۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شهدا برای احیای واجبات از جان خود گذشتند
کد خبر: ۷۵۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

خطیب نماز جمعه اقبالیه:

شهدا برای احیای واجبات از جان خود گذشتند

به گزارش صبح قزوین ، حجت اللسلام فاطمیان گفت: قضایایی که در مصر اتفاق افتاد به خاطر آن است که دولتمردان مصری با اسلام اهل بیت جلو نیامدند بلکه روش اسلام عربی و رویه دیکتاتوری قبلی را در پیش گرفتند.

شهدا برای احیای واجبات از جان خود گذشتند
به گزارش صبح قزوین، حجت السلام فاطمیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اقبالیه گفت: انسان نباید به دنیای فانی دل ببندد، باید بدانیم عالمی که پیش رو داریم و تنها یک نفس با ما فاصله دارد جاودان است.
وی ابراز کرد: امروز ما مراسم خاکسپاری جانبازی را در شهر اقبالیه داشتیم که در واقع مدال افتخار از خدا و پیامبر داشت و برای احیای اسلام جانفشانی کرد.
خطیب نماز اقبالیه بیان کرد: جانبازان ما هر روز به شهادت می رسند و به دلیل مشکلات بسیاری که دارند، درد زیادی را تحمل می کنند.
شهدا برای احیای واجبات به شهادت رسیده اند.
وی عنوان کرد: وظیفه همه ی ما این است که پیرو راه شهدا باشیم و در انجام واجبات سستی نکنیم.
 ماه رمضان فرصت مناصبی برای توبه و بازگشت از گناهان است.
فاطمیان گفت: پیامبر(ص) در رابطه با این ماه پر خیر برکت فرموده اند: ماه خدا به شما روی کرده است، ماه توبه و انابه، ماهی که خواب شما عبادت و نفس ها یتان تسبیح به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در این ماه باید سعی کنیم اخلاقمان نیز قرآنی شود و گرسنگی و تشنگی سبب بداخلاقی انسان نشود.
خطیب نماز جمعه با اشاره به سخن امام صادق (ع) بیان کرد: برترین جهاد روزه گرفتن در هوای گرم است.
وی در ادامه گفت: در کلامی دیگر امام صادق (ع) می فرمایند: هرکه در هوای بسیار گرم برای خدا روزه بگیرد، خداوند متعال هزار فرشته را بر این روزه دار می گمارد که بر چهره ی او دست نوازش بکشند، خداوند به فرشتگان می فرماید : گواه باشید که من او را آمرزیدم.
فاطمیان اشاره کرد: با توجه به این که در محاصره ی اقتصادی هستیم، بنابر گفته ی مقام معظم رهبری ملت ما ، ملت روزه و عاشورایی هستند.
وی خبر داد: ما صحبت هایی در خصوص حل مشکل آب کشاورزان با سازمان جهاد کشاورزی داشتیم تا مشکل 500 خانوار کشاورز این شهر در اسرع وقت حل شود.
هم چنین برای ساخت دانشگاه علامه مجلسی در شهر اقبالیه نیز صحبت هایی شده است.
وی خاطر نشان کرد: خداوند مسرفین را دوست ندارند، اسراف در این شرایط سخت، مشکلات را بیشتر می کند و این نه خوشایند خداوند است و نه بنده ی خدا.
راه حل تمامی مشکلات پیروی از قرآن و اهل بیت است.
حجت السلام فاطمیان تصریح کرد: قضایایی که در مصر اتفاق افتاد به خاطر آن است که دولت مردان مصر با اسلام اهل بیت جلو نیامدند و در واقع با اسلام عرب ها سعی در اداره امور داشتند.
وی اضافه کرد: ملت مصرعاشق اهل بیت، ولی دولت مردان مصری همان سلفی ها هستند.
وقتی رئیس جمهور این کشور با اسرائیل رابطه اش را آنگونه حفظ می کند که دیکتاتور های قبلی حفظ می کرده اند،  نتیجه اش این وضع کنونی می شود.
خطیب نماز جمعه توصیه کرد: رئیس جمهور منتخب ملت ما نیز باید پیرو اهل بیت باشد و اولویت خود را در حل مسائل به حل مشکلات اقتصادی قرار دهد.
وی خبرداد: ما در رابطه با مشکل کم آبی کشاورزان شهر اقبالیه با سازمان جهاد کشاورزی صحبت کردیم و قرار شد مشکل 500 خانوار کشاورز این شهر در اسرع وقت حل شود.
هم چنین صحبت هایی در خصوص ساخت دانشگاه علامه مجلسی در شهر اقبالیه نیز شده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان