۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افزایش تعداد اعضای خبرگان رهبری در کل کشور ممنوع شد
کد خبر: ۸۵۴۲۲ نویسنده: آیت الله علی اسلامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

افزایش تعداد اعضای خبرگان رهبری در کل کشور ممنوع شد

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: تثبیت عدد اعضای خبرگان رهبری باید به صورت یک قانون در این اجلاس به تصویب می‌رسید که این امر انجام شد و در کل ایران پس از این افزایش اعضای خبرگان را نداریم.

افزایش تعداد اعضای خبرگان رهبری در کل کشور ممنوع شد
آیت الله علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص برگزاری هجدمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این اجلاس در دو روز برگزار شد و روز سوم آن با دیدار زیارت مرقد امام و دیدار با رهبری و گزارش دو روزه اجلاس خبرگان به ایشان به اتمام رسید.
وی در ادامه افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که آمریکایی‌ها نظرشان روی تعلیق تحریم‌هاست نه لغو آنها، این در حالی است که ایران برای لغو تحریم‌ها مذاکره کرده است نه مسئله دیگری؛ اگر بنا باشد که توافق امضا شود تحریم‌ها باید لغو شود.
این عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این اجلاس طی دو روز و با حضور مهمانان ویژه‌ای همچون سردار سلیمانی برگزار شد که پیرامون مباحثی در خصوص مسائل غرب آسیا نکات ارزنده‌ای را بیان کرد.
وی با اشاره به محتوای مباحث مطرح شده از سوی سردار سلیمانی ابراز کرد: سیاست‌های آمریکا در این منطقه شکست خورده است لذا درصدد بازسازی اقتدار گذشته خود می‌باشد؛ البته این اقتدار را هرگز به دست نخواهد آورد و در این شکست مفتضحانه باقی می‌ماند، همچنین در این اجلاس مسائل یمن، سوریه و عراق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
اسلامی با بیان اینکه محوریت دیگر این اجلاس در خصوص برجام و بررسی نقدها و قوت‌های آن بود گفت: دکتر جلیلی در خصوص نقد برجام مهمان این اجلاس بود ضمن اینکه دکتر عراقچی عضو تیم مذاکره کننده از نقاط مثبت برجام مسائلی را مطرح کرد همچنین در ادامه از سوی اعضای خبرگان رهبری سوالاتی در این خصوص عنوان و به آنها پاسخ داده شد.
وی عنوان کرد: تثبیت تعداد اعضای خبرگان برنامه دیگر این اجلاسبودکه با توجه به طرح این موضوع در گذشته از سوی وزارت خارجه، تصمیم بر آن شد که در تعداد اعضای خبرگان تغییری حاصل نشود.
امام جمعه تاکستان با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران باید تعداد اعضای خبرگان ثابت بماند تصریح کرد: مطابق قانون اساسی سهمیه هر یک میلیون نفر جمعیت در استان یک گزینه برای مجلس خبرگان رهبری است.
وی ادامه داد: 86 نفر عضو خبرگان رهبری بودند که در این سال‌ها به واسطه اینکه استان البرز تشکیل شده بدون اینکه از 16 نفر اعضای خبرگان رهبری تهران نیرویی برای این استان اختصاص یابد 2 نفر هم استثنائا به البرز اختصاص داده شد و تعداد اعضای خبرگان به 88 نفر افزایش یافت.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری از ممنوع شدن اعضای مجلس خبرگان خبر داد و بیان کرد: تثبیت تعداد اعضای خبرگان رهبری باید به صورت یک قانون در این اجلاس به تصویب می‌رسید که این امر انجام شد، بر این اساس در کل ایران پس از این، افزایش اعضای خبرگان را نداریم و تعداد 88 نفر در سالیان طولانی باقی خواهد ماند.
وی در پایان تاکید کرد: نتیجه این اجلاس بانشاط بودن مجلس خبرگان و پیگیری مسائل فرهنگی، اقتصادی در داخل کشور و تاکید به رهبریت مقام معظم رهبری بود همچنین در منطقه غرب آسیا از رهنمودهای رهبری حمایت خواهیم کرد.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان