۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۵۹ درصدی آتش سوزی در مراتع استان قزوین
کد خبر: ۷۴۹۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین خبر داد

افزایش ۵۹ درصدی آتش سوزی در مراتع استان قزوین

فرمانده یگان حفاظت منابط طبیعی استان قزوین گفت: ۱۵۷هکتار مرتع، ۱۶۳مرتع مشجر و ۱۰هکتار جنگل در آتش سوزی های سال جاری سوخته است.

افزایش ۵۹ درصدی آتش سوزی در مراتع استان قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، فرمانده یگان حفاظت منابط طبیعی استان قزوین  گفت : ۱۵۷ هکتار مرتع، ۱۶۳مرتع مشجر و ۱۰ هکتار جنگل در این آتش سوزی ها سوخته است.

سرهنگ اصغر معصومی در ادامه افزود: میزان خسارت وارده هنوز مشخص نشده و توسط کارشناسان در دست بررسی است.

وی علت آتش سوزی را عامل انسانی بیان کرد و افزود : علت حادثه گاهی عمدی و به خاطر اختلافات محلی است.

معصوی اضافه کرد: این حادثه منجر به آلودگی هوا، از بین رفتن پوشش گیاهی و چرخه محیط زیست از جمله حشرات مختلف، جوندگان و درندگان شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابط طبیعی استان همچنین از بین رفتن گونه های درختی با قدمتی بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰سال و گونه های بلوط که ارزش ژنتیکی دارند را از دیگر خسارت های وارده بیان کرد.

معصومی با بیان اینکه اینگونه خسارت ها را دیگر نمی توان جبران کرد ادامه داد : برای جلوگیری از کاهش آسیب ناشی از این حوادث، هرساله بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ آتش کوب و آتش بر دستی به دهیاران و شورا برای اطفاء حریق در زمان مقرر تحویل داده می شود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حفظ منابع طبیعی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای روستاییان از دیگر اقداماتی است که به منظور آگاه سازی و پیشگیری از حوادث آتش سوزی انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان