۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۷دانش آموز قزوینی به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی راه یافتند
کد خبر: ۸۳۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سعید پای نبرد:

۱۷دانش آموز قزوینی به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی راه یافتند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از راه یابی ۱۷دانش آموز استان به مرحله کشوری جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی خبر داد.

۱۷دانش آموز قزوینی به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی راه یافتند
به گزارش صبح قزوین به نقل از همشاگردیها، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از راه یابی ۱۷دانش آموز استان به مرحله کشوری جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی خبر داد.
ˈسعید پاینبردافزود:جشنواره خوارزمی هرسال با هدف ایجاد زمینه های لازم برای پرورش استعدادها و خلاقیت های نوجوانان و جوانان ،توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری ، کاربردی کردن علوم و ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی نوجوانان و جوانان برگزار می شود.
وی اضافه کرد:در مرحله استانی این جشنواره ۲۰۸ طرح از دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۱۶۶طرح مربوط به دانش آموزان مقطع متوسطه بوده است.
پاینبرد ادامه داد:پس از داوری این آثار که در ۱۶زمینه علمی توسط ۳۰داور قزوینی انجام شد در نهایت ۱۷طرح از دانش آموزان مقطع متوسطه استان برای راهیابی به بخش جوان این جشنواره در مرحله کشوری انتخاب شد.
وی اظهار داشت: از این تعداد اثر برگزیده ۹طرح از دانش آموزان ناحیه یک،۵طرح از دانش آموزان آبیک،۲طرح از تاکستان و یک طرح نیز از دانش آموزان ضیاءآباد بوده است.
پاینبرد خاطرنشان کرد:در مقطع راهنمایی این جشنواره که برای اولین بار اجرا شد هیچ اثری برای راهیابی به مرحله کشوری انتخاب نشد و تنها چند طرح که رتبه های اول را کسب کرده بودند در سطح استان مورد قدردانی قرار می گیرند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آثار راه یافته به مرحله کشوری هم اکنون در حال داوری است افزود:پس از اعلام نتایج اولیه این آثار در هفتم مردادماه سال جاری پذیرفته شدگان این مرحله برای دفاع از طرح های خود دعوت شده و درصورت کسب رتبه های اول تا سوم از داوران وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری بدون شرکت در آزمون وارد دانشگاه می شوند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان