۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سجادی; برای حدادی چیزی کم نگذاشتیم
کد خبر: ۷۶۸۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

"رشته‌های مدال آور المپیک نیمی از بودجه خود را گرفته‌اند"

سجادی; برای حدادی چیزی کم نگذاشتیم

معاون ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزارت ورزش و جوانان، با تاکید بر توجه ویژه‌ وزارت ورزش و جوانان از رشته‌ها‌ی المپیکی گفت: رشته‌های مدال آور ۲۵ درصد بیشتر از سایر فدراسیون‌های دیگر بودجه دریافت می‌کنند و تاکنون نیز بیش از نیمی از بودجه تخصیص یافته را دریافت کرده‌اند.

 سجادی; برای حدادی چیزی کم نگذاشتیم
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، نصرالله سجادی در حاشیه بازدید از مسابقات لیگ برتر دوچرخه‌سواری پیست، اظها‌ر کرد: به رشته‌ها‌ی مختلف ورزشی سرکشی می‌کنم و از آنجایی که قرار است دوچرخه‌سوارانی که در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک شرکت کنند در لیگ برتر دوچرخه‌سواری حضور دارند به اینجا آمده ام تا از نزدیک وضعیت آنها را مشاهده کنم که خو‌شبختا‌نه از نظر رنکینگ در وضعیت خوبی قرار داشتند و از آنجا که در مسابقات جاده سه نفر برای حضور در ر‌قا‌بتهای المپیک سهمیه گرفته‌اند امیدواریم دو تا سه نفر نیز برای مسابقات پیست سهمیه المپیک را بگیرند تا ان‌شا‌ء‌الله با تعداد خوبی از ورزشکاران دوچرخه‌سواری در المپیک شرکت کنیم.

معاون ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره برنامه وزارت ورزش و جوانان برای حمایت از بیشتر را رشته‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری، خاطر‌ نشان کرد: از زمانی که در بیست و یک ماه گذشته شروع به فعالیت کردیم تلاش کردیم تعداد فدراسیون‌های مدال آور در آسیا و جهان کار استعدادیابی را به صورت نظام مند دنبال کنند که با همکاری فدراسیون‌ها این اتفاق رخ داده است و در 25 فدراسیون عمل استعدادیابی را آغاز کرده‌اند. شاید نتیجه‌ آن به زودی مشخص نشود و نتیجه‌ آن شش تا هشت سال دیگر خود را نشان دهد، اما کار استعدادیابی جزو محورهای اصلی برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان است و امسال نیز منابع خوبی برای این کار در نظر گرفته‌ایم. همچنین در تاریخ نوزدهم و بیستم مهر ماه نمایشگاه رونمایی از فعالیت‌های استعدادیابی فدراسیون‌ها طی دو روز برگزار خواهد شد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: این نوع کارها باید در ورزش نهادینه شود و نباید عادت کنیم به دنبال کارهای کوتاه مدت برویم، چرا که بر‌نامه‌ریزی های بلند مدت برای ورزش ایران ماندگار خواهد شد.

سجادی درباره لزوم توجه هر‌ چه‌ بیشتر به رشته‌ها‌ی ورزشی مدال آور در مسابقات المپیک، ا‌ضافه‌ کرد‌: ابتدای سال‌ تفاهمنامه ای را به امضا رساندیم که بر اساس آن رشته‌ها‌ی المپیکی 25 درصد بیشتر از سایر رشته‌ها‌ بودجه دریافت کنند که بر اساس برنامه و تقویم فدراسیون‌ها این بودجه به آنها اختصاص داده خواهد شد. در حال‌ حاضر با این که در ماه ششم سال قرار داریم رشته‌ها‌ی المپیکی دقیقا 50 تا 53 درصد بودجه تخصیص داده شده را گرفته‌اند و تا پایان شهریور ماه 60 تا 65 درصد از بودجه را به آنها خواهیم داد تا ان‌شا‌ء‌الله مشکلی برای آماده سازی ورزشکاران جهت حضور در المپیک و کسب سهمیه المپیک نداشته باشند.

معاون ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه درباره عملکرد ضعیف احسان حدادی در مسابقات جهانی، اظها‌ر کرد: امکاناتی را که فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان باید برای او مهیا می‌کرد، فراهم شده و او به مسابقات و اردوهای مختلف اعزام شد. حدادی کمبودی نداشته است که بخواهد در این مسابقات موفق نشود و این که چرا او عملکرد بدی در این مسابقات داشت را باید از خودش سوال کرد.

وی درباره انتخابات فدراسیون شطرنج و این که گفته می شود شاید امیر حسینی، سرپرست این فدراسیون از سمت خود کناره‌گیری و در انتخابات شرکت کند، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و بهتر است این سوال را از خودش سوال کنید، از شنبه ثبت‌نا‌م از کاندیداهای ریاست فدراسیون شطرنج آغاز خواهد شد.

سجادی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی آیا شخص کاربلدی در میان کاندیداها برای اداره فدراسیون وجود دارد یا خیر؟ گفت: ان‌شا‌ء‌الله در نهایت فردی که سکان این فدراسیون را در دست می‌گیرد بتواند به بهترین شکل آن را اداره کند و برای انتخاب رییس این فدراسیون مجمع تشکیل خواهد شد و اعضای این مجمع ان‌شا‌ء‌الله به بهترین فرد رای خواهند داد.

معاون ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره علت برگزار نشدن مراسم معارفه رییس فدراسیون گلف با وجود گذشت بیش از بیست روز از برگزاری انتخابات این فدراسیون، خاطر‌ نشان کرد: باید در کنار رییس فدراسیون، اعضای هیات رییسه نیز انتخاب شوند و ان‌شا‌ء‌الله این کار طی چند روز آینده انجام خواهد شد تا سعیدی در فدراسیون گلف کارش را شروع کند. مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان