۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آقای وزیر به جای نطق فتواهای فقهی به دنبال حل مشکل باشد/ اگر نعمت‌زاده به صحن علنی مجلس بیاید از وزارت برکنار خواهد شد
کد خبر: ۸۲۸۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عباسپور

آقای وزیر به جای نطق فتواهای فقهی به دنبال حل مشکل باشد/ اگر نعمت‌زاده به صحن علنی مجلس بیاید از وزارت برکنار خواهد شد

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: آقای نعمت زاده به جای نطق فتواهای فقهی به دنبال حل مشکل باشد. تقریبا ۶۰ امضا برای استیضاح این وزیر جمع آوری شده است بنابراین اگر هیئت رئیسه مجلس در این زمینه ملاحظه کاری نکند، این طرح عملی خواهد شد.

آقای وزیر به جای نطق فتواهای فقهی به دنبال حل مشکل باشد/ اگر نعمت‌زاده به صحن علنی مجلس بیاید از وزارت برکنار خواهد شد
روح اله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در مصاحبه با خبرنگار سیاسی صبح قزوین در خصوص اظهارات اخیر نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد خیانت ممانعمت کنندگان از خریدن خودرو صفر اظهار داشت: اظهار نظر در حوزه احکام اولیه و ثانویه حکومتی در حوزه کاری فقها و مراجع است و تمامی سخنان بیان شده از جمله خیانت کار بودن و حرام بودن بی ربط است.
وی اضافه کرد: همه ما وامدار این ملت هستیم و هرآنچه را که بدست آورده ایم از برکت وجود آن هاست. همه دولتمردان باید بدانند مردم پایه و اساس و صاحب اصلی نظام هستند و سرمایه گذاری اصلی را برای انقلاب توسط همین مردم انجام شد. این بدان معنی است که هر فردی در هر موقعیتی مدیون و مرهون این مردم است و به هیچ وجه حق اهانت به آن ها را ندارد.
عباسپور ادامه داد: نظام ما بر دو پایه جمهوریت نظام و اسلامیت نظام قرار دارد که مردم همان جمهوریت نظام هستند لذا همه ما باید قدرشناس آن ها باشیم بنابراین نه تنها آقای نعمت زاده بلکه هیچ کس حق توهین به آن ها را ندارد.
وی گفت: اگر آقای نعمت زاده شاهد بفروش نرفتن 80 هزار خودرو در انبارهاست، باید بدنبال حل این مشکل برآید تا گره این مشکل را باز کند.
دلایل بفروش نرفتن خودرو
این مسئول تشریح کرد: تناسب نداشتن قیمت خودرو با کیفیت آن و بی کیفیت بودن آن از دلایل خرید نکردن مردم است. افراد برای خرید خودروی خود هزینه می کنند اما نمی توانند به درستی از آن استفاده کنند، امروز خودرو خریداری می شود و فردا باید به تعمیرگاه برود بنابراین تمامی این موارد از خرید خودرو جلوگیری خواهد کرد.
وی تصریح کرد: آقای نعمت زاده به جای نطق فتواهای فقهی به دنبال حل مشکل باشد. بجای مطرح کردن این مسائل به فکر ارتقا کیفیت خودرو باشد تا قدرت رقابت با خودروی خودروسازان بزرگ جهانی را داشته و بازار هم اشتیاق برای خرید پیدا کند.
عباسپور افزود: بازار امروز خودرو در اختیار دو خودروساز بزرگ است پس چرا آقای نعمت زاده مدام به دنبال زدن به این در و آن در است!
حمایت نظام و مجلس
وی در خصوص مشکل نقدینگی توضیح داد: قانونگذار در بودجه سال 93 و 94 در بحث نقدینگی دست دولتمردان را باز گذاشته است و نظام و مجلس نیز در مورد حمایت از تولید و مواردی از این قبیل حمایت خود را اعلام کرده است.
به‌کارگیری نخبگان دانشگاهی
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس بیان کرد: خودروسازان می توانند با مراکز علمی و دانشگاهی عجین شوند تا راهکارهای لازم را برای کاهش قیمت تمام شده، بهره وری بیشتر، کیفیت بالاتر و ... داشته باشند.
برکناری وزیر درصورت حضور در صحن علنی مجلس
وی در پاسخ به این سوال که اگر این روند ادامه داشته باشد منجر به اضافه شدن کارت زرد این وزیر خواهد شد، توضیح داد: مدتهاست که تقریبا 60 امضا برای استیضاح این وزیر جمع آوری شده است بنابراین اگر هیئت رئیسه مجلس در این زمینه ملاحظه کاری نکند، این طرح عملی خواهد شد.
عباسپور تصریح کرد: اگر آقای نعمت زاده به صحن علنی مجلس بیاید از وزارت برکنار خواهد شد.
کمپین عدم خرید خودروی صفر
وی در خصوص حمایت نکردن از کمپین عدم خرید خودروی صفر یادآور شد: از این کمپین که توصیه تحکمی دارد حمایت نمی کنم. ما در مجموع از تولیدکنندگان داخلی حمایت می کنیم و توصیه نیز بر خرید کلاهای داخلی است.
این مسئول در پایاین گفت: یکی از راهکارهای حمایت تولید این است که مردم محصولات داخلی بخرند اما تولید کننده نیز در اقتصاد مقاومتی باید کاری کند که کالا داری کیفیت مناسب باشد تا مردم با رضایت خاطر آن را خریداری کنند.

انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان