۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین "صد دقيقه تا بهشت"
کد خبر: ۷۴۲۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

صد داستان كوتاه از زندگي شهيد بهشتي؛

"صد دقيقه تا بهشت"

در این کتاب كوتاه و موجزبودن داستان‌ها اثرگذارند و سعي شده تا در تمام داستان‌ها نقاط برجسته زندگي شهيد بهشتي به تصوير كشيده شوند.

"صد دقيقه تا بهشت"
صبح قزوین: "کتاب صد دقيقه تا بهشت" صد داستان كوتاه از زندگي فردي و اجتماعي و فعاليت‌هاي سياسي شهيد دكتر سيد محمد حسيني‌بهشتي(1307 ـ 1360) همراه عكس‌هاي ويژه اي كه تا به حال كمتر ديده شده، به چاپ دوم رسيده است.
مجيد تولايي، نويسنده اين كتاب معتقد است: خواندن هر يك از اين داستان‌ها يك دقيقه طول مي‌كشد تا مخاطب را به يادي از شهيد بهشتي برساند.
ايده نوشتن كتاب حدود دو سال پيش در سالروز شهادت شهيد بهشتي به ذهنم رسيد، قبل از آن 10 داستان كوتاه كوتاه (ميني مال) درباره زندگي شهيد بهشتي و در مجله "ذكر"، نشريه داخلي حزب موتلفه اسلامي چاپ كرده بودم.
به همين خاطر به بنياد نشر آثار و انديشه‌هاي شهيد بهشتي پيشنهاد نوشتن كتاب را دادم كه در نهايت كتاب "صد دقيقه تا بهشت" در قالب صد داستان كوتاه به چاپ رسيد.
كوتاه و موجزبودن داستان‌ها اثرگذارند و سعي شده تا در تمام داستان‌ها نقاط برجسته زندگي شهيد بهشتي به تصوير كشيده شوند.
اين نويسنده جوان كه متولد سال 1360 است، منابع داستان‌ها را كتاب‌هاي نوشته شده درباره زندگي و خاطرات شهيد بهشتي، منابع اينترنتي و مصاحبه با نزديكان و خانواده شهيد عنوان كرد.
وي گفت: نسل ما در باره شهيد بهشتي چيز زيادي نمي‌داند و اين كتاب داستان‌هايي دارد كه به ما مي‌گويند ايشان در خيلي از ويژگي‌ها از جمله داشتن روحيه تشكيلاتي، نظم و انضباط ، روحيه نقد پذيري و آزاد انديشي ـ به گونه اي كه هرگز قائل به ساكت كردن مخالف با ابزار‌هاي شايع آن روز نبوده ـ و رفتار تربيتي با فرزندان و خانواده خود، كم نظير بوده است.
تولايي با بيان اينكه "صد دقيقه تا بهشت" اولين كتاب اوست، گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن چهار كتاب درباره زندگي و فعاليت هاي سياسي شهيدان محمدعلي رجايي، محمدجواد باهنر، اسدالله لاجوردي و مهدي عراقي ام كه اميدوارم تا سالگرد شهادت هر يك از اين عزيزان منتشر شوند.
"صد دقيقه تا بهشت" به سفارش بنياد نشر آثار و انديشه‌هاي شهيد بهشتي، توسط نشر پايداري در قطع رقعي و 104 صفحه و با شمارگان و قيمت 1200 تومان به چاپ دوم رسيده است.
چاپ اول اين كتاب در سال 1386 صورت گرفت.
يكي از روايت‌هاي كوتاه مجيد تولايي دراين كتاب چنين است: از ديدار امام بر مي‌گشت.
رفته بود توي فكر، امام خواب ديده بود عبايش سوخته.
به بهشتي گفته بود مواظب خودتان باشيد.
مي‌گفت از امام پرسيدم چرا؟ جواب داده بود، آقاي بهشتي شما عباي من هستيد.
منبع: خبرگزاری کتاب ایران انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان