۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین روز خبرنگار
کد خبر: ۷۷۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام ذوالنوری مصاحبه اختصاصی با صبح قزوین:

روز خبرنگار

روز خبرنگار
رسانه های مختلف، سایت های خبری چه نقشی در تبیین کیفی در انتخاب می تواند داشته باشند؟ تاکید ما بر اصول و اهداف و آرمان های انقلاب است که باید برجسته، پررنگ باشد و همچنین بازبینی کنیم تا فراموشمان نشود و این مبنای کار ماست.
اگر کاندیداها مطالبی را بیان کردند، مردم آن ها را با اصول بسنجند طرحی که با اصل تضاد داشته باشد جز ضرر و خسران چیزی به مردم نمی دهد.
2-بیان نظر کاندیداها : با انصاف و رعایت متانت.
هر کاندیدا هر نظری می دهد و آن را به نقد بگذارد وقتی این مناظزات با اصول پیش برود قدرت انتخاب مردم با دیدن مناظرات کاندیداها بالا می رود.
3-بین ادعا و برنامه های قابل اجرا قابل تشخیص نباشد.
فعالان سیاسی، آنهایی که اهل شخص هستند بیایند روی این موارد بحث کنند.
از کاندیداها توضیح بخواهند، برنامه بخواهند.
از نامزدها دلیل بخواهند.
مثلا درباره ی سیاست آمریکا که آیا در حیطه ی وظایف ریاست جمهوری هست، حل این موضوع یا جز سیاست های کلان نظام که در حوزه اختیارات رئیس جمهور است؟ و در اختیار رهبری و دیگر قوا است و اینها در این حوزه صاحب سبک و عقیده هستند.
رابطه مان را تکمیل کنیم، آیا آمریکایی حاضرند بدون عقب نشینی ما از منافع و ارزش هامان تحریم ها را لغو کنند و مشکلات را حل کنند.
چه چیزی باعث ایجاد تحریم ها شده؟ آیا بحث هسته ای بوده؟ بحث هسته ای تا سال 80 ترویج شد در این سال ما به دوران اصلاحات رفتیم.
اگر بحث هسته ای باعث تحریم ما شد از سال 58 ما تحریم شدیم.
سوال اینجاست چرا ما از این سال تحریم شدیم ما که فعالیت هسته ای نداشتیم.
از سال 65 ما کار فعالیت هسته ای انجام می دادیم و کسی نمی دانست اگر کسی گفت من مسائل هسته ای را حل می کنم و تحریم ها را بر می دارم از ایشان بپرسید مگر تحریم ها به واسطه فعالیت های انرژی هسته ای بود و اگر هم عامل، تحریم ها فعالیت هسته ای بود آیا ما زیاده خواهی کردیم آیا پا را از حق خودمان فراتر گذاشتیم؟ به چه جرمی باید تحریم شویم؟ چطور می توانید حل کنید؟ آیا اختلاف ما با آمریکا رونمایی بود که با یک مطالعه، معامله و میانجی گری حل شود.
آیا حاضرند همه اصول و منافع خودشان را و ارزش های ما حفظ شود و آنها و دشمنی شان را با ما قطع می کند.
من معتقدم صدا و سیما و رسانه ها باید سوال ها را فنی بپرسند.
اگر یک کاندیدایی گفت ما مشکلات اقتصادی را حل می کند باید سوال کنند چگونه؟ اگر گفت می خواهد رابطه با غرب را حل کند باید پرسید چگونه و چطور؟ این کار باعث می شود چهره کاندیداها از پشت چهره شعار بیرون بیاید که می تواند آن چه را می خواهند انجام دهند یا خیر یا اگر می خواهند چطور و چگونه و به چه قیمتی رسانه ها می توانند موثر واقع شوند.
من توصیه عمومی دارم جمله اصحاب رسانه: حساسیت و دغدغه نسبت به تغییرات و تحولات داشته باشند.
منافع م مسائل ملی را شعار اصلی خودمان قرار دهیم.
اصول و ارزش های پذیرفته شده ی این ملت اصول و چارچوب کاریمان قرار دهیم.
عمیق و دقیق در کار خبری حضور پیدا کنیم، انصاف و تقوا و عدالت را فراموش نکنیم.
هر چیزی که شنیدید و به گوشتان خورد اینها را نمی توانند منتشر کنند.
در این راستا، ظلمی به افراد می شود.
حب و بغض شخصی را کنار بگذارند، تحریف نکنند، آن چه واقعیت است را منعکس کنند.
طرفدار هر جریانی هستید آنچه، که واقعیت است بگویید.
روایتی داریم که می گوید: خدا را با معصیت نمی توان عبادت کرد.
اگر کسی را حذف کنیم صحبت هایی را تحریف کنیم و طرفدار جریانی باشیم در اینجا خدا توفیق را از ما می گیرد و فعالیت ما اثر نمی گذارد اگر هم تاثیرگذار باشد، تاثیر منفی می گذارد و بار قیامتی سنگینی دارد.
شما بدانبد پاسدار 230000 شهید هستید پاسدار یک زحمت چند ده ساله و رنج چند صد ساله همت اسلام است لذا ارزان بدست نیامده است که ارزان از دست بدهیم.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان