۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین معاون خدمات شهری اقبالیه:
کد خبر: ۸۰۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون خدمات شهری اقبالیه:

معاون خدمات شهری اقبالیه:

امیری گفت: بافت شهر اقبالیه یک بافت نامنظم است چون ساخت و سازها در این شهر به صورت سلیقه ای انجام شده است.

معاون خدمات شهری اقبالیه:
به گزارش صبح قزوین، سیف الله امیری در رابطه با فضای سبز اقبالیه بیان کرد: در حال حاضر پنج پارک عمومی در سطح شهر داریم ولی با استاندارد فاصله بسیاری داریم.
وی در ادامه تشریح کرد: بزرگترین فضای سبزی که در اقبالیه احداث شده است، بوستان ولایت که در تپه باستانی این شهر قرار دارد و نیز از جمله سرگرمی هایی که در این بوستان در نظر گرفته شده می توان به سینمای شش بعدی اشاره کرد.
امیری اضافه کرد: چهار بوستان دیگر با نام های مسافر، شهرداری، شهید رجایی، معلم نیز در این شهر وجود دارد.
این مسئول تصریح کرد: به دلیل افت فشار آب و مشکلات کم آبی نمی توانیم برنامه ریزی برای طراحی فضای سبز بیشتری را در اولویت داشته باشیم.
وی عنوان کرد: شهر اقبالیه فاصله زیادی با استانداردهای شهری دارد که دارای یک بافت نامنظم و فرسوده است.
معاون خدمات شهری اقبالیه افزود: دلیل وجود بافت نامنظم و غیر اصولی، ساخت و سازهای سلیقه ای، بدون در نظر گرفتن استانداردهای لازم است.
این مسئول تصریح کرد: بافت شهر اقبالیه در گذشته بافتی روستایی بوده است که به دلیل مهاجر پذیر بودن این شهر فرهنگ های مختلفی را در خود جای داده است.
وی اعلام کرد: 30 درصد از خانه های شهر اقبالیه غیرمجاز هستند و درآمدی برای شهرداری ندارند.
امیری ابراز داشت: نیروی انتظامی شهر اقبالیه هیچ گونه همکاری در خصوص رفع مشکلاتی که اراذل و معتادین در سطح شهر به خصوص پارک ها ایجاد می کنند، با شهرداری ندارد.
وی گفت: جمع آوری زباله ها در شهر اقبالیه با روش های سنتی انجام می شود و مردم باید در این زمینه با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.
معاون خدمات شهری اقبالیه خبر داد: در ماه آینده طرح جمع آوری زباله ها به صورت مکانیزه انجام خواه شد و همچنین طرح تفکیک زباله ها از مبدا نیز جزء برنامه های شهرداری است.
وی عنوان کرد: درآمد شهرداری اقبالیه 5 الی 6 برابر کمتر از شهرهای دیگر است و این مسئله باعث اجرایی شدن طرح های بسیاری در این شهر شده است.
امیری در پایان بیان کرد: تا زمانی که مردم نخواهند، شهر جایی برای پیشرفت ندارد و باید زمینه برای ارتقای فرهنگ را ایجاد کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان