۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نظارت مستقیم شورای نگهبان مانع ورود افراد فاسد به نظام/ مجلس تابع دولت نیست بلکه دولت تابع مجلس است
کد خبر: ۸۶۰۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي:

نظارت مستقیم شورای نگهبان مانع ورود افراد فاسد به نظام/ مجلس تابع دولت نیست بلکه دولت تابع مجلس است

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اعلام نظر مجلس در خصوص برجام گفت: مجلس بعد از اعلام نظر کنگره آمریکا، نظر خود را درخصوص برجام اعلام مي‌کند؛مجلس تابع دولت نیست ،بلکه دولت تابع مجلس است.

نظارت مستقیم شورای نگهبان مانع ورود افراد فاسد به نظام/ مجلس تابع دولت نیست بلکه دولت تابع مجلس است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی حسینی با اشاره به اعلام نظر مجلس در خصوص برجام، گفت: هر آن چیزی که تعهدآور باشد حتی اگر در آن امضایی هم نباشد مجلس باید در آن نظر دهد و مجلس تابع دولت نیست بلکه دولت تابع مجلس است، مجلس قصد دارد بعد از اعلام نظر کنگره آمریکا، نظر خود را اعلام کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در مجموع به لحاظ قانونی مجلس می‌تواند در همه مسائل کشور ورود و اظهار نظر کند و مجلسی ها نظرات مختلفی در خصوص برجام دارند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین مفاد قانون اساسی شورای نگهبان است، اظهار کرد: مهم ترین وظیفه این شورا حمایت از جمهوریت و اسلامیت نظام است.

حسینی بااشاره به اینکه مشروطیت در گذشته به دلیل نبود نظارت به انحراف کشیده شد، تصریح کرد: تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان بوده و این شورا می تواند با نظارت مستقیم مانع ورود افراد فاسد به نظام شود.

وی خاطرنشان کرد: لیبرال ها، جبهه آزادی، منافقین، بنی صدر و … با اصل نظارت شورای نگهبان مخالفت داشتند و این مخالفت کم کم در جریان کسانی که از انقلاب فاصله دارند قرار گرفت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افراد مخالف با شورای نگهبان را سه دسته اعلام کرد و افزود: افرادی که انقلاب را قبول ندارند، افرادی هم انقلاب را قبول دارند اما در جهالت هستند و افرادی هم همراهی با شورای نگهبان با منافع شان متضاد است مانند افرادی که جرم های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارند که شورای نگهبان در مقابل آنها ایستادگی می کند.

این مسئول درخصوص وضعیت سیاسی استان قزوین، گفت: از گذشته بعضی جریانات تفرقه افکن در استان حاکم بوده که از زمان دولت گذشته این جریان ضعیف شد و در این دولت هم استان قزوین به دلیل داشتن استانداری معتدل به این جریان تن نداد تا افرادی از اختلافات سوء استفاده کنند.

حسینی ادامه داد: بعضی آقایان لیست ۱۸۰ نفری از مسئولان استانی را بر روی میز استاندار قزوین گذاشتند تا نسبت به برکناری آنها اقدام شود که استاندار زیر بار چنین زوری نرفته است.

وی در پایان امانت داری و راستگویی را دو صفت خاص و ممتاز شیعیان دانست و بیان کرد: جریانی در قزوین به راه افتاده که به دنبال آن نمایندگان انقلابی را تخریب می کنند به صورتی که برخی از رسانه ها همانند هفته نامه تابان مصاحبه ها و سخنان را تحریف کرده و یا بخش اصلی را حذف و قسمت ناقصی را منتشر می کنند.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان