۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۸۰ میلیارد میزان معوقات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر/بیمارستان‎‌های استان قزوین از کمبود ۱۲۰۰ تخت رنج می‌برد
کد خبر: ۸۳۵۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۸۰ میلیارد میزان معوقات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر/بیمارستان‎‌های استان قزوین از کمبود ۱۲۰۰ تخت رنج می‌برد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا پایان مرداد ماه سال جاری میزان مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر ۸۰ میلیارد تومان بود که اگر این معوقات توسط سازمان‌های بیمه‌گر پس داده شود بسیاری از مشکلات موجود در حوزه سلامت استان و دانشکاه برطرف خواهد شد.

۸۰ میلیارد میزان معوقات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر/بیمارستان‎‌های استان قزوین از کمبود ۱۲۰۰ تخت رنج می‌برد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری پیش از ظهر خود که با حضور تعدادی از معاونت‌های این دانشگاه و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور و استان قزوین اظهار کرد: با اجرای این طرح تحولی عظیم در نظام سلامت کشور رخ داد که که افزایش کیفیت خدمات و رضایت مردم و کاهش هزینه پرداختی آنان از نتایج قابل قبول این طرح به شمار می رود.
وی ادامه داد: اجرای این طرح باعث شد تا مردم طعم خوش خدمت را لمس کرده و دیگر دغدغه‌ای جز بیماری نداشته باشند. با این حال ما بعد از اجرای این طرح با ازدحام جعیت برای دریافت انواع خدمات روبرو شدیم که این شوک بزرگی برای ما بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص تعداد تخت‌های بیمارستانی استان قزوین در 15 بیمارستان وابسته به این دانشگاه خبر داد: در سطح بیمارستان‌های استان قزوین در مجموع نزدیک به 1800 تخت وجود دارد که 1064 تخت در 8 بیمارستان دولتی، 323 تخت در بیمارستان تامین اجتماعی، 343 تخت در 4 بمارستان خصوصی و 70 تخت در بیمارستان خیریه الوند مورد استفاده می‌باشد.
مهرام با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین و اولویت دارترین مشکل موجود در سطح بیمارستان‌های استان قزوین کمبود تخت می‌باشد گفت: استان قزوین با داشتن یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت نیازمند 3 هزار تخت است که 1800 تخت در استان وجود دارد اما هنوز 1200 تخت موردنیاز استان است که تلاش می کنیم تا این کمبود را رفع نماییم.
وی همچنین نبود مرکز رادیوتراپی را از دیگر مشکلات و کمبودهای استان دانست و خبر داد: تلاش ما بر این است تا این مرکز مهم در جهت آسایش مردم تا 2 سال آینده در استان به بهره‌برداری برسد تا نیازمندان به این نوع از خدمات پزشکی مجبور نباشند برای دریافت این خدمات به تهران و یا استان‌های دیگر مراجعه کنند.
متولی سلامت استان قزوین ادامه داد: با وجود این کمبودها تلاش پرسنل و کادر اجرایی دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های استان بر این است که ارائه خدمات را به بهترین نحو در راستای رسیدن به میزان رضایت همشهریان داشته باشند و آنچه در شأن آنهاست را در حد توان خود انجام دهند.
وی با اشاره به ارائه مطلوب خدمات پزشکی در استان قزوین گفت: بیمارستان‌های استان قزوین از نظر پزشکان فوق تخصص و متخصص مانند جراحی قلب، جراحی اطفال و جراحی عروق، تجهیزات بیمارستانی و انجام اعمال جراحی پیشرفته در سطح بالایی در کشور قرار دارد که مراجعه برخی بیماران از استان های دیگر جهت مداوا به استان ما نشانگر این نکته می باشد.
این مسئول همچنین از میزان مطالبات دانشگاه علوم پزشکی قزوین از سازمان‌های بیمه‌گر استان خبر داد و گفت: تا پایان مرداد ماه سال جاری میزان مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه گر 80 میلیارد تومان بوده است که عمده آن مربوط به 2 بیمه تأمین اجتماعی و خدمات سلامت است.
مهرام خاطرنشان کرد: اگر سازمان های بیمه‌گر معوقات ما را بدهند ما خواهیم توانست بسیاری از مشکلات موجود در حوزه سلامت استان و دانشکاه را برطرف نماییم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص میزان رضایت مراجعین از خدمات ارائه شده در سطح بیمارستان های استان گفت: طبق ارزیابی استانداری قزوین از بیمارستان های استان 82 درصد همشهریان از خدمات ارائه شده رضایت داشتند که این آمار در مقایسه با سال‌های گذشته رشد بسیار مطلوبی داشته است.
متولی امر سلامت در استان قزوین در پایان تاکید کرد: برای افزایش میزان رضایت مردم در مراجعات خود به بیمارستان‌های استان و مراکز درمانی نظام تشویقی و تنبیهی در نظر گفته شده تا میزان حسن خلق پرسنل و کادر درمانی و خدماتی استان رشد یابد.
انتهای پیام/


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان