۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رشد ۳۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان قزوینی
کد خبر: ۸۲۷۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت غله استان خبر داد

رشد ۳۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان قزوینی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین، از رشد ۳۵ درصدي خريد تضميني گندم نسبت به سال گذشته از كشاورزان قزويني خبر داد.

رشد ۳۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان قزوینی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سید یعقوب عقیلی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین  میزان کل خرید تضمینی گندم امسال را ۱۵۴ هزار تن اعلام و اظهار کرد: این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی ببشترین میزان خرید گندم در استان را به ترتیب در قزوین، آبیک، آوج، البرز، تاکستان و بوئین زهرا عنوان و تصریح کرد: سالانه ۱۶۴ هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم می‌رود که در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد گندم خریداری شده از کشاورزان این استان دیم است و کشت گندم در شهرستان آبیک بدلیل آبی بودن از کیفیت بالاتری برخوردار است.

عقیلی میزان مبلغ خرید تضمینی گندم استان را ۱۷۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان دانست و گفت: از این مبلغ ۲۶ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان آن هنوز به کشاورزان پرداخت نشده که در هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم توسط دولت از کشاورزان در سال جاری به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۵۰ ریال بوده که چهار هزار و ۹۰۰ ریال آن یارانه دولتی است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین با اعلام اینکه سرانه مصرف آرد و نان در استان قزوین ماهانه ۹ هزار تن است، افزود: براین اساس سرانه ماهانه مصرف آرد و نان برای هر نفر در قزوین هفت کیلو و ۲۰۰ گرم است در حالیکه این استاندارد در کشور هفت کیلوگرم برای هر نفر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان