۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تغییر کاربری فضای آموزشی یکی از دغدغه‌های مدیران است
کد خبر: ۷۶۴۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر آموزش و پرورش:

تغییر کاربری فضای آموزشی یکی از دغدغه‌های مدیران است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دغدغه‌های مدیران، بحث تغییر کاربری فضای آموزشی است که امیدواریم با مساعدت استاندار و انجام اقدامات لازم از این موضوع جلوگیری شود.

تغییر کاربری فضای آموزشی یکی از دغدغه‌های مدیران است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین شب گذشته با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.
مرضیه گرد، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌‌های مردمی و خانواده در این جلسه اظهار کرد: جای قدردانی است که استاندار محترم با رویکرد فرهنگی و تربیتی در این جلسات شرکت می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات در مدارس خاطرنشان کرد: شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که دارای مدارس تخریبی و یا دو نوبته باشد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌‌های مردمی و خانواده افزود: یکی از دغدغه‌های مدیران، بحث تغییر کاربری فضای آموزشی است که امیدواریم با مساعدت استاندار و انجام اقدامات لازم از این موضوع جلوگیری شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پایین بودن میزان مشارکت در قزوین عنوان کرد: میزان مشارکت در استان قزوین فقط 9 درصد است این در حالی است که قزوین استانی صنعتی است.
وی در ادامه اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلان در سطح آموزش و پرورش، بحث افزایش مشارکت است که باید مشارکت‌های مردمی، اولیا، دانش آموزان، معلمان و دستگاه‌ها همراه با هم در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش باشند.
گرد تصریح کرد: دستگاه‌های دیگر می‌توانند با اعلام آمادگی، مدارسی وابسته به خود را احداث کنند در این زمینه به سپاه پاسداران و نیروی دریایی پیشنهاد شده تا مدرسه‌ای زیر نظر خود آنها و بر اساس قوانین آموزش و پرورش ایجاد کنند.
این مسئول با بیان اینکه مشکل مدارس مسکن مهر مربوط به سطح کلان کشوری است، افزود: دانش‌آموزان سرمایه آینده این کشورهستند لذا نباید از آنها غافل شد که در غیر این صورت دچار ضرر و خسران خواهیم شد.
وی با تاکید بر استفاده از نظرات افراد صاحب فکر و اندیشه در ارتقاء سطح آموزشی بیان کرد: تشکیل شوراها به عنوان یک قانون مترقی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و موجب شده دستگاه‌های عضو این شورا، حق رأی و اظهار نظر در حوزه آموزش و پرورش داشته باشند ضمن اینکه شوراها در تصمیم سازی برای مدیران آموزش و پرورش حائز اهمیت هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نتایج ارزیابی‌های انجام شده درخصوص مقایسه سال تحصیلی 92 و 93 اظهار کرد: نتایج بدست آمده نشان‌دهنده افزایش کیفیت آموزشی است.
این مسئول توجه به مقوله تعلیم و تربیت فرزندان را یکی از دغدغه‌های مهم مدیران و مسئولان عنون کرد و افزود: در سالهای اخیر شاهد تغییر رویکرد در حوزه آموزش و پرورش هستیم چراکه دریچه ای از فضای مجازی پیش‌روی دانش‌آموزان باز شده است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
در ادامه استاندار قزوین با اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در دوران پس از انقلاب و در زمان استانداری نکویی‌ اهتمام جانانه‌ای برای بزرگداشت شهید رجایی داشتند به طوری‌که بخش قابل توجهی از آثار مکتوب باقی‌مانده از این شهید گرانقدر، به همت ایشان صورت گرفت.
مرتضی روزبه در بخش دیگر سخنان خود خاطر‌نشان کرد: با توجه به سه دهه مدیریت ثابت در نهضت سوادآموزی، انتظار می‌رود که بی‌سوادی در کشور به طور کامل ریشه کن شده باشد.
وی تاکید کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌های استان در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان همت کنیم چرا که استان قزوین از ظرفیت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان