۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین در دوران مدیریتم هیچ فضای آموزشی تغییر کاربری نشد/ اعتماد مهم‌ترین رکن توسعه مشارکت
کد خبر: ۷۹۶۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

در دوران مدیریتم هیچ فضای آموزشی تغییر کاربری نشد/ اعتماد مهم‌ترین رکن توسعه مشارکت

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در گذشته بسیاری از فضاهای آموزشی تغییر کاربری شدند اما در دو سال اخیر و دوران مدیریتی بنده، هیچ فضای آموزشی تغییر کاربری نشد.

در دوران مدیریتم هیچ فضای آموزشی تغییر کاربری نشد/ اعتماد مهم‌ترین رکن توسعه مشارکت
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به کیفیت تحصیل در مدارس غیر دولتی اظهار کرد: با توجه به اینکه راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش ارتقاء مستمر کیفیت است ارزیابی‌ها حاکی از کیفیت مطلوب در امر آموزشی و پرورشی مجموعه مدارس غیر دولتی می‌باشد.
وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در مدارس غیر دولتی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اولین نمایشگاه تجهیزات آموزشی با همکاری مدارس دولتی و غیر دولتی در سطح استان از جمله اقدامات انجام شده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: استان قزوین در میان 32 استان کشور در دو درس علوم تجربی و ریاضی که از دروس پایه به شمار می آیند و دانش آموزان معمولا در این دو درس مشکلات زیادی دارند، در بحث ارزیابی‌های کیفی از جایگاه مناسبی برخوردار است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: میانگین نتایج به‌دست آمده از مدارس غیر دولتی مناسب ارزیابی می‌شود.
قاسمی با اشاره به برخی مشکلات مدارس غیر دولتی تصریح کرد: مدارس غیر دولتی در بحث پرداخت وام های کم بهره و بدون تشریفات سخت بانکی و اداری برای ساخت و تجهیز مدارس نیازمند توجه جدی هستند که رفع بخشی از این مشکلات در استان باید ارائه راه حل شود و بخشی نیاز به نگاه کلی دارند.
وی بیان کرد: در گذشته بسیاری از فضاهای آموزشی تغییر کاربری دادند اما در دو سال اخیر و در دوران مدیریتی بنده، هیچ فضا و زمین آموزشی تغییر کاربری نشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: برای توسعه مدارس غیر دولتی باید فضای لازم فراهم شود و زمینی برای این کار اختصاص یابد از این رو امیدواریم با رفع مشکل در در حوزه زمین و وام اقدامات خوبی انجام شود.
این مسئول اعتماد را مهم‌ترین رکن توسعه مشارکت دانست و گفت: نداشتن نگاه تنگ نظرانه موجب شکل‌گیری مشارکت می شود چرا که اساس توسعه مشارکت، اعتماد است ضمن اینکه باید از داشتن نگاه اقتصادی به مدارس غیر دولتی اجتناب شود.
قاسمی تاکید کرد: امروز با توجه به چالشی که در کشور و حوزه نظام آموزشی دنیا وجود دارد راهی جز توسعه مدارس غیر دولتی نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: محدودیت منابع و محدودیت مالی همچنین تنوع فناوری و یادگیری در کنار تنوع تقاضا و تکثّر دیدگاه‌های اولیا موجب شده که دولت نتواند به تنهایی پاسخگوی همه این نیازها باشد.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان