۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تنها راه دفع شرّ قدرتهای سلطه‌گر، ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است
کد خبر: ۸۷۱۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور قرقیزستان:

تنها راه دفع شرّ قدرتهای سلطه‌گر، ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است

رهبر معظم انقلاب فرمودند: قدرتهای سلطه‌گر و متجاوز دائماً علیه همه ملتهای دنیا توطئه می‌کنند اما اسلام، خواهان عزت ملتهای مسلمان بوده و تنها راه مقابله و دفع شرّ قدرتها نیز ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است.

تنها راه دفع شرّ قدرتهای سلطه‌گر، ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار آقای آلماس بیگ آتامبایف رییس جمهوری قرقیزستان، با تأکید بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه میان کشورهای برادر و مسلمان، تأکید کردند: اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزایش ارتباطات و پیوندهای همه‌جانبه و مستحکم بین کشورهای برادر اسلامی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، مخالفت با تحمیل قدرت‌های زورگو را یک اصل الهی و اسلامی برشمردند و با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور قرقیزستان در خصوص تعطیل کردن پایگاه هوایی آمریکا در این کشور و ضرورت مقابله با زورگویی قدرت‌ها گفتند: قدرت‌های سلطه‌گر و متجاوز دائماً علیه همه‌ی ملت‌های دنیا توطئه می‌کنند اما اسلام، خواهان عزت ملت‌های مسلمان است و تنها راه مقابله و دفع شرّ قدرت‌ها نیز ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است.
رهبر انقلاب همچنین افزایش همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله مواصلات را ممکن و منوط به اراده در ایجاد پیوندهای محکم خواندند.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای آلماس بیگ آتامبایف رئیس‌جمهوری قرقیزستان با ابراز خرسندی از سفر به تهران، گفت: ایران و قرقیزستان دو ملت برادر و دارای دین، تاریخ و فرهنگ مشترک هستند و در هر دو ملت روح آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی وجود دارد.
وی خواستار توسعه‌ی ارتباطات و حمل و نقل و برقراری خطوط مواصلاتی جاده‌ای، ریلی و هوایی بین دو کشور شد و خاطرنشان کرد: باید حجم روابط بین دو کشور به مراتب به بیش از آنچه که هست، افزایش یابد.
رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به تعطیل کردن پایگاه نظامی آمریکا در منطقه‌ی مِناس و لغو قرارداد همکاری با آن کشور، گفت: هیچ کشوری در دنیا حق ندارد خود را بالاتر از دیگران بداند و علیه دیگر کشورها تحریم‌های ظالمانه وضع کند.
آقای آلماس بیگ آتامبایف افزود: کشور آمریکا با سابقه‌ی حدود ۲۰۰ساله می‌خواهد اراده‌ی خود را به کشوری مثل ایران با سابقه‌ی تمدن و تاریخ پنج هزار ساله تحمیل کند که این امکان ندارد.
وی با تجلیل از ایستادگی دولت و ملت ایران در مقابل آمریکا گفت: ایران در مقابل تحریم‌ها نه تنها متزلزل نشد بلکه محکم‌تر شد، و ما جمهوری اسلامی را برای خود یک الگو می‌دانیم.
انتهای پیام/

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان