برداشتن قدم عملی برای حل مشکلات اصناف را مهمترین شیوه قدردانی از این تلاشگران عرصه اقتصادی دانست و اظهار کرد: با مسئولین تامین اجتماعی و مالیاتی جلساتی در راستای حل مشکلات صنوف برگزار شده است و اخیرا نیز تذکری در خصوص نظارت بر تطابق درآمدها و مالیات‌های دریافتی در صحن علنی مجلس به وزیر مربوطه داده شد.
محمدی با بیان اینکه قاچاق لطمات سنگینی به اصناف وارد می کند، تصریح کرد: قاچاق کالا در برخی صنوف که امکان تولید محصولات مشابه بیشتر است، بارزتر بوده و صدمه بیشتری به بدنه اقتصادی کشور وارد کرده و اصناف را زمینگیر می کند.
وی خاطرنشان کرد: صیانت از اصناف به عنوان یک شبکه تاثیرگذار، مویرگی و سرمایه ارزشمند اجتماعی برعهده آحاد ملت است.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان