۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گروه‌های تندرو مرگ خود را در صندوق‌های رای می‌بینند
کد خبر: ۷۷۰۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

روحانی در کنگره بین‌المللی شهدای ترور:

گروه‌های تندرو مرگ خود را در صندوق‌های رای می‌بینند

رییس‌جمهور بیان داشت: رژیم صهیونیستی٬ گروه‌های افراطی و تروریست٬ از صندوق رای واهمه دارند و مرگ خود را در کنار صندوق رای می‌بینند.

 گروه‌های تندرو مرگ خود را در صندوق‌های رای می‌بینند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دومین کنگره بین‌المللی ۱۷ هزار شهید ترور که از صبح امروز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است٬ تصریح کرد: گاهی موضوع تروریسم از یک سازمان و یک تشکیلات پا را فرا‌تر می‌گذارد، برخی حکومت‌ها بر مبنای ترور بوجود می‌آیند و ادامه حیات خود را در سایه ترور می‌بینند که نمونه بارز آن رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین است.

رییس دولت یازدهم یادآور شد: این حکومت و این رژیم از اساس بر مبنای ارعاب، ترور و اشغال کار خود را آغاز کرد و امروز نیز‌‌ همان دید ضد انسانی خود را ادامه می‌دهد.

وی افزود: نوع دیگری از ترور، ترور اعتقادی و عقیدتی می‌تواند باشد و لااقل شکل ظاهری و ادعای برخی بر این محور استوار است که گروهی متعصب و جاهل گاهی تحت پوشش یک آیین و یک دین به خشونت و ترور می‌پردازند و هر آن کس که در مسیر راه آنها نیست تکفیر می‌کنند، ‌ او را کافر می‌پندارند و بعد از تکفیر هم جواز ترور را نسبت به افراد صادر می‌کنند و این از نمونه‌هایی است که در عصر ما وجود دارد و ما در منطقه شاهد آن هستیم.

رئیس دولت یازدهم در تشریح نمونه‌های ترورهای یاد شده در منطقه تصریح کرد: داعش، القاعده، ‌ بوکوحرام، طالبان و از نمونه‌های این تشکیلات ترور در منطقه هستند.

وی افزود: گروه‌های تروریستی چه آنهایی که تشکیلاتی را در اختیار دارند و چه آنهایی که رژیمی را در اختیار گرفته‌اند و چه آنهایی که برمبنای زدن ماسک اعتقادی به کشتار دیگران می‌پردازند٬ از استقبال و رای مردم و از خواست مردم محرومند.

روحانی ادامه داد: این گروه‌ها اساسا می‌بینند که در میان ملت‌ها و جوامع و مردم جایگاهی ندارند و آرای عمومی مردم با آنها نیست و حتی رژیمی نظیر رژیم صهیونیستی نیز از آرای مردمی می‌ترسد. امثال رژیم صهیونیستی٬ گروه‌های افراطی و تروریست٬ از صندوق رای واهمه دارند و مرگ خود را در کنار صندوق رای می‌بینند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در منطقه اشغالی فلسطین هم اگر رژیم غاصب صهیونیستی حاضر برپایی صندوق رای شود. همه مردم از جمله مسلمانانی که از دیرباز در فلسطین زندگی می‌کردند و یهودی‌هایی که زندگی می‌کردند و همچنین مسیحیانی که در این سرزمین زندگی می‌کردند همه آنها پای صندوق آرا جمع شوند و هر چه را که رای جمع بود را همه بپذیرند رژیم و سازمان ترور هیچگاه در مسیر انتخاب نخواهد بود تا به سمت صندوق آرا بروند.

وی با اشاره به جعلی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: آنها به جای صندوق انتخاب٬ به‌دنبال ارحاب و ارعاب هستند و از دیگر سو همه آنهایی که مسیر ترور را انتخاب کرده‌اند٬ صلح و مفاهمه و مذاکره را خیانت می‌دانند و مسیر آنها مسیر خشونت و افراط است. آنها می‌گویند سفیدِ سفید یا سیاهِ سیاه یا زیبای مطلق یا زشت مطلق. چیزی به عنوان حدوسط برای آنها وجود ندارد چرا که در مذاکرات و تفاهم باید به میانه رسید و آنها نه راه میانه‌ای را قبول دارند و نه رنگی به جز سیاه و سفید را می‌فهمند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: نکته سوم این است که تروریست‌ها خود را میزان و مرکز عالم می‌دانند و می‌گویند حرف ما، حرف حق است و هر کس در برابر ما است در مسیر ناحق و باطل قرار گرفته است و معمولا پیشواپرستی هم دارند و فردی که راس آن گروهک است را بالا‌ترین فرد بر روی زمین می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه برای فاصله گرفتن از مسیر باید اقدامات بسیاری در منطقه و جهان صورت بگیرد، اظهار داشت: ایران یکی از کشورهایی است که در گذشته قربانی مداخلات قدرت‌های بزرگ بوده است٬ به‌ویژه مداخلات قدرت‌های غربی و آمریکایی در رژیم قبل و بعد از انقلاب ابتدا قربانی تروریسم و سپس قربانی یک جنگ تحمیلی و در‌‌ همان جنگ قربانی سلاح کشتار جمعی شد.

رئیس دولت یازدهم افزود: در کشوری که انقلاب مردم را بلافاصله به سمت صندوق آرا جهت داده و مردم با رایشان نوع نظام را برگزیدند و در آن شرایطی که نظام حاکم به دنبال خواست مردم بود، گروهک‌هایی در ایران که از حمایت‌های قدرت‌های خارجی برخوردار بودند یا تحت فرمان آن‌ها بودند چه شرایطی را برای کشور ایجاد کردند؟ به هیچ کس رحم نکردند.

روحانی با یادآوری ترورهایی که در ابتدای انقلاب صورت می‌گرفته است، تصریح کرد: شاید الان خشونت‌های داعش در ملا عام برای افراد غیرعادی باشد٬ ولی در همین تهران منافقان فردی را که کار انتظامی و امنیتی می‌کرد به خانه‌اش رفتند و پوست وی را کندند. خشونت و وحشی‌گری‌هایی که گروهک‌ها در ابتدای انقلاب کردند، بی‌نظیر بود. کاری که داعش هم‌اینک می‌کند قبلا در ایران صورت می‌گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: کجا سابقه دارد که در یک ترور وحشیانه رئیس قوه قضاییه، وزرا و نمایندگان مجلس در یک ترور وحشیانه ترور شود؟ و در مدت کوتاهی رئیس جمهور و نخست وزیر را به شهادت برسانند؟ جزو اولین ترور‌ها، ترور یک عالم بنام در جهان اسلام بنام علامه شهید مطهری بود که جرمش تحقیق و سخن حق گفتن بود.

روحانی ادامه داد: زمانی ترور و تروریسم از بین خواهد رفت که همه در صف مقابله با تروریسم قرار بگیرند و اراده قاطعی برای نابودی تروریسم انجام گیرد ممکن است کشوری در مقطعی یک گروه تروریستی را ابزار کار خود می‌داند اما آتش‌افروزان بدانند این آتش دیر یا زود دامن آن‌ها را هم خواهد گرفت.

وی افزود: این طور نیست کشوری از گروه‌های تروریستی برای منافع خود حمایت کنند و تا پایان از این گروه تروریستی منتفع باشند. در اروپا و آمریکا گروه‌های تروریستی زیادی آتش‌افروزی کردند که این آتش در ‌‌نهایت دامن آنها را هم گرفت امروز می‌بینیم حتی سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی برابر رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه یک اقدام قاطع و جدی نه به عنوان جنایتکار جنگی و نه به عنوان نسل‌کشی و نه به عنوان حملات سازمان یافته انجام ندادند و اقدامات آنها را هیچ‌گاه محکوم نکردند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: گروهک‌های تروریستی که امروز وجود دارند از کجا تامین می‌شوند؟ چطور می‌توانند نفت بفروشند٬ مگر نفت مواد مخدر است که کسی آن را در جایی مخفی کند؟ ده‌ها تانکر نفت با هم حرکت می‌‌کنند آنها که می‌گویند ماهواره‌های ما حتی شماره پلاک ماشین‌ها را هم می‌گیرد چطور نفت می‌خرند و می‌فروشند که آنها اطلاع ندارند؟

وی یادآور شد: گروه‌های تروریستی تمام آ‌ثار باستانی را می‌گیرند و با واسطه‌هایشان در بازارهای جهانی می‌فروشند آیا این‌ها چیزهایی است که در دنیا مخفی باشد؟ چرا این کشور‌ها برابر گروه‌های تروریستی از دید اطلاعاتی، ‌مالی و عملیاتی متحد نمی‌شوند و اقدام جدی انجام نمی‌دهند؟ چون لابد فکر می‌کنند در منطقه ما اختلاف و کشتار میان کشورهای منطقه و مسلمان به نفع آنهاست.

رئیس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: آنها که از کشته شدن بیگناهان به فکر منابع بین‌المللی و منطقه‌ای خود هستند٬ چگونه می‌توانند در دنیای امروز ادعا کنند که در مسیر حقوق بشر حرکت کرده و قدم برمی‌دارند. جمهوری اسلامی ایران از آغاز قربانی ترور بوده و از آغاز نیز مصمم برای مبارزه با تروریسم.

روحانی افزود: اکنون این تروریست‌هایی که چنین اقدامات وحشیانه‌ای انجام داده در زمان جنگ از پشت به ما خنجر می‌زدند و هنگامی که ما به آنها می‌گفتیم چرا وسط شهر را بمباران می‌کنید٬ می‌گفتند اگر این کار را نکنیم منافقان بلافاصله گزارش ما را تهیه کرده و ما را اعدام می‌کنند.
رئیس جمهور اضافه کرد: امروز چون کمی از آن روز‌ها فاصله گرفته‌ایم و کشور ما علیرغم ناامنی کشورهای منطقه در وضعیت امنی قرار گرفته فکر می‌کنیم این اتفاق جدیدی است. تا زمانی که ترور ابزاری برای قدرت‌های جهان باشد از بین نخواهد رفت. زمانی که یک اراده دسته جمعی علیه ترور بوجود نیاید از بین نخواهد رفت تا زمانی که دو معیار مد نظر قرار داده و تروریست خوب و بد را قبول داشته باشیم به نتیجه نخواهیم رسید امروز قدرت‌هایی در اروپا و آمریکا از تروریسم حمایت می‌کنند و در حالی که از یک گروه تروریستی و همچنین یک رژیم تروریستی حمایت می‌کنند با یک گروه تروریستی هم مخالفت دارند آیا اینگونه می‌شود با تروریست مبارزه کرد.

روحانی یادآور شد: ما باید با استانداردی واحد در برابر همه گروه‌های تروریستی بایستیم و اینکه در ظاهر بگوییم ما با تروریست می‌جنگیم٬ اما درعمل به شکل دیگری رفتار کنیم شما ببینید پس از سال ۲۰۰۳ تعداد کشته‌های تروریست تا چندین برابر افزایش یافته است و همه این کشتار‌ها در زمانی بود که آمریکا می‌خواست با تروریست مبارزه کند پس از سال ۲۰۰۳ و پس از اشغال عراق ببینید چه مقدار تروریست در منطقه ما توسعه یافته است.

وی افزود: امروز بیشترین کشته‌ها در برابر ترورهای گروهک‌های تروریستی در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، نیجریه و دیگر کشورهای منطقه رامشاهده می‌کنیم و عمده حرکت‌های تروریستی توسط گروهک‌های معروف همچون القاعده، طالبان، داعش، بوکوحرام و سایر گروه‌های مشابه آنها یا گروهک‌های فرعی‌شان در منطقه انجام می‌گیرد.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در غرب کشورما و همچنین در شرق کشور گروهک‌هایی می‌بینیم که در ظاهر بر مبنای‌ نژاد و قومیت تحت فرمان قدرت‌های بزرگ با مردم و نیروهای انتظامی حافظ امنیت مردم می‌جنگند و کشتار به‌راه می‌اندازند. چگونه می‌توانیم قبول کنیم که کشوری همچون آمریکا یا برخی از کشورهای اروپایی مدعی مبارزه با تروریسم در منطقه حضور داشته باشند٬ اما تروریست‌های معروفی که در داخل کشور ما هزاران نفر بیگناه را به شهادت رسانده‌اند٬ آزادانه در کشورهای آن‌ها فعالیت‌های سیاسی تبلیغاتی و حتی اقدامات تروریستی انجام می‌دهند. و حتی به پرونده‌ها و مطالبات حقوقی جمهوری اسلامی ایران بی‌اعتنا باشند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان