۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۴۹ سایت نسل ۳ و ۴ اینترنت در استان فعال هستند/ توزیع سیم کارت درسا در مدارس
کد خبر: ۷۵۲۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت همراه اول:

۴۹ سایت نسل ۳ و ۴ اینترنت در استان فعال هستند/ توزیع سیم کارت درسا در مدارس

مدیرعامل شرکت همراه اول با بیان اینکه ۴۹ سایت نسل ۳ و ۴ اینترنت از سال گذشته تاکنون در استان راه‌اندازی شده‌اند، گفت: امیدواریم امسال با همکاری مسئولین توزیع سیم کارت درسا برای دانش آموزان تسریع شود.

۴۹ سایت نسل ۳ و ۴ اینترنت در استان فعال هستند/ توزیع سیم کارت درسا در مدارس
وحید صدوقی مدیرعامل شرکت همراه اول در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، در خصوص پوشش این اپراتور در سطح استان گفت: در حال حاضر 995 هزار سیم کارت همراه اول در استان قزوین واگذار شده است.
وی با بیان اینکه همراه اول در استان از ضریب نفوذ 80 درصدی و سهم بازار حدود 60 درصدی برخوردار است، بیان کرد: در 25 شهر و 82 درصد از روستاهای استان پوشش نسل 2 همراه اول وجود دارد.
این مسئول افزود: تقریبا حدود 800 کیلومتر از جاده‌های استان اعم از جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی تحت پوشش خطوط همراه اول قرار دارد.
صدوقی با بیان اینکه توسعه نسل دوم اینترنت در نقاط مورد نیاز در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: از سال 93 تاکنون 64 سایت نسل دو در استان راه‌اندازی شده است که بخشی از سایت‌ها نوسازی شده است.
وی با اشاره به نوسازی شبکه استان در حدود 4 سال گذشته، عنوان کرد: در استان قزوین 11 سایت نوسازی شده و 53 توسعه داده شده است.
مدیرعامل شرکت همراه اول با بیان اینکه در سال جاری 49 سایت نسل 3 و 4 در استان راه‌اندازی شده اظهار کرد: 4 شهریورماه سال گذشته مجوز ارائه خدمات نسل 3 و 4 در استان از سازمان تنظیم مقررات دریافت شد و در طی یک سال 49 سایت راه اندازی شد.
صدوقی با بیان اینکه شش شهر استان تحت پوشش نسل سوم همراه اول قرار دارند، ادامه داد: 32 سایت در شهر قزوین، 5 سایت در الوند، 5 سایت در آبیک، یک سایت در اقبالیه، 2 سایت در محمدیه و 2 سایت در تاکستان تحت پوشش نسل سوم و 5 سایت تحت پوشش نسل چهارم اینترنت همراه اول قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت سوئیچ‌ها در استان، گفت: ظرفیت شبکه انتقال فیبر نوری از 44 گیگ به 16 گیگی ارتقا پیدا کرده که مجموعه این سرمایه‌گذاری‌ها از سال 93 تا کنون 333 میلیارد ریال ارزش در استان بوده است.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای 7 ماه باقی مانده از سال 94 ، اظهار کرد: در ماه‌های باقی مانده سال 98 سایت دیگر در استان راه اندازی خواهد شد که به همین میزان سرمایه گذاری تا پایان سال انجام نیز انجام خواهد شد.
صدوقی با اشاره به مشکلات راه‌اندازی نسل سوم اینترنت همراه اول در مدارس، تاکید کرد: در حال حاضر 26 سایت در مدارس استان نصب شده که با اجرای فیبر برای راه‌اندازی نسل 3 اینترنت همراه اول مخالف می شود.
مدیرعامل شرکت همراه اول اظهار کرد: قرارداد 5 ساله شرکت همراه اول با مدارس به پایان رسیده که حکم جمع‌آوری نیز از مراجع قضایی دریافت شده است.
وی در خصوص سیم کارت‌های دانش آموزی گفت: توزیع سیم کارت درسا در مدارس که مصوب سازمان تنظیم مقررات است دارای مزایای فراوانی از جمله ایجاد فضای محدودتر برای دانش آموزان،امنیت بالاتر و نظارت بیشتر والدین است.
صدوقی خاطر نشان کرد: امکان توزیع این سیم کارت در مدارس استان فراهم شده است و امیدواریم با همکاری مسئولین شاهد اجرای سریع‌تر و بهتر این مصوبه در استان باشیم.
انتهای پیام/9003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان