۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رفاه عمومی باید برای همه مردم یکسان باشد
کد خبر: ۷۷۴۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

رفاه عمومی باید برای همه مردم یکسان باشد

امام جمعه قزوین در مجمع شهرداران آسیایی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: رفاه وآسایش عمومی باید برای همه مردم یکسان باشد.

رفاه عمومی باید برای همه مردم یکسان باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، پنجمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی پیش از ظهر امروز در سالن باغستان شهر قزوین برگزار شد.
این مجمع با حضور نمایندگانی از شهرداری‌های آسیایی، تعدادی از شهرداران ایرانی و مسئولین استان قزوین برپا شد.
حجت الاسلام عابدینی، امام جمعه استان قزوین در این مراسم ابراز کرد: در کتب آسمانی به ویژه قرآن کریم و کلام ائمه معصومین(ع) نکات مهم و اساسی درباره شهر وجود دارد که زندگی بالنده و رشد دهنده در شهر را فراهم می‌کند.
وی افزود: اولین ویژگی یک شهر از نگاه دینی یک شهر مناسب و آرمانی، انسان محور است و کلیه امکانات رفاهی در شهر در خدمت انسان است و حتی خدای متعال شهر بزرگ آفرینش را با تمام ویژگی‌ها در خدمت انسان نهاده است تا استعدادهای انسانی شکوفا شود.
حجت الاسلام عابدینی دومین مولفه شهر را امنیت برشمرد و گفت: وقتی حضرت ابراهیم وارد مکه شد و تصمیم گرفت مکه به شهر تبدیل کند، اولین خواسته وی از خداوند قرار دادن آرامش در شهر بود؛ این بدان معنی است که شهرنشینی از نگاه خداوند مطلوب است و استقرار امنیت در شهر موضوع مهمی است.
وی در ادامه بیان کرد: دیگر ویژگی مهم یک شهر برای زندگی خوب، رفاه و آسایش عمومی است، حضرت ابراهیم(ع) در دعاهای خویش پس از امنیت تقاضای رفاه برای ایمان آورندگان می‌کند در حالی خداوند می‌فرماید این رفاه را برای کافران نیز قرار می‌دهیم؛ این کلام خداوند نشان از این دارد که نباید از نظر رفاه عمومی بین افراد مختلف تفاوت قائل شویم.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: عدل و قسط از دیگر مولفه شهر از نگاه خداوند است؛ همه پیامبران مبعوث شده‌اند تا زمینه قیام مردم برای عدالت و قسط فراهم شود.
وی تاکید کرد: عدل و قسط را نباید به مردم تحمیل کرد بلکه با فرهنگ‌سازی صحیح باید آنان را به سوی مطالبه عدالت سوق داد.
نماینده ولی فقیه در قزوین، حریت و آزادگی را از دیگر ویژگی‌های شهری برشمرد و افزود: انسان‌های آزاده می‌توانند در جامعه و خانواده مسالمت آمیز رفتار کنند و رغبتی به ناهنجاری‌ها ندارند، بنابراین هرقدر میزان حریت بیشتر شود، زندگی جمعی بهرت می‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد، عبودیت و بندگی جزو مولفه‌های شهر نشینی است زیرا انسان وقتی عبودیت را می‌پذیرد از هرگونه طمع آزاد می‌شود در حالی که اگر کسی بندگی خداوند را نکند، معبودهایش فراوان می‌شوند.
حجت الاسلام عابدینی در پایان اظهار کرد: حکمت مداری نیز باید جزو ویژگی‌های شهری باشد زیرا در شرایط امروزی همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که علم به تنهایی پاسخگوی نیازهای معنوی انسان نیست و باید به مرحله بالاتری از علم با عنوان حکمت روی آورد تا انسان‌ها از نظر روحی نیز تغذیه شوند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان