۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین معرفی شهرهای آسیا بعنوان نماد فرهنگی عامل تحول این قاره است/ بحث هسته‌ای ایران مهمترین مسئله سیاسی جهان
کد خبر: ۷۸۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

معرفی شهرهای آسیا بعنوان نماد فرهنگی عامل تحول این قاره است/ بحث هسته‌ای ایران مهمترین مسئله سیاسی جهان

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث هسته‌ای ایران مهمترین مسئله سیاسی جهان است گفت: اگر شهرهای آسیا به عنوان نمادهای فرهنگی، علمی، حفاظت از محیط زیست و اقتصاد سالم م بر تلاش، فرهنگ گردشگری شناخته شوند قطعا قاره آسیا متحول خواهد شد.

معرفی شهرهای آسیا بعنوان نماد فرهنگی عامل تحول این قاره است/ بحث هسته‌ای ایران مهمترین مسئله سیاسی جهان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترتابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته(دوشنبه) در نشست تخصصی شهرداران آسیایی در سالن اجتماعات باغستان قزوین اظهار کرد: هزاره سوم بدون تردید به دلایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هزاره آسیاست.
وی در ادامه افزود: کشورهای این قاره کهن که در تاریخ حیات انسان پیشتاز عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی بوده‌اند و تمام ادیان الهی از این قاره برخاسته اند؛ باید خود را برای ایفای نقش مهمی آماده کنند.
این مقام مسئول ابراز کرد: امروز از منظر اقتصادی بزرگترین کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده انرژی فسیلی در این قاره قرار دارند و نقش تعیین کننده ای در اقتصاد جهانی ایفا می‌کنند، نقشی که در عرصه تحولات سیاسی و فرامنطقه‌ای بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: در همین ایام شاهد گفتگوی شش قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی و هسته‌ای جهان با جمهوری قدرتمند ایران بودید امروز مهمترین مسئله سیاسی جهان بحث هسته‌ای کشور ماست که ایران با اقتدار برای اثبات موضوع هسته‌ای خود به گفتگوی سخت و طولانی با شش قدرت جهان به پای میز مذاکره نشسته است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا مهمترین دستاورد سیاسی خود را گفتگو با با ایران برای حل مسالمت آمیز بحث هسته‌ای ایران می‌داند اذعان کرد: ایران اسلامی امروز در آغاز حرکت قدرتمند خود قرار دارد و از حال حاضر باید برای آینده خود برنامه ریزی کنیم تا این اقتدار روز به روز افزایش یابد.
وی نقش شهرداران آسیایی را در مدیریت شهرها با نگاه به آینده آسیا بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: معتقدم امروز همه ما باید مدیریت شهری را در دستور جدی کار خود قرار دهیم؛ اگر شهرهای آسیا به عنوان نمادهای فرهنگی، علمی، حفاظت از محیط زیست و اقتصاد سالم مبتنی بر تلاش، فرهنگ گردشگری شناخته شوند قطعا قاره آسیا متحول خواهد شد.
در مدیریت شهرها مسئله محیط زیست باید موضوع اول باشد
ابوترابی فرد گفت: با اینکه در ایران اسلامی 35 سال از تاریخ انقلاب اسلامی می‌گذرد اما از زمان شکل گیری شوراهای اسلامی در کشور شاهد یک تحول جدی در مدیریت شهری هستیم، شهری که با حضور منتخبین مردم اداره می‌شود بسیار متفتاوت با زمانی است این شهرها با حضور فقط شهرداری‌ها اداره می‌شد.
وی با بیان اینکه اولین پارلمان آسیا در سال 1285 در ایران شکل گرفت تصریح کرد: در اولین قانون مدیریت شهری این پارلمان 5 شهر ایران دارای شهرداری شدند که یکی از این شهرهای بزرگ قزوین بود که 109 سال پیش دارای شهرداری شد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: شهرداران امروز در ایران متفاوت با سالیان گذشته انتخاب می‌شوند و این تحول ساختاری مشارکت نمایندگان مردم در فعالیت‌های شهری است و باید شهرداران آسیایی به سوی مدیریت شهری با اراده ملت خویش حرکت کنند و نخستین گام در این زمینه هم سپردن کارها به منتخبین مردم در مدیریت شهرهاست.
وی با بیان اینکه در مدیریت شهرها مسئله محیط زیست باید موضوع اول باشد عنوان کرد: نباید آسیا دچار تجربه تلخ دنیای غرب در مسئله محیط زیست شود و زندگی ماشینی حیات اجتماعی ما را تخریب کند؛ ما در ایران اسلامی محیط زیست را مساوی زندگی می‌دانیم.
این مقام مسئول اعلام کرد: هر تصمیمی در ساخت شهرهای قاره آسیا باید با نگاه به مسائل مهم محیط زیستی اتخاذ شود اگر قصد رونق بخشی به موضوع گردشگری را داریم باید بحث محیط زیست را جدی بگیریم.
وی با اشاره به آیات سوره سبأ در خصوص ویژگی‌های یک شهر طیبه بیان کرد: شهرسازی قوم سبأ برای ما مدل قابل قبولی را ارائه می‌کند شهری که بهترین باغستان‌ها و فضاهای سبز آن را احاطه کرده است؛ در این شهر هم محیط سالمی وجود دارد و هم اقتصاد پایداری برقرار است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان