۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کاهش قدرت چانه‌زنی اصلاح‌طلبان با شگل‌گیری خط سومی به نام اعتدال/ امروز متاسفانه دیدگاه و نظرات دولت جنبه توفیقات سیاسی دارد
کد خبر: ۷۴۸۶۱ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس تصریح کرد

کاهش قدرت چانه‌زنی اصلاح‌طلبان با شگل‌گیری خط سومی به نام اعتدال/ امروز متاسفانه دیدگاه و نظرات دولت جنبه توفیقات سیاسی دارد

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه امروز متاسفانه دیدگاه و نظرات دولت جنبه توفیقات سیاسی دارد گفت: اصلاح طلبان معتقدند شگل گیری خط سومی به نام اعتدال قدرت چانه زنی آنها را در دولت یازدهم کاهش داده است و امروز اعمال نظر آنها برایشان بُرد چندانی ندارد.

 کاهش قدرت چانه‌زنی اصلاح‌طلبان با شگل‌گیری خط سومی به نام اعتدال/ امروز متاسفانه دیدگاه و نظرات دولت جنبه توفیقات سیاسی دارد
روح الله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص مذاکرات و توافق صورت گرفته از نگاه اصلاح طلبان اظهار کرد: تعدادی از اصلاح طلبان این توافق را عامل مهمی برای کسب توفیقات بهتر می‌دانند؛ به خصوص کسب کرسی‌های مجلس سال جاری است که پس از 12 سال آنها را به آروزی دیرینه خود برساند.
وی در ادامه افزود: این گروه گمان می‌کنند با توافق صورت گرفته محبوبیت اجتماعی اصلاح طلبان در بین مردم افزایش یافته است و آنها می‌توانند در مجلس دهم با پیروزی حداکثری در حوزه قانونگذاری ورود جدی داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه گروه دوم اصلاح طلبان نظرشان این است که در مذاکرات ضرر کردیم و دستآوردی برای ایران نداشته است ابراز کرد: گروه سوم اصلاح طلبان مانند گروه مشارکت و اعضای مجاهدین معتقدند که این مذاکرات و توافقی که صورت گرفته برای ما بزرگترین تهدید است.
وی ادامه داد: این گروه از اصلاح طلبان می‌گویند اگر این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسید باعث سقوط آنها در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری می‌شد اما رهبری نظام با مدیریت خود و حمایت از دولت زمینه ساز ایجاد خط دیگری به نام اعتدال شد؛ یعنی به جای گروه اصلاح طلب و اصوالگرا گروه سومی به نام اعتدال به وجود آمده است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح طلبان نگران ریزش‌های همراهان خود و جذب آنها به سمت گروه اعتدال گرایان هستند اذعان کرد: این گروه از اصلاح طلبان معتقدند شگل گیری خط سومی به نام اعتدال قدرت چانه زنی آنها را در دولت یازدهم کاهش داده است و امروز اعمال نظر آنها برایشان بُرد چندانی ندارد.
وی در خصوص نگاه دولت به توافق صورت گرفته بیان کرد: رئیس جمهوری معتقد است که توافق صورت گرفته با غربی‌ها سه به دو به نفع ایران است و ما در مذاکرات هسته‌ای آن چیزی که مطلوب بوده به دست نیاوردیم؛ اما در یک فضای برد-برد ما به توفیقاتی دست پیدا کردیم.
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: امروز دولت به دنبال کسب نظر مثبت از سوی شورای امنیت ملی است که به دنبال آن به تائید رهبر معظم انقلاب برساند و این بررسی برجام در اختیار مجلس قرار نگیرد، همان چیزی که سخنگوی دولت و مشاور حقوقی رئیس جمهور مطرح کردند یعنی مجلس در تائید توافقنامه نقشی نداشته باشد.
امروز مردم با به توافق رسیدن مذاکرات انتظار عبور از رکود و فعال شدن اقتصاد کشور را دارند
وی گفت: در صورتی که رهبری تاکید کرده‌اند که باید بررسی توافقنانه روند قانونی خود را طی کند و مطابق با اصل 77 و 125 قانون اساسی دولت باید این برجام را تصویب کرده و به عنوان لایحه به مجلس بفرستد و نمایندگان در کلیات و جزئیات آن را مورد توجه و بررسی قرار دهد.
عباسپور در خصوص عملکرد دولت پس از انجام توافق هسته‌ای عنوان کرد: نظرات دولت پیش از انجام توافق و پس از انجام گرفتن آن متفاوت است، قبل توافق برای همراه کردن اکثریت جامعه با دولت این موضوع مطرح می‌شد که با انجام مذاکرات و رفع تحریم‌ها بسیاری از گره‌های اقتصادی کشور باز خواهد شد.
وی در ادامه تاکید کرد: پیش از انجام مذاکرات در جامعه بیان می‌شد که همه مشکلات و خروج از رکود را در شرایط رفع تحریم‌ها می‌دانست در حالی که رهبری می‌فرمود: گره حل مشکلات اقتصادی با نگاه به درون، حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی امکانپذیر است، اما دولت با ارائه طرح‌های خود توجهی به اقتصاد مقاومتی نداشت.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه امروز مردم با به توافق رسیدن مذاکرات انتظار عبور از رکود و فعال شدن اقتصاد کشور را دارند اظهار کرد: اما در حال حاضر دولت مطرح کرده است رفع تحریم‌ها عاملی برای حل مشکلات اقتصادی نیست، دولت باید با مردم روراست باشد.
وی افزود: دولت مطرح کرده که آثار رفع تحریم‌ها را باید در سال‌های آینده مشاهده کنید یعنی انتظارات مردم را موکول می‌کند پس از پایان انتخابات سال جاری، متاسفانه چند مدتی است دیدگاه و نظرات جنبه توفیقات سیاسی پیدا کرده است.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان