۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عده‌ای ما را به ایجاد فاصله طبقاتی و اشرافی گری محکوم می‌کنند
کد خبر: ۸۰۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی کشور:

عده‌ای ما را به ایجاد فاصله طبقاتی و اشرافی گری محکوم می‌کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: عده‌ای ما را به ایجاد فاصله طبقاتی و اشرافی گری محکوم می‌کنند درحالی که این‌گونه نیست و درصدی از خانواده فرهنگیان محترم که از اقشار مرفه جامعه هم نیستند، فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام می‌کنند.

عده‌ای ما را به ایجاد فاصله طبقاتی و اشرافی گری محکوم می‌کنند
مرضیه گرد، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بحث مشارکت‌های مردمی، موضوعی مهم و جدی است و در این حوزه شاهد مساعی و تلاش موسسان مدارس غیر دولتی، آموزش از راه دور و مدارس هیئت امنایی هستیم.
وی افزود: امروزه جلسات شوراهای آموزش و پرورش با حضور استانداران، فرمانداران تشکیل می‌شود و رویکردی کاملا جدی به این مسئله داریم در حالی‌که در سال‌های گذشته بیشتر به صورت فرمایشی و گاهی 3 تا 4 بار در سال برگزار می‌شد که عمده تصمیمات نیز مربوط به افتتاح مدارس و یا روز معلم بود.
گرد خاطرنشان کرد: برای حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استان، همه باید همراه و همگام باشند و در این مسیر مسئولان مدارس غیر دولتی نیز همراه و همسو با دولت و پذیرنده امانات الهی هستند.
وی ادامه داد: مردم و دولت به مسئولان مدارس غیر دولتی اعتماد کردند و گرانمایه‌ترین سرمایه زندگی خود یعنی فرزندانشان را در اختیار این مدارس قرار داده‌اند.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: رویکرد اولیه تاسیس مدارس غیر دولتی قبل و بعد از انقلاب، تربیتی و فرهنگی بود به طوریکه پیش از انقلاب امام راحل در پیغامی به شاه عنوان کردند که شما مدارس را به ما دهید ما به بقیه امور کشور کاری نداریم.
وی بیان کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت امر آموزش و پرورش است چرا که موفقیت یا عدم موفقیت افراد نشان از جایگاه آموزش و پرورش در آن جامعه دارد.
این مسئول تصریح کرد: جایگاه اصلی مدارس غیر دولتی رویکردی ارزشی داشت که متاسفانه با توجه به رویکرد علمی - آموزشی و بَعد اقتصادی این مدارس، تعدادی کمی از افراد شاید در حدود یک درصد، موضوع بنگاه اقتصادی را به جای اقتصادی بودن مطرح کردند.
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مدرسه داری شغل شریفی است که افرادی که هنرشان در زندگی تعلیم و تربیت بوده، سرمایه شان را در این عرصه به کار گرفتند و امروز آمارها نشان می‌دهند اکثر موسسان مدارس غیر دولتی از قشر فرهنگیان، روحانیون و درصدی نیز از دانشگاه هستند.
وی با اشاره به اهمیت حمایت در کنار نظارت بر عملکرد مدارس غیر دولتی گفت: معتقدم همراه با اعمال نظارت بر مدارس، حمایت را هم باید جدی بگیریم متاسفانه بخشی از مواد حمایتی قانون تاسیس مدارس و مراکز غیر دولتی چند سالی است که مورد غفلت واقع شده بود اما در هیچ دولتی به اندازه دولت کنونی به انجام امور مدارس غیر دولتی همت گماشته نشده است.
گرد تاکید کرد: سیاست ما، ارتقاء سطح کیفی آموزشی است و هرجا مدرسه‌ای به لحاظ تربیتی و آموزشی قوی باشد متقاضیان آن نیز افزایش می‌یابد و خانواده‌ها با رغبت فرزندانشان را به آن مدارس می‌فرستند.
این مسئول اضافه کرد: عده‌ای ما را به ایجاد فاصله طبقاتی و اشرافی گری محکوم می کنند درحالی که این‌گونه نیست و درصدی از خانواده فرهنگیان محترم که از اقشار مرفه جامعه هم نیستند، فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام می‌کنند آنها به این مدارس اعتماد کرده و برای آموزش فرزندان خود هزینه می‌کنند.
گرد خاطر نشان کرد: موسسان مدارس غیر دولتی نباید نقش اصلی خود در تعلیم و تربیت را فراموش کنند بلکه باید همراه و همکار یکدیگر در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی مدارس حرکت کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان