۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین طرح نشاط معنوی در امامزادگان تاكستان برگزار مي شود
کد خبر: ۷۵۲۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئيس اداره اوقاف شهرستان تاكستان:

طرح نشاط معنوی در امامزادگان تاكستان برگزار مي شود

شفیعی گفت: طرح نشاط معنوی در فصل تابستان و در بقاع متبرکه به منظور غنی سازی اوقات فراغت و ارتباط بیشتر نوجوانان و جوانان از سه سال گذشته به طور مستمر برگزار می شود.

طرح نشاط معنوی در امامزادگان تاكستان برگزار مي شود

به گزارش صبح قزوین، حسين شفيعي رئيس اداره اوقاف شهرستان تاكستان در گفتگو با خبرنگار صبح قزوين گفت: طرح نشاط معنوی امسال در 4 امامزاده سطح شهرستان (آستان مقدس سيدعلي موسوي شاريني، امامزاده علي اصغر (ع) داغلان، امامزاده ولي (ع) ضياءآباد و امامزادگان ابوظهير و ابوسعيد رادكان)، برگزار مي شود.

وی با اشاره به اینکه طرح تابستانه نشاط معنوی با اهداف مختلف برگزار می شود، اظهار داشت: اين اداره طرح نشاط معنوي را  با هدف پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان در تعطيلات تابستاني، بهينه سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان وجهت تقويت بنيه اعتقادي، ديني، اخلاقي، و ارزشهاي انقلاب اسلامي برگزار مي كند.

شفيعي در خصوص اجرای برنامه در  کلاس های این طرح ابراز داشت:  کلاس های آموزشی  قرآنی، معارف، هنری، ورزشی و تفریحی و برنامه های اردویی و زیارت بقاع متبرکه از مهمترین برنامه های طرح نشاط معنوی در تابستان امسال است.

رئيس اداره  اوقاف شهرستان تاكستان با اشاره به این که  مبلغین این طرح اعزامی از حوزه علمیه هستند، گفت: این مبلغین  از 8 تیر تا 25 مرداد در بقاع متبرکی که طرح برگزار می شود حضور خواهند داشت.

اين مقام مسئول افزود: شركت كنندگان اين طرح در سه رده سني ابتدايي، راهنمايي و متوسطه ثبت نام مي شوند.
براي هر مقطع يك كتاب طراحي شده كه سعي در مأنوس كردن نوجوانان با معارف ديني شده است.
در اين طرح حدود 350 نفر ثبت نام شده اند.

شفيعي ادامه داد: همچنين در در طي برنامه طرح نشاط معنوي طرح تربيت حافظان قرآن كريم برگزار مي شود و به حول قوه الهي اين مهم به انجام مي رسد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: همچنين در 5 روز پاياني در بقاع متبركه مجري طرح مراسم اختتاميه همراه با مسئولين شهرستان و تقدير از شركت كنندگان برگزيده انجام خواهد شد.

شفيعي با بیان اینکه مبلغین اعزامی تمام فعالیت های فرهنگی بقعه و برگزاری کلاس های طرح نشاط را مدیریت خواهند کرد، گفت: طرح نشاط معنوی در فصل تابستان و در بقاع متبرکه به منظور غنی سازی اوقات فراغت و ارتباط بیشتر نوجوانان و جوانان از سه سال گذشته به طور مستمر برگزار می شود.

وي ادامه داد: برنامه ريزي صحيح، منطقي و متناسب با روحيه جوانان و نوجوانان موجب جهت دهي و ارتقاء سطح معرفتي و معارفي، حركت هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي، هنري، مذهبي و سياسي آنان است.

شفيعي ادامه داد: اين مهم مي طلبد برنامه ريزي كلاني در اين خصوص در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه انجام شود و از اين فرصت در راستاي قطب فرهنگي شدن بقاع متبركه و زمينه سازي براي حضور و انس نوجوانان و جوانان با اين اماكن متبركه صورت گيرد.

انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان