۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کمبود فضای آموزشی و عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان از مهم‌ترین موانع و مشکلات پروژه مهر است
کد خبر: ۷۶۵۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان:

کمبود فضای آموزشی و عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان از مهم‌ترین موانع و مشکلات پروژه مهر است

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تخریبی بودن تعداد زیادی از مدارس استان، کمبود فضای آموزشی در بعضی از مناطق و عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان از مهم‌ترین موانع و مشکلات شورای پروژه مهر است.

کمبود فضای آموزشی و عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان از مهم‌ترین موانع و مشکلات پروژه مهر است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سعید پاینبرد، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین شب گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در مراسم بازگشایی مدارس، برای اجرای باشکوه‌تر مراسم لازم است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: برنامه نمادین روز جوانه‌ها همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود که در سال جاری این برنامه در شهرستان آبیک و در دبیرستان شهید بیگ زاده اجرا خواهد شد.
پاینبرد تصریح کرد: امسال در نظر داریم برنامه نمادین روز جوانه‌ها در مناطق و مدارس مختلف استان در نزدیک‌ترین مساجد با هدف پیوند مدرسه و مسجد برگزار کنیم.
وی عنوان کرد: بازگشایی نمادین مناطق مختلف در سالن‌های ورزشی، فضا سازی مدارس متناسب با رنگ و بوی عرفه، عید قربان و برنامه‌های دفاع مقدس همچنین برگزاری آیین نماز جماعت و شکرگزاری روز بازگشایی در همه مدارس استان و در تمامی مقاطع از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز بازگشایی مدارس است.
این مسئول در ادامه بیان کرد: عدم توازن نیروی انسانی از نظر جنسیت و رشته تحصیلی، تخریبی بودن تعداد زیادی از مدارس استان، نیاز به مقاوم سازی در 452 مدرسه سطح استان، کمبود فضای آموزشی در بعضی از مناطق و عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان از مهم‌ترین موانع و مشکلات پروژه مهر است.
پاینبرد افزود: به منظور افزایش مشارکت سایر ارگانها پیشنهاد می‌شود فضا سازی و بهسازی مدارس توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف در قبال اجرای برنامه های نمادین خود در طول سال تحصیلی در همان مدارس انجام شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: نظارت و کنترل صلاحیت رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزی، نظارت بر دکه‌ها، مغازه‌ها و دستفروشان اطراف مدارس، تهیه تراکت و بروشورهای آموزشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی برای توزیع در میان دانش‌آموزان از انتظارات آموزش و پرورش از نیروی انتظامی است.
این مسئول اضافه کرد: از شهرداری‌ها و شورای شهر انتظار می‌رود در بهسازی و فضاسازی مدارس، بهسازی و نظارت خیابان‌های اطراف مدارس و ساماندهی فعالیت مربوط به آسفالت معابر و گود برداری در اطراف مدارس مشارکت و همکاری داشته باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات شهرک مهرگان قزوین اظهار کرد: عدم تحویل مدرسه نیک پی و CNG از مشکلاتی است که با تحویل آن به آموزش و پرورش بخش زیادی از مشکلات این شهرک مرتفع می شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به دو نوبته بودن بیشتر مدارس در شهرک مهرگان نیاز است تا تجهیزات اداری مدارس متناسب با شرایط مدارس فراهم شوند.
این مسئول جانمایی نامناسب فضاهای آموزشی و عدم وجود حمل و نقل عمومی مناسب را از دیگر مشکلات این شهرک برشمرد.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان