۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قراء مصر سفیران اتحاد در کشورهای اسلامی هستند
کد خبر: ۸۴۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فاروق احمد احمد ضیف:

قراء مصر سفیران اتحاد در کشورهای اسلامی هستند

فاروق احمد احمد ضیف: قراء مصری هر سال در ماه مبارک رمضان به کشورهای اسلامی زیادی سفر می کنند که وظیفه ی آنها رساندن پیام قرآن " اتحاد" به تمام کشورهای مسلمان است.

قراء مصر سفیران اتحاد در کشورهای اسلامی هستند
به گزارش صبح قزوین، فاروق احمد احمد ضیف قاری ممتاز مصری در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین نقش قرآن را در اتحاد جهان اسلام مؤثر خواند و افزود: قرآن همه را به اتحاد دعوت می کند و آیه ی مبارکه ی «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا» یکی از مصادیق بارز اتحاد است که قرآن آن را برای جامعه ی اسلامی واجب دانسته است.
این قاری ممتاز مصر در ادامه لزوم اتحاد مسلمین را عمل به اجرای آیات قرآن دانست و ابراز داشت: هر گاه فرامین قرآن در زندگی و جامعه ما اجرا شود، مسلمانان یکپارچه خواهند شد و با قدرت بیشتری می توانند در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند.
وی با مهم خواندن نقش قرآن در اداره ی جامعه ی اسلامی اظهار داشت: قرآن نه تنها ملجأ و مرجع خوبی برای اداره ی کشورهای اسلامی است، بلکه کتاب هدایت انسان ها در حل تمامی مسائل و مشکلات در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است.
فاروق احمد احمد ضیف در جواب خبرنگار ما مبنی بر تأثیر قراء مصری در ترویج قرآن در جهان اسلام یادآورشد: قراء مصری هر سال در ماه مبارک رمضان به کشورهای اسلامی زیادی سفر می کنند – ایران، مالزی، ترکیه – و وظیفه ی آنها رساندن پیام قرآن " اتحاد" به تمام کشورهای مسلمان است.
این قاری ممتاز مصر یکی از اشتراکات ایران و مصر در مواجهه با قرآن را دعوت ایران از قراء مصر دانست و خاطر نشان کرد: دعوت ایران از قاریان مصری در محافل انس با قرآن در ماه رمضان از همکاری های این دو ملت مسلمان در ترویج فرهنگ قرآنی است.
وی سپس به علاقه ی مردم ایران به قراء مصر اشاره کرد و ابراز داشت: این علاقه ی ایرانیان در سبک و مکتب قراء ایرانی در تقلید از قراء مصر کاملاً پیداست و قراء مصر از این موضوع بسیار خرسندند.
فاروق احمد احمد ضیف در ادامه به صدای قراء ایرانی اشاره کرد و گفت: در ایران صداهای زیبایی وجود دارد و البته آنها شنونده های خوبی برای قراء مصر هستند.
وی ادامه داد: ایرانیان به قرآن اهمیت زیادی می دهند و این موضوع را بنده در تمام استان ها مشاهده کردم.
و آنچه که در این محافل برای من خیلی جالب بود ذکر مداوم صلوات بود.
این قاری ممتاز حضور قرآن در زندگی اش را مایه ی برکت و ازدیاد نعمت خواند و تشریح کرد: هر نعمتی که در زندگی دارم و آنچه در زندگی به دست آوردم از برکت قرآن بوده و هست.
پیشرفت تحصیلی، سبک زندگی و همچنین حضور من در ایران از برکت قرآن است.
فاروق احمد احمد ضیف ادامه داد: من پارسال هم به ایران دعوت شدم، ملت ایران، ملت شریفی هستند.
من احساس صمیمیت و رفاقت با آنان دارم و این ممکن نیست مگر به این دلیل که، ما خدایمان واحد، دینمان واحد، کتاب آسمانیمان واحد و نیز دشمن واحدی داریم و همچنان به اهل بیت پیامبر (ع) عشق می ورزیم.
وی شروع قرائت را در 11 سالگی عنوان کرد و گفت: در ابتدا به مدت کوتاهی برای اینکه شاخصی داشته باشم از شیخ محمد محمود تقلید می کردم و به فضل خدا کم کم شناخته شدم و به عنوان قاری در صدا و سیمای مصر انتخاب شدم، تا اینکه به ایران دعوت شدم و الان با شما مصاحبه می کنم.
وی پایان خطاب به خبرنگار ما ابراز داشت: « انما المومنون اخوه» گفتنی است ترجمه ی این مصاحبه توسط آقای عماد مرزعاوی صورت گرفت.
انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان