۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تعلل کنیم حدادی راازدست می دهیم/ قهرمان جهان شدن امکانات می خواهد
کد خبر: ۷۶۶۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

هشدار «غیاثی» به مسوولان ورزش

تعلل کنیم حدادی راازدست می دهیم/ قهرمان جهان شدن امکانات می خواهد

سرپرست تیم ملی دوومیدانی اعزامی ایران به چین، قهرمان شدن در میادین بین المللی را مستلزم داشتن امکانات جهانی دانست و اعلام کرد: زمانی می توانیم از ورزشکاران خود انتظار مدال داشته باشیم که شرایط کسب آن را هم برایشان فراهم کرده باشیم.

 تعلل کنیم حدادی راازدست می دهیم/ قهرمان جهان شدن امکانات می خواهد
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، تیمور غیاثی که مدیریت تیم های ملی دوومیدانی ایران را نیز بر عهده دارد، گفت: فاصله دوومیدانی ایران و جهان به لحاظ امکانات و تجهیزات بسیار زیاد است در حالی که دوندگان ما به لحاظ استعداد چیزی از همتایانی خارجی خود کم ندارند.
وی با اشاره به اختلاف فاحش موجود، خطاب به مسوولان ورزش کشور گفت: چنانچه این بی توجهی ها ادامه داشته باشد، شرایط بر همین منوال خواهد بود و حتی ممکن است ملی پوشان ارزشمندی همچون «احسان حدادی» را برای همیشه از دست بدهیم.
وی تصریح کرد: در مسابقات جهانی و بین المللی یک ورزشکار برای حضور در میدان از حمایت و پشتیبانی یک تیم کامل اعم از پزشک، دکتر روانشانس، ماساژور، تکنسین های فنی، مربی شخصی و.... برخوردار است در حالی که دوندگان ما از کوچکترین امکاناتی که یک ورزشکار باید داشته باشد، محروم است.
غیاثی که از انتقاد رسانه های داخلی از عملکرد تیم ملی دوومیدانی ایران بویژه عملکرد «احسان حدادی» در پانزدهمین دوره مسابقات جهانی چین ناراحت بود، گفت: انتقاد خوب است به شرط آنکه منصفانه و کارشناسانه باشد. زمانی که دونده من دغدغه مالی دارد و حتی برای حضور در میدان سخت یک ماساژور ندارد، چه انتظاری می توان از او داشت.
سرپرست تیم ملی دوومیدانی کشورمان ادامه داد: اما با همه کمبودهایی که به آن اشاره کردم، دوندگان ما با غیرت ایرانی در برابر حریفان خود در چین ظاهر شدند و در برخی رشته ها، فاصله آنان با نفرات اول تا سوم بسیار ناچیز بود.
او گفت که همه ملی پوشان ما از استعداد کافی برای پیشرفت و کسب مدال برخوردارند، اما وقتی ما هیچ امکاناتی اعم از سخت افزاری و نرم افزاری نداریم و همه چیز به هم ریخته است، چگونه باید مدال بگیریم.
غیاثی در خصوص عملکرد حسن تفیان در این مسابقات گفت: تفتیان دونده باغیرتی است که توانست تا مرحله نیمه نهایی صعود کند. در این مرحله نیز بسیار خوب دوید و با نفرات اول اختلاف چندانی نداشت.
وی اضافه کرد: بد نیست که دوستداران دوومیدانی بدانند که حسن تفتیان زمانی که در تهران نباشد باید در زمین های خاکی و سنگلاخ تربت حیدریه تمرین کند و در مسابقات جهانی در برابر فردی مانند «بولت» قرار بگیرد که تمریناتش را در پیست طلایی انجام می دهد. اگر منتقدان ما منصفانه به تفاوت میان این دو دونده توجه کنند، اطلاع رسانی آنان نیز در مسیر درستی قرار می گیرد. متاسفانه رسانه ها هم به جای تحلیل درست و واقعی، مطالبی را در خصوص برخی ملی پوشان مطرح می کنند که منصفانه نیست.
وی در خصوص عملکرد احسان حدادی نیز گفت: احسان حدادی فقط بدشانسی آورد و دلیل آن هم مشکلاتی است که او از بعد از بازیهای المپیک لندن به آن دچار شد.
غیاثی ادامه داد: «حدادی» از بعد از بازیهای المپیک مربی ندارد و به تنهایی تمرین می کند. این در حالیست که دغدغه فکری و مسائل مالی نیز همواره گریبان این ورزشکار را به دلیل عدم حمایت های لازم گرفته و اینها آفتی است که هر ورزشکاری را از پا در می آورد.
سرپرست تیم ملی دوومیدانی اعزامی به چین همچنین گفت: حدادی یک روز قبل از مسابقه و در جریان تمرینات به راحتی و به نرمی دیسک را بالای 62 متر پرتاب کرد اما در روز مسابقه همه چیز به هم می ریزد. آیا نباید یک بار برای همیشه به دنبال دلایل این ناکامی ها باشیم. ناکامی هایی که ریشه در مسائل زیادی دارد و باید یک بار برای همیشه آنها را حل و فصل کرد.
او یادآور شد که برای قهرمان شدن در میادین مهم جهانی و بین المللی باید امکانات و برنامه ریزی درست داشت. فدراسیون دوومیدانی نزدیک به یک سال است که مسوول ندارد. و حضور این افراد در این مسابقات با مشقت بسیار صورت گرفته و با چنگ و دندان آنها را تا این مرحله آوردیم. در چنین شرایطی حتی بچه های ما 4 سهمیه المپیک کسب کردند و خدا شاهد است که تصاحب این سهمیه ها با توجه به امکانات موجود کار آسانی نیست.
مدیر تیم های ملی دوومیدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با چنین شرایطی نه تنها دوومیدانی بلکه هیچ رشته ای در مسابقات جهانی موفق نمی شود و اگر توفیقی هم حاصل می شود، ماحصل زحمات خود ورزشکاران است.
وی ادامه داد: شما یک تشک پرش ارتفاع مناسب نمی توانید در شهرستانهایی که استعدادهای زیادی در دوومیدانی دارند، پیدا کنید. همه مسابقات را باید در تهران برگزار کنیم چون امکانات نسبتا خوبی دارد. چرا نباید در این خصوص کار کارشناسی صورت بگیرد. من و امثال من دردها را می دانیم اما چه کسی باید به آن گوش دهد و درصدد رفع آن بر آید. اگر می بینید ملی پوشان ما تا این مرحله بالا می آیند و با داشته های ناچیز ورودی المپیک می گیرند ناشی از عشق و علاقه همین مربیان داخلی و خود ورزشکاران است که با جان و دل و با حقوق بسیار ناچیز، زندگی خود را صرف ورزش دوومیدانی کرده اند.
غیاثی گفت: اگر برای موفقیت در یک رشته ورزشی برنامه نداشته باشیم، نباید هم از آن انتظار معجزه داشت. اگر آقای تفتیان به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می کند حاصل زحمات و تلاش خود اوست و تمریناتی که در زمین های نامناسب تربت حیدریه انجام می دهد. او در شهر خودش یک پیست ندارد که بخواهد به تمرینات خود ادامه دهد، آنوقت در مسابقات جهانی چین باید با دوندگانی مثل «بولت» که بر روی پیست طلایی تمرین می کند، به رقابت بپردازد. بنابر این داشتن انتظار از چنین ورزشکارانی کاملا بی انصافی است.
غیاثی گفت: دوومیدانی به دلیل پیچیدگی های فنی خاص خود با هیچ ورزشی قابل مقایسه نیست. یک دونده کار سالها تلاش می کند تا برای کمتر از 10 ثانیه سرنوشت خود و ورزش کشورش را رقم بزند. در این ورزش که صدم ثانیه ها تعیین کننده هستند، توجه بیشتر مسوولان را می طلبد و اگر انتظار درخشش افرادی همچون «احسان حدادی» را داریم باید به مسائل و مشکلات آنها هم توجه کنیم.
وی ادامه داد: وقتی می بینید ملی پوشی مثل حدادی (به گواه کارشناسان بین المللی) که از نظر فیزیک و فرم بدنی بسیار عالی است اما از نظر فکری در روز مسابقه دچار آشفتگی می شود و به هم می ریزد، حتما دلیلی محکم پشت این مساله نهفته است.
او از حدادی به عنوان یک نماد ایرانی در صحنه های بین المللی نام برد که می تواند قشنگ ترین مدال را در بازیهای المپیک ریو برای ایران به ارمغان بیاورد به شرط آنکه به خواسته های او هم توجه شود.
وی ادامه داد: زمان کمی تا این مسابقات باقی مانده و من هشدار می دهم که اگر به حدادی و مشکلات او رسیدگی نشود، او را از دست خواهیم داد. این ملی پوش ارزنده کشور باید خیالش از بابت خیلی از مسائل آسوده باشد. او برای کسب مدال المپیک ریو برنامه دارد و برنامه های او زیر نظر پروفسور «دیمتری آلکساندر» آلمانی تدوین شده است.
غیاثی در خاتمه از دست اندرکاران و مسوولان ورزش کشور خواست که از انتقادهایش دلگیر نشوند چرا که او به عنوان فردی که حدود 40 سال در ورزش کشور است، این سخنان را سر دلسوزی مطرح می کند و امیدوار است این مطالب در جهت رفع کاستی ها و مشکلات ورزش دوومیدانی مثمرثمر باشد.
گفتنی است، تیم ملی دوومیدانی ایران که با شش ورزشکار در پانزدهیمن دوره مسابقات قهرمانی جهان در چین شرکت کرده بود، موافق به کسب هیچ عنوانی نشد و تنها نقطه قوت تیم ایران در این مسابقات حضور حسن تفتیان دونده دو 100 متر کشورمان در مرحله نیمه نهایی بود.
این مسابقات روز گذشته - یکشنبه - با قهرمانی کنیا به پایان رسید.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان