۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین نرخ تضمینی خرید گندم افزایش یافت
کد خبر: ۸۳۹۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

نرخ تضمینی خرید گندم افزایش یافت

توکلی: با تصویب دولت قیمت تضمینی گندم ۸۰ تومان افزایش یافت.

نرخ تضمینی خرید گندم افزایش یافت
به گزارش صبح قزوین، توکلی معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با تصویب دولت، قیمت تضمینی گندم با افزایش ۸۰ تومان در هر کیلوگرم به ۸۰۰ تومان افزایش یافت.
توکلی ادامه داد: نرخ خرید تضمینی گندم دوروم (برای استفاده در صنعت ماکارونی) که پیش از این کیلویی 750تومان خریداری می‌شد، با 80 تومان افزایش در هر کیلو به 830 تومان رسید.
وی اظهار کرد: این افزایش نرخ شامل تمام گندم‌‌هایی است که تاکنون از سوی کشاورزان به دولت تحویل داده شده است و تا پایان سال تحویل داده می‌شود، را شامل می‌شود.
این مسئوا تصریح کرد: تمام گندم‌هایی که از ابتدای سال جاری توسط دولت خریداری شده است با نرخ 800 تومان محاسبه و مابه‌التفاوت آن پرداخت خواهد شد.
توکلی افزود: براساس مصوبه هیئت دولت، کشاورزانی که به بخش دولتی گندم فروخته اند افزایش قیمت تضمینی خرید گندم نیز شامل آنان و آنچه طلبکاراند به آنان داده می شود.
استان خوزستان با یک میلیون و370 هزار تن، استان فارس با یک میلیون و 30 هزار تن و استان گلستان با 810 هزار تن به ترتیب اول تا سوم در تولید گندم هستند.
تاکنون 5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که دو میلیون و 800 هزار تن آن را بخش دولتی و دو میلیون و200 هزار تن را بخش خصوصی خریداری کرده است.
انتهای پیام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان