۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین استخر طرح لجن خشك كن فراورده هاي نفتي افتتاح شد
کد خبر: ۸۷۱۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير عامل شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي:

استخر طرح لجن خشك كن فراورده هاي نفتي افتتاح شد

عادلي: لجن هاي نفتي همواره به عنوان پسماندهاي ويژه تهديدي براي محيط زيست بوده است.

استخر طرح لجن خشك كن فراورده هاي نفتي افتتاح شد
به گزارش صبح قزوين، عادلي مدير عامل شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي استان قزوين گفت:لجن هاي نفتي همواره به عنوان پسماندهاي ويژه تهديدي براي محيط زيست بوده است.
عادلي ادامه داد: با توجه به حجم بالاي اين لجن ها و جلوگيري از آسيب هاي جدي آن براي محيط زيست، فاز اول و دوم استخر طرح لجن خشك كن در شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي استان افتتاح شد.
وي بيان كرد: این حوضچه با 360 میلیون ریال اعتبار در مدت دو ماه ساخته شده و با توجه به حجم بالای لجن ها که حاوی فلزات سنگین، ترکیبات هیدرو کربوری سنگین و سولفور آهن است نگهداری، انتقال و سایر فرآیندها را با مشکل روبرو می ساخت استفاده از این حوضچه از آلودگی های زیست محیطی جلوگیری می کند.
مدیرعامل شرکت فرآورده های نفتی استان قزوین اظهار كرد: ظرفیت این استخر 32 مترمکعب است.
حدود 70 درصد از حجم لجن های حاصل از لایروبی را آب تشکیل می دهد که شکل امولسیون با مواد نفتی است روشهای جداسازی پر هزینه می شود.
عادلی تصریح کرد: استفاده از انرژی خورشید به عنوان انرژی پاک بهترین گزینه است که پس از خشک شدن لجن امکان استفاده از آن در صنایع مختلف مانند صنعت سیمان و زیرسازی جاده ها و ساخت آجر نیز وجود دارد.
وی گفت: با مدیریت لجن های نفتی با هدف انتقال پساب تفکیک شده، لجن با شیب حوضچه از فیلترها عبور داده شده و تصفیه می شود.
اين مسئول خاطرنشان كرد: همچنین فاز اول طرح اتصال پساب کلیه مخازن به حوضچه مرکزی شرکت نفت قزوین به بهره برداری رسید.
عادلي ابراز كرد: فاز اول این طرح با 60 میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسیده و فاز دوم شامل احداث استخر ذخیره پساب و دستگاه تصفیه است که با 340 میلیون تومان در مرحله انتخاب پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی است.
وي در انتها افزود: در طرح فاز دوم که ساخت استخر بتنی، مخزن 45 هزار تنی، لوله کشی هدایت پساب هم پیش بینی شده پساب ها وارد محفظه شده و پس از جدا شدن چربیها از آب بی ضرر در بخش کشاورزی استفاده خواهد شد ظرفیت فاز دوم این طرح نیز 10 مترمکعب در روز است.
انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان