۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دم خروس بیرون زد/ اختلاف زیر پوستی و قحط الرجالی در جبهه اصلاحات
کد خبر: ۸۷۶۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جلسات هفتگی اصلاح طلبان برای رسیدن به لیست واحد ادامه دارد

دم خروس بیرون زد/ اختلاف زیر پوستی و قحط الرجالی در جبهه اصلاحات

اصلاح طلبان با تشکیل جلسات هفتگی می خواهند لیستی واحد برای انتخابات ارائه نمایند که اختلافات میان سران آنها مانع بزرگی سر این کار شده است.

دم خروس بیرون زد/ اختلاف زیر پوستی و قحط الرجالی در جبهه اصلاحات
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، طیف اصلاح طلبان با نزدیکی به فضای سیاسی انتخابات فعالیت های خود را آغاز نموده و درصددند با تشکیل جلسات متعدد به لیست واحدی برسند و از سه ماه مانده با انتخابات مانور اساسی خود را علاوه بر فضای عیجانی کنونی شروع کنند اما یکی از مسائلی که در این برهه زمانی ، این طیف در آذربایجان شرقی با آن مواجه اند  بحث تفرقه میان رجال و گروه های متعدد این جریان سیاسی است .

اصلاحطلبان آذربایجان شرقی به هیچ وجه میل ندارند که این تفرقه علنی شده و  می خواهند خود را همچنان متحد نشان دهند، البته خبرهایی از جلسات آنها به گوش می رسد که بیان کردن نکات آن خالی از لطف نیست:

اختلاف سیاسی عامل اصلی انشقاق/ جلسات هفتگی برای تعیین گزینه

سران جریان اصلاح طلبی در آذربایجان شرقی با برگزاری جلسات متعدد سیاسی در هر هفته می خواهند طی نشست با افراد متعدد لیست شش نفره خود را جهت ارائه در انتخابات آماده نمایند اما با توجه به اینکه اختلاف اساسی میان مثلث اصلاح طلبان ( طیف دولت یا اعتدالیون ، کارگزارانی ها و اصلاح طلبان )این مهم میسر نمی شود چرا که هر ضلع این مثل برای خود جلسات جداگانه تشکیل داده و می خواهد لیست مورد نظر خود را بر دیگری تحمیل نماید.

بازی حامیان دولت با انتخابات/ طیف دولت یا اعتدالیون در صحنه

از آنجایی که این طیف سیاسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت از قدرت بالایی به جهت حمایت دولتی ها در آذربایجان شرقی برخوردار است و می خواهد با ارائه لیست حامیان دولت، مجلسی برای دولت رقم بزند چرا که اولاً اصلاح طلبان از عملکرد حسن روحانی و به تبع آن مسئولان استان در انتصابات  رضایت نداشته و همچنین از سیاست های یکی به نعل  و یکی به میخ استاندار در برابر خود به شدت عصبانی اند.!

اصلاح طلبان و حامیان فتنه/ لیست قدرت طلبان در راس باید باشد

اصلاح طلبان با آغاز جلسات خود در آذربایجان شرقی ، میخواهند مجلسی مانند دوره پنجم رقم بزنند که تنها تفاوت آنها وجود تجربه ای قوی به نام مجلس ششم است این جلسات که به سر لیستی مسعود پزشکیان و  خط دهی مهرعلیزاده و برخی از نمایندگان مجلس دوره ششم کار خود را آغاز نموده است می خواهد مجلس پنجمی با تفکرات ششم رقم بزند که علاوه بر گرفتن شاهرگ دولت بتواند کشور به سمت افکار خود هدایت نماید.

کارگزارانی ها یا اقلیت های تندرو/ تندرو های حامی فتنه/ هاشمی سازی روحانی برای حضور در عرصه

حزب کارگزاران توانسته اند با هاشمی سازی روحانی حرکتی سیاسی را آغاز نمایند و می خواهند این حرکت خود  به سراسر کشور سرایت دهند . کارگزاران معتقد به اقلیتی تندرو در مجلسند تا بوسیله ی آن بتوانند سر و صدای بسیاری ایجاد نموده و از طریق فشار های سیاسی حرف خود را در سطح جامعه نفوذ دهند ، علی عبدالعلیزاده که نقشی اساسی در سامان دادن این طیف در استان دارد می خواهد با ارائه لیست واحد، اصلاح طلبان و حامیان دولت  را به سمت خود بکشاند، البته برخی از افراد این طیف درصددند تا با ایجاد جنجال در جماعه  آراء خاکستری یا همان حامیان فتنه را جذب نمایند. این حزب نیز کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده و به راحتی از حضور مدعوین آنها در سخنرانی های متعدد در تبریز می توان به این مسئله پی برد که می خواهند با گل آلود کردن آب، ماهی های خود را صید نمایند.

البته ناگفته نماند که این حزب درصدد است با ارائه لیست از خانم ها و آقایان فضای لیبرالیستی خود را در تبریز دوباره به رخ بکشد. مصداقاً در این رابطه می توان به موضوع حضور فائزه هاشمی، فاطمه راکعی و سایرین توسط برخی افراد معلوم الحال و کاندیداهای بالقوه آنها اشاره کرد.

واهمه مثلث اصلی اصلاح طلبان؛ شورای نگهبان

آن طور که به نظر می رسد هر سه ضلع مثلث اصلاح طلبان به این باور دارند که شورای نگهبان قاطعانه در برابر برخی فساد ها و فتنه گری های آنها خواهد ایستاد به همین دلیل در آذربایجان شرقی پروژه تخریب شورای نگهبان آغاز شد و به عینه می توان به گفت و گوی شکور اکبر نژاد و اعلام مواضع رسمی مسعود پزشکیان در این موارد پرداخت. همین موضوع یکی از عواملی است که کارگزارانی ها می خواهند از آن به عنوان عامل وحدت یاد نمایند.

قحط الرجالی اصلاح طلبان از عوامل اصلی انشقاق

به نظر می رسد یکی از عمده دلایلی که این سه ضلع مثلث نمی توانند لیست واحد خود را ارائه نمایند قحط الرجالی است؛ چرا که اصلاح طلبان بنا به سبقه بد خود بسیاری از حامیان را از دست داده و همچنین می خواهد با تازه وارد ها ، لیست واحد ارائه نمایند که بنا به گفته اصلاح طلبان؛ احتمال خطر لیست تازه وارد ها بالا بوده و امکان شکست را بالاتر می کند، به همین دلیل عمده فشاری که این جریان سیاسی در نظر دارد به شورای نگهبان وارد نماید برای این است که بتواند نیروهای با تجربه خود را در عرصه انتخاباتی نگه دارد.

ناگفته نماند که این جریان سیاسی در آینده ای نه چندان دور قصد دارد شبهه های بسیاری نسبت به عملکرد شورای نگهبان ایراد نماید تا بتواند فضا را در دست خود نگه دارد.

با این همه اصلاح طلبان هر هفته جلسات خود را در محل های متعدد در استان تشکیل داده و می خواهند لیستی ارائه دهند تا در انتخابات بتوانند اکثریت مجلس را در دست داشته باشند.




انتهای پیام/7008

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان