۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فرهنگ ثروت سازی از علم را باید در جامعه نفتی کشور نهادینه کنیم
کد خبر: ۸۷۱۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ستاری :

فرهنگ ثروت سازی از علم را باید در جامعه نفتی کشور نهادینه کنیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تجاری سازی و ثروت سازی از علم را باید در کشور جدی بگیریم گفت: همه باید تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه نفتی کشور جا بیفتد.

فرهنگ ثروت سازی از علم را باید در جامعه نفتی کشور نهادینه کنیم
به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، سورنا ستاری شب گذشته در مراسم سومین دوره جایزه دکتر کاظمی در پژوهشگاه رویان افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد درآمد کشور از نفت تهیه می شود که باید این میزان تغییر پیدا کند.
وی تاکید کرد: راه درست و صحیح برای اقتدار کشور این است که پژوهش را اهمیت بدهیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری پژوهشگاه رویان را مدلی موفق در حوزه فعالیت های علمی و خدمت رسانی مطلوب دانست و گفت: پژوهشگاه های ما باید در حوره تجاری سازی و علوم مرز دانش باید همچون این مجموعه باشند.
وی با اشاره به حمایت از فعالیت های علمی پژوهشگاه رویان گفت: ما آمادگی خود را در قالب هر نوع همکاری برای حمایت از فعالیت های پژوهشی اعلام می داریم.
ستاری بر لزوم بهره گیری از مشارکت های بین المللی در حوزه های علمی و تحقیقاتی تاکید کرد و گفت: برنامه مفصلی در این زمینه داریم و حدود چهار ماه است که در این زمینه مشغول کار می باشیم.
وی بر لزوم توجه به سرمایه گذاری در حوزه های علمی و تحقیقاتی تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت بد مالی در سال های اخیر ، سرمایه گذاری خوبی در حوزه تجاری سازی رخ داده و امیدواریم در سال جاری دو هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه این معاونت در حوزه مرز دانش به عنوان برند پژوهشی و تحقیقاتی محسوب می شود گفت: در سال گذشته بیش از 200 میلیارد تومان در این حوزه هزینه کرده ایم و امسال با همه سختی های مالی حداقل 50 درصد این مبلغ افزایش خواهد یافت.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان