۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین امسال نمایشگاه پاییزه در استان برگزار نمی‌شود/ لزوم درج شناسه کالا از ابتدای آبان بر روی پوشاک
کد خبر: ۸۷۶۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

امسال نمایشگاه پاییزه در استان برگزار نمی‌شود/ لزوم درج شناسه کالا از ابتدای آبان بر روی پوشاک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه امسال نمایشگاه عرضه لوازم التحریر و پوشاک برگزار نمی‌شود، گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی و طی بخشنامه ابلاغ شده به اتاق اصناف از اول آبان‌ماه تمام پوشاک عرضه شده باید دارای شناسه کالا باشند.

امسال نمایشگاه پاییزه در استان برگزار نمی‌شود/ لزوم درج شناسه کالا از ابتدای آبان بر روی پوشاک
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز همایش تجلیل از واحدهای پیشکسوت و نمونه صنفی استان قزوین با حضور جمعی از مسئولین استانی و داود محدمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات سازمان صنعت و معدن برگزار شد.
در این همایش علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قزوین ضمن تجلیل از صنوف و کسبه منصف و معتمد استان، گفت: در نامه اخیر وزیر صنعت و معدن خطاب به وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های رنجیره‌ای چند منظوره در راستای صرفه‌جویی در زمان و هزینه تاکید شده است که در استان قزوین نیز اولین قدم‌ها در این زمینه برداشته شده است.
وی با بیان اینکه احداث مجتمع‌های بزرگ گامی مهم در مسیر پیشرفت استان و استقبال مسافران خواهد بود، افزود: ورود پوشاک قاچاق به کشور سرسام آور است و محور دولت در صنف پوشاک، مبارزه با قاچاق است.
این مسئول ادامه داد: در راستای حمایت از تولید داخلی و طی بخشنامه ابلاغ شده به اتاق اصناف از اول آبان‌ماه تمام پوشاک عرضه شده باید دارای شناسه کالا باشند.
پرزحمت با بیان اینکه درج شناسه کالا به ترتیب برای تمام صنوف اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: قاچاق پوشاک به کارخانه‌جات پارچه و البسه صدمه زده و سبب تخریب صنوف می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال نمایشگاه عرضه مستقیم لوازم التحیر و پوشاک برگزار نمی‌شود، بیان کرد: در راستای حمایت از کسبه‌ به تعدادی از فروشگاه‌ها با عنوان جشنواره فوق العاده بنر داده می شود و امسال نمایشگاه عرضه مستقیم لوازم التحریر و پوشاک در استان برگزار نمی‌شود.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت اضافه کرد: در صورت همکاری کسبه و فروشندگان و رضایت مردم از قیمت‌ها سعی می کنیم در پایان سال نمایشگاه‌های عرضه پوشاک، سلولزی و آجیل نیز برگزار نشود.
پرزحمت با بیان اینکه رابط بین صنایع بزرگ و صنایع توزیعی اصناف هستند، گفت: متاسفانه واحدهای تولید صنفی در استان تنها 15 درصد است که باید افزایش پیدا کند.
وی افزود: امیدوارم با پیگیری‌های لازم شهرک صنفی برای فعالیت واحدهای خدمات‌رسان، واحدهای فنی و صنوفی که باید در خارج از شهر فعالیت کنند نیز در استان راه‌اندازی شود.
این مسئول در خاتمه با اشاره به پیشرفت صنعت تولید کشمش در استان، یادآور شد: شرکتی در راستای هماهنگی این صنعت در استان راه‌اندازی شده که صنوف، تولیدکنندگان و زارعین در آن عضو هستند و سبب پیوستگی و ارتباط بیشتر بین آنان شده است.
در ادامه این همایش از کسبه نمونه استان تجلیل شد.
انتهای پیام/9003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان