۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین توصیه آقامجتبی تهرانی برای صدقه‌دادن از طرف امام رضا(ع)
کد خبر: ۸۳۱۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

یادی از مرد اخلاق روزهای رمضان؛

توصیه آقامجتبی تهرانی برای صدقه‌دادن از طرف امام رضا(ع)

مرحوم آیت‌الله حاج‌ آقا مجتبی تهرانی می‌گفت: اگر می‌خواهی صدقه بدهی، همین‌طوری صدقه نده؛ زرنگ باش، حواست جمع باشد، صدقه را از طرف امام رضا (ع) برای سلامتی آقا امام زمان (عج) بده!

توصیه آقامجتبی تهرانی برای صدقه‌دادن از طرف امام رضا(ع)

به گزارش صبح قزوین به نقل از واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، ماه پرخیر و برکت رمضان بار دیگر از راه رسید تا درهای آسمان باز شود و مؤمنان حضرتش از خوان نعمت الهی بهره‌مند؛ چنانچه پیامبر اعظم(ص) فرمود: «إِنَّ أَبْوَابَ السَّمَاءِ تُفَتَّحُ فِی أَوَّلِ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ لَا تُغْلَقُ إِلَى آخِرِ لَیْلَةٍ مِنْهُ؛ درهای آسمان در اولین شب از شبهای ماه مبارک رمضان باز می‌شود و تا آخرین شب از شب‌های این ماه هم بسته نمی‌شود.
».

ماه رمضان امسال برای برای پایتخت‌نشینان یک تفاوت عمده با سال‌های قبل دارد و آن جای خالی درس‌های اخلاق آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی است؛ همان مجتهد صاحب رساله‎ای که در آخرین روز ماه رمضان سال گذشته با صورتی خیس و صدایی محزون گفت: «از همه‌تان تقاضا می‌کنم من را هم دعا کنید.
تعارف نمی‌کنم و جدی می‎گویم.
من محتاج دعای شما هستم.
»

آیت‌الله تهرانی علاقه خاصی به امام رضا(ع) داشت و به گفته حجت‌الاسلام علی تهرانی فرزند ایشان، حاج آقا مقید بود هر سال موقع تحویل سال در مشهدالرضا(ع) باشد.
این علاقه به ثامن الائمه(ع) تا آخرین ساعات حیات همراه آیت‌الله تهرانی بود، به نحوی که حجت‌الاسلام حسین تهرانی دیگر فرزند ایشان می‌گوید: تخت پدر در لحظات آخر رو به مشهد بود و ایشان در همان حال مرتباً می‌گفتند: «السلام علیک یا علی‌بن موسی الرضا(ع)».

آقا مجتبی تهرانی

آن‌طور که در کتاب خاطرات «حاج آقا مجتبی» آمده است، این اسوه اخلاق به شاگردان خود توصیه می‌کرد: «اگر می‌خواهی صدقه بدهی، همین‌طوری صدقه نده؛ زرنگ باش، حواست جمع باشد، صدقه را از طرف امام رضا (ع) برای سلامتی آقا امام زمان (عج) بده! برای دو معصوم است؛ دو معصومی که خدا آنها را دوست دارد، ممکن نیست خداوند این صدقه تو را رد کند، تو هم اینجا حق واسطه‌گری‌ات را میگیری.
تو واسطه‌ای و همین حق واسطه‌گری است که اجازه می‌دهد تو به مراحل خاص برسی.
»

روحش شاد و یادش گرامی باد.
.
.

انتهای پیام/5002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان