۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هزینه انتقال مصدومین توسط اورژانس هوایی ۱۰ و نیم میلیون تومان است
کد خبر: ۸۳۵۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین:

هزینه انتقال مصدومین توسط اورژانس هوایی ۱۰ و نیم میلیون تومان است

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: هزینه هر پرواز به صورت میانگین ۱۰ و نیم میلیون تومان برآورد شده که این هزینه توسط وزارت بهداشت تامین می‌شود از این رو تمامی خدمات مرکز اورژانس هوایی استان به متقاضیان رایگان است.

هزینه انتقال مصدومین توسط اورژانس هوایی ۱۰ و نیم میلیون تومان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، پيمان نامداري رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین در نشست خبری رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی قزوین که با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد اظهار کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین در راستای اجرای طرح تحول سلامت در استان قزوین و با هدف ایجاد عدالت در حوزه سلامت در جهت ارائه خدمات مطلوب اقدام به راه‌اندازی اورژانس هوایی نموده است.
وی تصریح کرد: این مرکز از مرداد ماه سال 93 در مرکز هوانیروز آبیک ایجاد شد که به مردم البرز و قزوین خدمات مختلف را ارائه نماید.
نامداری با ارائه آماری از میزان خدمات ارائه شده توسط اورژانس هوایی این مرکز گفت: هلیکوپترهای موجود در این مرکز 96 ماموریت را برای انتقال 109 مصدوم که عمده آنها مرتبط با تصادفات جاده ای می‌باشند انجام داده که عمده این خدمات در ساعات روز و در شرایط جوی مساعد امکان‌پذیر است.
وی افزود: هزینه هر پرواز به صورت میانگین 10 و نیم میلیون تومان برآورد شده که این هزینه توسط وزارت بهداشت تامین می‌شود از این رو تمامی خدمات مرکز اورژانس هوایی استان به متقاضیان رایگان است.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین اضافه کرد: زمان انتقال مصدومان توسط اورژانس هوایی از محل حادثه تا مراکز درمانی در مناطق مختلف جاده‌ای و یا صعب‌العبور متغیر است اما به صورت میانگین این میزان به 15 دقیقه کاهش یافته است.
وی افزود: بیشترین ماموریت‌های اورژانس هوایی مربوط به مصدومان در تصادفات جاده‌اي به ویژه منطقه الموت اختصاص دارد. لذا از شهرداري‌ها و فرمانداري‌های شهر های مختلف تقاضا داریم در راستاي ارائه خدمات هرچه بيشتر پد مناسب را جهت خدمات اورژانس هوايي ایجاد نمایند.
نامداری در بخش دیگری از سخنان خود از تعداد پايگاه هاي اورژانس در سطح استان خبر داد و گفت: تعداد پایگاه‎های اورزانس در سطح استان 37 مرکز است که به صورت شهری، جاده ای و اورژانس هوایی به مردم استان خدمات ارائه می‌کنند.
این مسئول افزود: باید این تعداد پایگاه اورژانس در استان از 37 مرکز به 50 مرکز برسد لذا تلاش می کنیم تا با ایجاد مراکز اورژانس لازم در سطح استان این کمبود را رفع نماییم.
نامداری تعداد آمبولانس‌های موجود دراین مراکز را 60 دستگاه دانست و ادامه داد: در سال جاری تعداد 7 دستگاه آمبولانس مجهز نیز به سیستم اورژانس استان اضافه شد تا خدمات ارائه شده توسط این مراکز با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود.
وی در خصوص میانگین رسیدن اورژانس بر سر صحنه حادثه را چنین عنوان کرد: اورژانس فوریت‌های پزشکی در سطح شهر به صورت میانگین 5 دقیقه و در سطح جاده 8 دقیقه طول می کشد تا بر سر صحنه حادثه می رسد.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین در پایان افزود: این مرکز توانست در سال جاری از میان 56 مرکز فوریت های پزشکی در سطح کشور در جایگاه سوم قرار بگیرد که این افتخاری بزرگ برای ما محسوب می‌شود.
انتهای پیام/7006


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان