۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مستند «مردان هور» در هفته دفاع مقدس روی آنتن می رود
کد خبر: ۷۵۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

مستند «مردان هور» در هفته دفاع مقدس روی آنتن می رود

صادقی جهانی گفت: ۱۸ قسمت از مستند «مردان هور» در دست تدوین است و این مجموعه قابلیت پخش درشبکه های ملی را دارد.

مستند «مردان هور» در هفته دفاع مقدس روی آنتن می رود
به گزارش صبح قزوین،مستند «مردان هور» روایتی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که به کارگردانی و تهیه کننده گی سید سعید سیدزاده کار می شود.
فرهاد مختاری کارگردان مستند «مردان هور» با بیان اینکه 18 قسمت از این مستند آماده شده است، گفت: ابتدا یک سناریوی 26 قسمتی برای مستند درنظر گرفتیم که کار را برای جمع آوری دایرة المعارف تغییر دادیم.
وی ادامه داد: برای تهیه این دایرة المعارف بالغ بر 800 نفر نیرو در استان نیاز داشتیم و تاکنون بیش از 20 هزار قطعه تصویر آرشیوی تهیه شده است.
مختاری اذعان داشت: برای جمع آوری خاطرات رزمندگان چیزی حدود 10000 هزار دقیقه فیلم و صوت به دست آوردیم که با همکاری تیمی 6 نفره توانستیم آن را آماده و تحویل تدوینگر دهیم.
وی با اشاره به اینکه 18 ماه تصویربرداری مستمر را پشت سر گذاشتیم عنوان کرد: کار تصویربرداری در اکثر مناطق جنوبی کشور از جمله مریوان، اندیمشک، خرمشهر، دشت آزادگان و غیره بوده که ازبین 18 قسمت آماده شده، 12 قسمت آن برای بازبینی به صدا و سیمای استان قزوین تحویل داده شده است.
مختاری افزود: مابقی خاطرات جمع آوری شده تا 1 یا 2 ماه آینده کامل می شود.
ابوالحسن صادقی جهانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین با بیان اینکه باید با رویکرد برنامه سازی از وجود خانواده شهدا بهره برد و نه فقط نگهداری، ابراز کرد: تحقیقات و ایده مجموعه «مردان هور» از سال 89 کلید خورد و در سال های 1390 و 91 نیز ادامه داشته است.
مدیرکل صدا و سیمای قزوین تصریح کرد: 18 قسمت از مستند «مردان هور» کامل شده که باید تاریخ و صحت رویدادهای از نظر سپاه قزوین بررسی شده و صدا و سیما نیز برای بهبود کار، آن را از نظر فنی و هنری بازبینی می کند.
صادقی جهانی ادامه داد: یک قسمت از مستند «مردان هور» را ارزیابی کردیم که امتیاز بسیار خوبی نسبت به سایر استان ها داشته و قابلیت پوشش از جانب دیگر استان ها و حتی شبکه های ملی را داراست.
وی با اشاره به اینکه کار این مجموعه در مرحله راف کات (انتخاب برداشت هاي خوب و كنار گذاشتن بقيه برداشت ها) است گفت: مستند «مردان هور» شهریور ماه، در هفته دفاع مقدس رونمایی شده و 26 قسمت از آن روزانه روی آنتن می رود، در صدا و سیما برنامه ریزی شده که این مجموعه بازپخش هفتگی نیز داشته باشد.
صادقی جهانی اذعان داشت: مجموعه مستند در 26 قسمت 30 دقیقه ای پیش بینی شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه «هور» در لغت به معنای آبگرفتگی و پوشش نیزاری است، دلیل انتخاب نام این مستند را اینگونه بیان کرد: سرداران، شهید رضا حسن پور و شهید مهدی شالباف از شهدای شاخص استان قزوین در منطقه هور به شهادت رسیده اند.
صادقی جهانی در ادامه یاد آورشد: بسیاری از رزمندگان استان قزوین نیز در اولین عملیات آبی- خاکی، خیبر که بخشی از آن در منطقه هور انجام شده، به عنوان نیروهای خط شکن حضور داشتند.
وی در پایان افزود: قشر فرهیخته از مخاطبان این مستند خواهند بود.
صدا و سیمای قزوین آمادگی داشته که این مجموعه را در قالب سایت قرار داده و یا اینکه از طریق شرکت سروش با قیمتی مناسب در دسترس علاقمندان قرار دهد.
انتهای پیام/3004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان