۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سامانه بارشی در استان ادامه دارد/ احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی
کد خبر: ۷۹۵۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل هواشناسی استان قزوین هشدار داد:

سامانه بارشی در استان ادامه دارد/ احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها در پاره‌ای مناطق آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

سامانه بارشی در استان ادامه دارد/ احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آرش بهاروند، مدیرکل هواشناسی استان قزوین در خصوص وضعیت آب و هوای استان قزوین اظهار کرد: نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی فعال تا صبح فردا(چهارشنبه) در سطح استان می‌باشد.
وی در ادامه افزود: پیامد این سامانه بارشی در بعضی ساعات بارش باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد بسیار شدید، پدیده گرد و خاک و در پاره ای مناطق احتمال تگرگ و در مناطق کوهستانی پدیده مه خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: همچنین در پاره ای از مناطق به دلیل سرعت وزش بادهای بسیار شدید احتمال خسارت به تاسیسات و سقوط اشیاء وجود دارد.
وی بیان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها در پاره‌ای مناطق آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها پیش بینی می‌شود؛ لذا توصیه می‌شود احتیاط لازم برای تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیل به کار گرفته شود.
مدیرکل هواشناسی استان قزوین ابراز کرد: برای اواخر وقت فردا(چهارشنبه) با توجه به رطوبت مناسب در منطقه در پاره ای نقاط بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در روز پنجشنبه هوا صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و در اواخر وقت در ارتفاعات شمالی افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهد بود.
وی تاکید کرد: کمینه دمای هوا در شبانه روز گذشته به منطقه سیردان با 8 درجه سانتی گراد و بیشینه دما مربوط شهرستان تاکستان و آبیک با دمای 34 درجه سانتی گراد می‌باشد.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان