۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین با زیر باد کولر نشستن نمی شود تصمیمات خوب و عملیاتی گرفت
کد خبر: ۸۵۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

یکی از فعالان فرهنگی استان قزوین:

با زیر باد کولر نشستن نمی شود تصمیمات خوب و عملیاتی گرفت

مجابی: وقتی وارد شورای شهر قزوین جهت یاری آنها در عرصه عفاف و حجاب شدم، متاسفانه با پاسخ سرد و غیر مسئولانه آنها مواجه گشتم.

با زیر باد کولر نشستن نمی شود تصمیمات خوب و عملیاتی گرفت
به گزارش صبح قزوین، سید علی مجابی از فعالان فرهنگی استان، در گفتگو با خبرنگار  صبح قزوین ابراز کرد: در سال 90 مشاهده کردیم که تهیه یک قواره چادر برای بانوان ما چه مصیبت بزرگی می باشد.
زنان و دختران عفیف با مشکل تهیه چادر روبه رو بودند، از این رو به فکر این افتادیم که چگونه می شود در این عرصه حضور یافت و به بانوان یاری رساند.
مجابی تاکید کرد: ما با ورود در عرصه عفاف و حجاب خاکریزی زدیم تا محجبه ها را در پشت آن نگاه و بعد پیش روی کنیم.
مسئولان بدانند باید کار سریع تر و روان تر انجام شود، اگر مقداری به خود آیند قطعا کار بهتر صورت می گیرد.
مسئول مجتمع ریحانه به عدم همکاری مسئولان اشاره و بیان داشت: ما بچه های جنگ هستیم، متاسفانه مسئولین زیر باد کولر تصمیم گیری های نافرمی می گیرند و مصوبه های خود را به بچه های عملیاتی می دهند.
معتقدم اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید با حضور بچه های عملیاتی انجام شود و آنها هم در تصمیم گیری ها دخیل باشند.
وی اذعان داشت: ما بسیجی هستیم و پای کار مردانه ایستاده ایم و هر کس که مطیع ولایت و دلسوز مردم باشد، جلوی او پا می چسبانیم.
مسئولان با بی مسئولیتی ما را یاری کردند!! این فعال فرهنگی اعلام کرد: نمی دانم هم اکنون می توان قزوین را دارالمومنین نامید یا خیر؟  چرا که هم اکنون وضعیت عفاف و حجاب جالب نیست.
آن طور نیست که فقط بانوان باید در این امر کوشا باشند، بلکه در آقایان هم معضل بد حجابی دیده می شود، اینکه با شلوار راحتی در خیابان ها حاضر می شود شایسته نیست.
این فعال فرهنگی ابراز داشت: در هر جا که وارد می شوم، فکر می کنم باید کارجهادی صورت گیرد.
برای همین جهاد گونه وارد عرصه عفاف و حجاب شدم، که بعضاً نیاز به حمایت مسئولان احساس می شود، چیزی که شاهد آن نبودیم! مجابی اعلام کرد: عفاف و حجاب یکی از قوانین حکومتی است، وقتی وارد شورای شهر قزوین جهت یاری آنها در این عرصه شدیم، متاسفانه با پاسخ سرد و غیر مسئولانه آنها مواجه گشتیم.
وی به مصوبه شورای شهر اشاره و گفت: شورای شهر مصوبه ای را مطرح و مصوب کرد که در آن قرار بود وام و مساعدتی به مجتمع ریحانه جهت ترویج عفاف و حجاب تعلق گیرد، با وجود اینکه یک ریال کمک صورت نگرفته اما این مصوبه را در بوق کرده اند و هنوز وام مذکور به دست ما نرسیده است.
مجتمعی برای بانوان و دختران قزوینی مجابی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی عفاف و حجاب ریحانه با تلاش خانم سیدی مشاور امور بانوان استانداری قزوین محقق شد.
وقتی موضوع با وی مطرح شد با سرعت پذیرفتند و مادرانه پای کار آمدند تا جایی که هر جا گره و مشکلی بود به ایشان پناه بردیم.
هم چنین خانم اشدری در این زمینه یاری رسان ما بودند.
وی ادامه داد: با شروع به کار مجتمع ریحانه، شیوه نامه ای برای آن تعریف شد که یکی از بندهای آن محیط امن می باشد.
با عنایت حضرت زهرا (س) کار در مسیر خود قرار گرفت و مجتمع ریحانه راه اندازی شد.
این فعال فرهنگی به شعبات این مجتمع اشاره و بیان کرد: شعبه اول مجتمع ریحانه واقع در شهرک کوثر به همت فرماندار قزوین" سعید میربها" در اختیار ما قرار گرفت و شعبه دوم واقع در فروشگاه رفاه با تلاش مستمر خانم اشدری به ما تحویل داده شد.
مدیر مجتمع ریحانه ماهیت و اقدامات انجام شده توسط این مرکز را چنین تشریح کرد: مجتمع ریحانه اولین مکان تخصصی عفاف و حجاب است که در زمینه های عرضه محصولات فرهنگی، پوشاک شامل انواع چادر، روسری و مقنعه، برگزاری کلاس های آموزشی و برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب فعالیت می کند.
این مجتمع نمایندگی انحصاری تیام، یکی از تولید کنندگان عرضه محصولات عفاف و حجاب در استان می باشد.
مجابی ادامه داد: مدیر مسئول تولیدی محصول تیام مهندسی عمرانی است که مدرک خود را قاب کرده و وارد محصولات عفاف و حجاب شده است، چرا که در این عرصه بسیار کم کاری صورت گرفته است.
وی در پاسخ به اینکه چرا برخی محصولات شما قیمت بالایی دارد توضیح داد: برخی به ما ایراد می گیرند که چرا قیمت برخی از این محصولات بالا است.
در پاسخ باید بگویم ما متصل به وزارتخانه یا دولت نیستیم و به صورت شخصی وارد این حوزه شدیم.
هم اکنون به دلیل تحریم ها و عدم حمایت مسئولان، فشار مالی و اقتصادی زیادی بر ما تحمیل می شود.
مدیر مجتمع ریحانه خاطر نشان کرد: مجتمع ریحانه که با همت مردانه فرماندار قزوین تاسیس شد، در سه طبقه فعالیت دارد و اولین تالار تخصصی حجاب و عفاف آفتاب هم چنین کلاس های مربوطه در آن برگزار می شود.
از اسفند سال 91 با همکاری آموزش و پرورش و همکاری مدیر کل آن، دانش آموزان مدارس به این مجتمع می آیند و در کارگاه 1:45 دقیقه ای مجتمع شرکت می کند.
این مجتمع در هر سری از کارگروه ها 80 الی 100 نفر را ساپورت می کند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که مورد استقبال دانش آموزان در این مجتمع است، برنامه شوی چادر است.
در این طرح با ورود هر سری از دانش آموزان 9 نفر از آنها انتخاب می شوند و با پوشیدن انواع چادر و مقنعه به معرفی آن می پردازند.
مجابی تشریح کرد: همچنین کارشناس فرهنگی و پزشکی که با ما همکاری دارند، به بررسی علمی حجاب می پردازند و به سوال ها و شبهه های ایجاد شده در باب حجاب پاسخ می دهند.
این فعال فرهنگی افزود: یکی از خاطرات ما این است که مدیر مدرسه حضرت زینب(س) که خواهر شهید سرباز است وقتی دل دادن دانش آموزان را به حجاب دید با هزینه شخصی، به تعداد آنها ساق دست خرید و به دانش آموزان هدیه داد.
مجابی به میزان استقبال از این مرکز فرهنگی اشاره و خبرداد: این مجتمع به دلیل تنوع محصولات با استقبال عمومی شهروندان و بانوان استان مواجه شد و آنها با میل و رقبت به سمت مجتمع مزبور کشیده می شوند.
وی عنوان داشت: ما به مدیران کل ادارات استان و کارخانجات اطلاع داده ایم که حاضریم دوره های مختلف برای کادر آنها داشته باشیم و لوازم و وسایل مورد نیاز آنها در خصوص عفاف و حجاب را تهیه نماییم.
انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان