۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین روستای قشلاق بعنوان روستای برتر استان دارای سند توسعه شد
کد خبر: ۷۶۴۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین:

روستای قشلاق بعنوان روستای برتر استان دارای سند توسعه شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین از انتخاب روستای قشلاق بعنوان روستای برتر استان خبر داد و گفت: روستای قشلاق به همراه ۲۰ روستای منتخب دیگر استان دارای سند توسعه خواهند شد.

روستای قشلاق بعنوان روستای برتر استان دارای سند توسعه شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به انتخاب ۲۰ روستا از روستاهای استان قزوین به عنوان روستای نمونه، اظهار داشت: بر اساس الزام قانون ۱۹۴ شورای برنامه ریزی استان ها ملزم هستند تا با تهیه سند توسعه روستایی برای هر بخش یک روستای نمونه را شناسایی و معرفی کنند تا اقداماتی برای انجام امور پیش بینی شده صورت گیرد.
وی با اشاره به برگزاری کلاس هایی ویژه دهیاران و اعضای شورای روستاها، تصریح کرد: این کار از مهرماه امسال کلید خورده و با شاخص های تعیین شده روستاهایی انتخاب شده اند که در ادامه با برگزاری کارگاه های آموزشی زمینه اطلاع رسانی و همراه کردن روستائیان با طرح فراهم شده تا بتوانیم سریع تر به نتیجه برسیم.
حبیبی انبوهی با اشاره به نقش سایر دستگاه های استانی، یادآورشد: از دستگاه های اجرایی استان هم انتظار داریم برنامه های خود را برای تحقق این کار مهم هماهنگ کنند تا بتوانیم در یک کار جمعی و گروهی و استفاده از همه ظرفیت ها به نتایج پیش بینی شده دست یابیم.
وی اضافه کرد: در تدوین سند توسعه روستایی استان نیازمند مشارکت مدیران دستگاه های اجرایی، روستائیان، دهیاران و بخشداران و شوراهای اسلامی هستیم تا با ارائه پیشنهاد و طرح های ابتکاری و کاربردی مسئولان را در تدوین سند یاری کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به این که امروز در استان قزوین هر روستاییی که دارای ۳۰ خانوار باشد دارای دهیاری است، گفت: در حال حاضر ۸۴۲ روستا در استان قزوین دارای سکنه است که از میان آن ها ۲۰ روستای شاخص برای اجرای طرح انتخاب شده است.
وی قشلاق را یکی از روستاهای منتخب دانست و اظهار داشت: روستاهای عبدل آباد، قشلاق، کلنجین، اردلان، باورس، کمال آباد، شاهین تپه، خوزنین، طزرک، خونان، اک، رادکان، چوزه، یحی آباد، گازرخان، آتان، کلج، رجایی دشت، بکندی، رزجرد برای اجرای طرح انتخاب شده اند که امیدواریم بتوانیم ظرفیت های این مناطق را شکوفا کنیم.
حبیبی انبوهی با اشاره به جمعیت ساکن در روستاهای برگزیده، عنوان کرد: جمعیت ساکن در ۲۰ روستای منتخب استان بالغ بر ۳۹ هزار و ۸۲۸ نفر با ۱۱ هزار و ۴۹۲ خانوار است که این روستاها ۱۲.۱۶ درصد جمعیت و ۱۱.۸۱ درصد خانوار روستایی استان را شامل می شوند.
این مسئول با اشاره به این که مردم باید در توسعه روستاهای خود وارد شوند، متذکر شد: حضور و مشارکت مردم علاوه بر بودجه مالیات بر ارزش افزوده که مستقیما ز جیب مردم برای عمران و آبادانی روستاها هزینه می شود، می توانند در تسریع خدمات موثر باشد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، اظهار داشت: جمعیت روستایی استان قزوین بالغ بر ۳۲۲ هزار و ۷۸۷ نفر با ۹۵ هزار و ۴۷۳ خانوار است که با اجرای این طرح های می توانیم ضمن جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها زمینه افزایش تولید و کسب درآمدهای پایدار برای ساکنان این مناطق را هم فراهم کنیم.
انتهای پیام/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

نرگس کاویانی / ۲۸ آبا ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

سلام خسته نباشید من دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فضای سبز هستم ,دنبال پارک روستایی هستم پارک قشلاق رو استاد راهنمام معرفی کرده. خواهشمندم شماره دهیار قشلاق یا یکی از دست اندر کاران پروژه روستایی آبیک رو برام بفرستید تا در پایان نامم از این نمونه موردی استفاده کنم. خیلی هم عجله دارم ممنون میشم کمک کنید.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان