۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هنوز چیزی را امضا نکرده‌ایم که به مجلس بفرستیم
کد خبر: ۷۷۰۴۱ نویسنده: صابر مهدوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ادعای تامل برانگیز روحانی درخصوص برجام

هنوز چیزی را امضا نکرده‌ایم که به مجلس بفرستیم

احترام به نظر مردم و نمایندگان مجلس و به رسمیت شناختن آنها برای پاسخگویی به سوالات شان در باره پرونده هسته ای، موضوعی نیست که با ژست سیاسی و شعار دادن محقق شود.

هنوز چیزی را امضا نکرده‌ایم که به مجلس بفرستیم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حسن روحانی روز گذشته در نشست خبری خود با این استدلال که «چیزی امضا نکردیم که به مجلس بفرستیم» اعلام کرد لزومی ندارد تا برجام در مجلس توسط نمایندگان تصویب شود. بلافاصله این حرف رییس جمهور در صدر اخبار شبکه های مختلف آمریکایی قرار گرفت و از این حرف چنین برداشت کردند که برخلاف آمریکا که مداکرات هسته ای هفته هاست مورد بحث و بررسی نمایندگان سنا قرار گرفته، رییس جمهور ایران چندان مجلس این کشور را به رسمیت نمی شناسد و با بهانه های مختلف سعی در دور زدن آن دارد.

این حرف روحانی یک پیام آشکار بیشتر نداشت و آن اینکه دموکراسی در ایران نمایشی است و عملا مجلس شورای اسلامی هیچ کاره است.

حالا این را بگذارید کنار سخنان سعید جلیلی در خرداد 91 در مجلس که به نمایندگان گفت: «طی تماسی که اخیرا خانم اشتون با من داشت به او گفتم که ایران یک نظام مردم سالار است و توافقهایی که می کنیم را به مردم خود اعلام می کنیم و بنده باید در مجلس حضور پیدا کنم و به نمایندگان ملت توصیح بدهم و اینطور نیست که بدون اطلاع آنها توافقی انجام شود.»

حتی اگر از این مساله بگذریم که تا کنون محمد جواد ظریف حتی یک بار هم در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر نشده و در مقابل جلیلی بارها در کمیسیون های مختلف مجلس برای پاسخگویی به روند مذاکرات حاضر می شد، جمله روز گذشته حسن روحانی در نشست خبری اش را نمی شود فراموش کرد که صراحتا اعلام کرد هنوز چیزی امضا نکردیم که به مجلس بفرستیم!

این حرف در حالی زده می شود که در گذشته نیز هیچ کاغدی از سوی جلیلی امضا نشده بود ولی او دائم در مجلس چه در صحن علنی و چه در جلسات مختلف کمیسیون ها حضور پیدا می کرد و علت آن البته روشن است: او به نظر مردم و نمایندگان ملت عمیقا احترام می گذاشت و این کار را وظیفه خود می دانست.


واقعیت آن است که احترام به نظر مردم و نمایندگان مجلس و به رسمیت شناختن آنها برای پاسخگویی به سوالات شان در باره پرونده هسته ای، موضوعی نیست که با ژست سیاسی و شعار دادن محقق شود.

مرور تاریخ همین چند سالی که گذشت به خوبی ثابت می کند که کدام جریان به این مساله باور داشته و کدام جریان، در بزنگاه های مختلف فقظ شعار داده و حتی به وقتش که رسیده مردم و نمایندگان آنها را «تحقیر» کرده است.
انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان