۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین گودرزی; دوومیدانی نباید به دو قهرمان خودپرورده بسنده کند/ رستگار فعلا در جودو می‌ماند
کد خبر: ۸۷۵۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در وزارت، کمیته و فدراسیون‌ها هیچ‌کس حق لابی برای کسب رای ندارد

گودرزی; دوومیدانی نباید به دو قهرمان خودپرورده بسنده کند/ رستگار فعلا در جودو می‌ماند

وزیر ورزش و جوانان گفت: بسنده کردن دوومیدانی به یکی دو قهرمان که خود پرورده هستند خوشایند نیست و باید حوزه ورزشکاران و قهرمانان توسعه پیدا کند.

گودرزی; دوومیدانی نباید به دو قهرمان خودپرورده بسنده کند/ رستگار فعلا در جودو می‌ماند
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، محمود گودرزی در مجمع فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: خوشحالم در جمع افرادی قرار دارم که در هیات‌های استانی با محدودیت‌ها و منابع مالی کار و تلاش می‌کنند تا نسل جوان به پیشرفت برسد. بی‌جهت دوومیدانی به عنوان ورزش مادر مطرح نیست. رشته‌ای است که تعیین‌کننده اساتید در سایر رشته‌های دیگر است. من تاسف می‌خورم که در سایر کشورها در استادیوم‌های مخصوص دو و میدانی 40 تا 50 هزار نفر حضور دارند و ورزشکاران را تشویق می‌کنند اما در ایران این گونه نیست. در گذشته دوومیدانی در آموزشگاه‌ها و مدارس بیشتر مطرح بود.

وی ادامه داد: ورزش‌هایی مانند دو و میدانی و ژیمناستیک تغذیه‌کننده سایر رشته‌ها هستند. دو و میدانی جزو رشته‌هایی است که می‌تواند تغذیه کننده سایر رشته‌ها باشد اما به قدری افت کرده که ما باید به دنبال تک تک افراد بگردیم.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: اگر به همگانی کردن آن بیندیشیم قهرمان‌پروری هم اتفاق می‌افتد. بسنده کردن به یکی دو قهرمان که خود پرورده هستند خوشایند نیست و باید حوزه نفرات توسعه پیدا کند. دوومیدانی ورزشی زیبا، مفرح و ارزشمند است و یکی از راه‌های توسعه آن این است که مدیریت درست و برنامه‌ریزی صحیحی صورت بگیرد و تامین منابع حاصل شود. با این کار می‌توانیم شاهد توفیق و توسعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون دو میدانی چند صباحی دستخوش نوسان مدیریتی شده است گفت: این موضوع باید کم شود. همه این جمع درست است که در تصمیم‌گیری‌ها شاید نقشی نداشته باشند اما باید حمایت و کمک کنند. همه خانواده هستند و مشکلات نباید نزد همسایه برود.

گودرزی در انتخاب فرد یا جریان خاصی سوگیری شود گفت: اگر چیزی شنیدید که من یا معاونانم در وزارت ورزش که از فرد خاصی حمایت کردیم اعلام کنید که اگر بود ما استغفار و عذرخواهی خواهیم کرد. هر کسی رای آورد همه باید حمایت و کمک کنیم. در وزارت، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها هیچ کس حق ندارد از پشت میز خودش تماس و لابی برای گرفتن آرا داشته باشد. مقام معظم رهبری می‌گوید که رای حق‌الناس است و اگر کسی رای را نادیده بگیرد. گناهی دنیوی و اخروی کرده است. در پایان می‌گویم اگر از قول ما چیزی عنوان کردند تکذیب می‌کنم.

 گودرزی هنگام خروج از مجمع در پاسخ به این سوال که تکلیف فدراسیون جودو چه می‌شود و آیا رستگار در این فدراسیون می‌ماند یا خیر؟ گفت: او فعلا به کارش ادامه می‌دهد و ما هنوز هیچ تصمیمی نگرفتیم.


انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان