۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین میثم مطیعی از رساله دکترایش دفاع کرد
کد خبر: ۷۶۶۳۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

میثم مطیعی از رساله دکترایش دفاع کرد

جوانی که امروز پای منبر فلان روضه‌خوان می‌نشیند، منتظر روضه معرفت آفرین و حماسی است. اگر مداح چیزی بگوید که با عقل و منطق ناسازگار باشد، فوراً بازخواست می‌شود: «فلان چیز را از کجا آوردی؟». یقیناً امروز شاخص‌های هیئت تراز انقلابی تفاوت کرده است.

میثم مطیعی از رساله دکترایش دفاع کرد

به گزارش گروه فرهنگی « صبح قزوین » مسجد، حسینیه و منبر یک رسانه قوی و فوق العاده مؤثر است؛ رسانه‌ای که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پس از آن در دفاع مقدس، امتحانش را پس داده است.

 

این روزها گوشه گوشه کشور هیئت‌های خانگی وجود دارند و ارادت مردم به آستان اهل بیت (علیهم السلام) کم‌تر از قدیم نیست، اما تفاوت آدم‌های امروز و دیروز در اتفاقات عجیب فرهنگی پیرامونی است، اتفاقاتی که با انبوه رسانه‌های خارجی تبلیغ می‌شود و معارف و اعتقادات مردم را تحریف و ضعیف می‌کند.

 

جوانی که امروز پای منبر فلان روضه‌خوان می‌نشیند، منتظر روضه معرفت‌آفرین و حماسی است. اگر مداح چیزی بگوید که با عقل و منطق ناسازگار باشد، فوراً بازخواست می‌شود: «فلان چیز را از کجا آوردی؟».

 

هیئت‌های کشور فقط به صدای پرسوز فلان ذاکر نیاز ندارد، مردم علم می‌خواهند، معرفت می‌خواهند و این از یک آدم کم‌سواد برنمی‌آید.

 

رهبر انقلاب در جلساتی که سالانه با مداحان اهل بیت (علیهم السلام) دارند بر لزوم همه حرف‌های بالا تأکید دارند. مداح باید عالم باشد، سواد داشته باشد و سطح مخاطبانش را بالا ببرد.

 

 

 

 

این چند سطر مقدمه‌ای برای یک خبر مهم و امیدبخش بود: امروز میثم مطیعی مداح جوان هیئت شهدای گمنام از رساله دکترایش دفاع کرد. مطیعی یک ویژگی بارز دارد و آن هم این است که کار خوب را بموقع انجام می‌دهد، همین است که نوحه‌هایش  بین رزمندگان در خط مقدم جبهه‌های سوریه و عراق می‌چرخد و چند روز بعد نوحه سیاسی‌اش درباره بحرین بین جوانان بحرینی رد و بدل می‌‌شود. چند نفر در پیاده‌روی بزرگ اربعین و در راه کربلا نوحه «کنار قدم‌های جابر/ سوی کربلا رهسپاریم» را شنیده و خوانده‌اند؟

 

مهدی سیار شاعر بسیاری از نوحه‌های مطیعی است که او هم اخیراً از رساله دکترایش دفاع کرده است، یقیناً امروز شاخص‌های هیئت تراز انقلابی در جمهوری اسلامی تفاوت کرده است.

 

 

منبع: تسنیم

منبع: فرهنگی خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان